1. Avaleht
  2. Majandus
  3. Ajujahi võitis puidu mõõtmise rakendus Timber Diameter
Ajujahi võitis puidu mõõtmise rakendus Timber Diameter

Ajujahi võitis puidu mõõtmise rakendus Timber Diameter

Foto: Ajujaht
Foto: Ajujaht

Ettevõtluskonkursi Ajujaht võitjaks valiti puidu mõõtmise rakendus Timber Diameter, publiku lemmiku tiitli sai takso tellimise äpp Taxify. Ajujahti korraldab Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest, konkursi partner on SEB ja suurtoetaja Nortal.

Žürii liikme, EASi ettevõtluse- ja innovatsioonikeskuse direktor Aivar Roobi sõnul tõi Timber Diameterile võidu julgus tuua innovatsioon sektorisse, mis on seni olnud väga staatiline.

“Timber Diameteri rakendusel on potentsiaali teha metsandussektoris revolutsiooni. Sel juhul võib olla tegu rahvusvaheliselt väga suure asjaga,” ütles Roop.

Ajujahi partneri SEB esindaja Mart Maasik ütles, et otsustamise tekkis põhiline vaidlus turgude vallutamise võimekuse üle.

“Nii GoWorkaBiti, Taxify kui ka Timber Diameteri puhul on tegu küpse meeskonna, küpse idee ja küpse ärimudeliga. Vaidlus käis selle üle, kellelt võib oodata suurimat edu välisturgude vallutamisel,” selgitas Maasik.

Ajujahi suurtoetaja Nortali juht Priit Alamäe ütles otsust kommenteerides, et vaidlus võitja selgitamise üle oli tuline.

“Žürii sõna otseses mõttes vaidles viimase hetkeni. Seda tänu sellele, et seekordne finaal oli ilmselgelt läbi aastate Ajujahi tugevaim,” ütles Alamäe.

Timber Diameteri idee autori Vallo Visnapuu sõnul on ettevõtte areng tänu Ajujahile olnud palju kiirem.

“Algselt mõtlesime, et läheme välisturgudele järgmisel aastal, nüüd aga saame seda teha juba sügisel,” selgitas Visnapuu ja kinnitas, et võiduraha suunatakse kõik tootearendusse.

7. mail toimunud finaalis anti üle ka eriauhinnad. Tartu Loomemajanduskeskuse eriauhinna sai lapsevanema häälega muinasjuttu rääkiv karu Mimmi, Ülemiste City eriauhinna ning “Parima Tallinna äriprojekti” tiitli pälvis kolmas finalist GoWorkaBit. Advokaadibüroo Borenius eriauhinna sai Timber Diameter ning tiitli “Suurima rakendusväärtusega idee Tartus” pälvis  arhitektuurikaubamaja Katus.eu.

Avatud on ideede esitamine sügisel algavaks uueks Ajujahi hooajaks. “Kui paned idee kevadel kirja, saad seda suvekuudel viimistleda ja panna sügiseks ka meeskonna kokku. Nii suurendad oluliselt oma eduvõimalusi,” ütles Aivar Roop.

Kevadisse vooru saab ideid esitada 18. maini kodulehel www.ajujaht.ee.

Head Uudised GoodNews