Avaleht Majandus 111 tegevusaastat: edulugu jätkub
111 tegevusaastat: edulugu jätkub

111 tegevusaastat: edulugu jätkub

HansgroheSE Vorstand 2013
Foto: Hansgrohe SE/Klaus Kramer

Hansgrohe grupp saavutas 2012. aastal keerulisest turuolukorrast hoolimata rekordilise kasumi ja jätkab samuti tõusuteel — EBITDA marginaal tõusis 18%, loodi üle 170 uue töökoha.

Rahvusvaheline vannitoasisustuse ja sanitaartehnika ekspert Hansgrohe SE, asukohaga Schiltachis Schwarzwaldis, teenis eelmisel aastal rekordtulu. Rohkem kui 805 miljoni euroga (2011. aastal 764 miljonit), tõusis oma innovatiivsuse poolest tuntud ettevõtte käive 5,4 protsenti. “Oleme äärmiselt muutlikus majanduskeskkonnas suutnud saavutada stabiilse kasvu nii kodumaal kui ka rahvusvaheliselt,” andis Hansgrohe SE tegevdirektor Siegfried Gänßlen positiivse hinnangu ettevõtte 2012. aasta majandustulemustele. Väljaspool Saksamaad tõusis müük 5,6 protsenti, koduturul Saksamaal 4,7 protsenti.

“Oleme uhked selle üle, et 111 aastat pärast Hansgrohe asutamist oleme koos oma partnerite ja klientidega suutelised viimaste aastate edukaid tulemusi kordama,” ütles Gänßlen.

“Lisaks oleme lähenenud ka miljardi eurosele kasumile, mille oleme endale üheks keskmise pikkusega eesmärgiks seadnud.” Eriti julgustav on see, et kõik edasimüügikanalid olid suutelised müüki suurendama. Sama tähtis on ka fakt, et ettevõtte suurendas nii segistite kui ka duššide müüki. “Kindlustasime oma turupositsiooni duššide osas veelgi,” märkis Hansgrohe tegevdirektor Gänßlen. “Tänu ebaproportsionaalselt suurele kasvule vannitoa- ja köögisegistite müügi osas eelmisel majandusaastal, oleme tõusnud selle segmendi osas üheks maailma tippkaubamärgiks.”

„Ka Eestis on Hansgrohe tegevus kulgenud tõusujoones, oleme suurendanud oma meeskonda ja suvel on plaanis pidulik kontori avamine,“ ütles Hansgrohe ärijuht Eestis Andrus Asavi. „Eelmise aasta sisse jääb ka uue ja mahuka eestikeelse kodulehe www.hansgrohe.ee käivitamine, mis pakubrohkelt kaasaegseid ja innovaatilisi võimalusi vannitoa kujundamisel ning sobivate toodete leidmisel.”

Saksamaa, Ameerika Ühendriigid ja uued turud kui kasvumootorid

Üleüldist äritulemust 2012. aastal iseloomustas fakt, et maailmamajanduse areng oli väga ebastabiilne. Hansgrohe grupi kasv erinevatel turgudel oli väga erinev. Halvasti mõjusid grupi tulemustele euroala jätkuvast nõrkusest tulenevad mõjud ja kriisiriigid, eriti Hispaania, Portugal, Itaalia ja Kreeka. Lisaks Saksamaa koduturule saavutas ettevõte stabiilse kasvu ka Prantsusmaal, Suurbritannias ja Skandinaavias. Eriti tähelepanuväärne oli müügi hüppeline kasv Põhja-Ameerikas ja uutel turgudel nagu Ida-Euroopa, Ladina-Ameerika, Aafrika, Kesk- ja Kaug-Ida. 2012. aastal kindlustas Hiina veelgi oma positsiooni suurima välisturuna Hansgrohe grupile.

Investeeringute loodud töökohad

Lisaks püüdles Hansgrohe grupp eelmisel majandusaastal ettevõtte suurema globaliseerumise poole. Grupp on jätkanu jõupingutusi ettevõtte protsesside standardiseerimisel ja sujuvamaks muutmisel. Täielikult rahavoogudest rahastatud kapitalikulutused ulatusid 2012. aastal kokku 35 miljoni euroni, sellest umbes 26 miljonit eurot taasinvesteeriti erinevatesse paikadesse Saksamaal. Eelmise majandusaasta investeerimistegevused seostati jällegi uute töökohtade loomisega. Majandusaastal 2012 loodi rohkem kui 170 uut töökohta, 50 neist Saksamaal. Üle maailma oli Hansgrohe grupil 31. detsembri seisuga 3444 töötajat (2011. aastal 3271), kellest natuke alla 2200 töötasid Saksamaal.

Jätkusuutlik kasv läbi innovatsiooni

“Selleks, et ettevõtte kasvutrend jätkuks ka 2013. aastal, plaanime käesoleval majandusaastal investeerida ligikaudu 47 miljonit eurot, eesmärgiga toetada meie innovatsiooni arengut ja parandada tootmis-, logistika- ja IT-protsesse,” teatas Hansgrohe tegevdirektor Siegfried Gänßlen. Lisaks ettevõtte kasvupotentsiaali tõstvatele kapitali sihtkulutustele ja intelligentsele kuluhaldusele toetub see Schwarzwaldist pärit väike- ja keskettevõtete hulka kuuluv firma peamiselt oma uuenduste kvaliteedile. 2013. aasta märtsis Frankfurtis toiminud maailma suurimal sanitaartehnikamessil ISH tutvustas ettevõte mitmeid uuendusi, mis kõik võeti vastu ääretult positiivselt. Siegfried Gänßlen on veendunud, et selle põhjuseks on fakt, et need uuendused “annavad nii meie turupartneritele kui ka lõpptarbijatele tõelise lisandväärtuse, muutes nende elu lihtsamaks ja nauditavamaks.” Tema sõnul kehtib see nii vannitoakollektsiooni Axor Starck Organic kohta, mille kraanikausisegistitel on uuenduslik juga ning väga originaalne ja eriti ergonoomiline kasutuskontseptsioon, kui ka tootevaliku Hansgrohe Select ning selle uute tehnoloogiate kohta.