Avaleht Majandus 2014 TURUNDUSTÄHT! Tiitli pälvis Lyoness
2014 TURUNDUSTÄHT! Tiitli pälvis Lyoness

2014 TURUNDUSTÄHT! Tiitli pälvis Lyoness

1128507_22004162Marketingi Instituut koostöös Turundusraadio kuulajatega valisid 2014 aasta turundustäheks Lyonessi ostukogukonna, mis on suutnud läbi soovitusturunduse vaid pooleteise tegutsemisaastaga oma liikmeskonda Eestis kasvatada 75 000 inimeseni. Lyonessile järgnesid Tallinna Ühisgümnaasium oma unikaalse moeetendusega  „Totaalne Überglamuur“ ja helilooja Arva Pärt, kes oma paljude kontsertidega Eesti riigi tuntuse eest hea seisunud.

„Õnnitleme Lyonessi, kes pälvis internetipõhisel lõpphääletusel 52 tugeva kandidaadi seas enim hääli,“ lausus Turundusraadio toimetaja Anu-Mall Naarits. „Tegemist on eduka turundamise näitega, mida pole ehk väljastpoolt suurt näha, kuid mis see-eest on suutnud organisatsiooni kasvatada sisemiste soovitajate vilka tegevuse arvelt väga suureks ja mõjukaks.“

Lyonessi juht: soovitan rohkem otseturundust kasutada

Lyoness Eesti juht Ott Neeme märkis, et selline tunnustus tuli neile suure üllatusena. „Oleme teinud oma tööd pühendunult ja ilma suurema tähelepanuta. Võib tõesti öelda, et alustava organisatsioonina pole veel tugevalt panustanud endi meedias reklaamimiseks, mistõttu on suur osa meie turundustegevusest üles ehitatatud nende liikmete motiveerimisele, kes aitavad leida uusi liikmeid,“ selgitas ta. „Sageli peetakse soovitusturundust millekski kahtlaseks, seetõttu on meile see tunnustus eriti oluline. Kõigile teistele tublidele ettevõtetele julgeksin soovitada, et ka nemad rohkem otseturunduse peale mõtleks, sest see on sageli odavam ja tulemuslikum kui eesmärkide saavutamine läbi kallite meediapindade.“

Lyoness on 11 aasta vanune Austriast pärit ostukogukond, mis pakub endaga liitunud inimestele kõigilt võrgustikuga liitunud kauplustes tehtud ostudelt „ kuni 5% raha tagasi“, lisaks täiendavaid hüvesid. Organisatsioon tegutseb ligi 50 riigis ja sellel on üle nelja miljoni liikme. Eestis alustati tegevust 2013 aasta kevadel.

Naarits: hea turundus peab olema süstemaatiline

Kui 2013 aasta pälvi Aasta Turundustähe ansambel Winni Puhh, siis tänavune võitja erineb neist oma tegevuses üsna palju. Naaritsa sõnul näitab see vaid seda, et hea turundus on palju enamat kui vaid väga eriliste asjade tegemine. „Sageli, nagu ka Lyonessi puhul, on see pigem väga süsteemne, eesmärgistatud, motiveeritud ja personaliseeritud tegevus, mis võib toimuda vahetult kahe inimese vahel ilma igasuguse meedia tähelepanuta. Hindasime väga fännide lojaalsust, kes võitja poolt hääletasid“

Aasta Turundustähte valivad Turundusraadio kuulajad ja kõik teised inimesed internetihääletusel, kuhu seatakse üles kõik aasta jooksul raadio poolt Nädala Turundustähe pälvinud teod, inimesed ja projektid. Sel aastal oli kandidaate, kelle seast valida, 52. Nädala Turundustähed selgitatakse saatejuhtide ja saatekülalisete vahel välja iga nädalases Turundusraadio saates, mida saab järelkuulata internetis (http://mi.ee/turundusraadio). Turundusraadio kuulub Marketingi Instituudile ja on ainus turundusteemaline iganädalane raadiosaade Eestis, mida tehakse nii eesti kui inglise keeles.