Avaleht Majandus Ajujaht võtab konkursile ideid vastu nädala võrra pikemalt
Ajujaht võtab konkursile ideid vastu nädala võrra pikemalt

Ajujaht võtab konkursile ideid vastu nädala võrra pikemalt

Ajujaht_logo_sinineÄriideede konkursile Ajujaht ideede esitamise tähtaega pikendati nädala võrra, et kõik osaleda soovijad jõuaksid oma idee lõpuni viimistleda. Ideid saab esitada kuni 26. oktoobrini.

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) kommunikatsioonijuhi Karina Loi sõnul tuli otsus konkursi tähtaega pikendada mitmetelt viimasel hetkel osalemismõtteid mõlgutama hakanud ettevõtjate tagasisidest. „Nädalavahetusel tuli üsna palju tagasisidet, et soovitakse lisaaega oma idee paremaks sõnastamiseks ja seetõttu otsustasime vastu tulla ning pikendada tähtaega nädala võrra. Lisaaeg oma idee esitamiseks lõppeb 26. oktoobril kell 23:59,“ selgitas Loi.

EAS kutsub lisandunud nädalat otstarbekalt ära kasutama ja oma ideid võistlusele saatma. “Ajujaht ei ole lihtsalt konkurss. See on ainulaadne võimalus praktilise kogemuse saamiseks, et vormistada oma idee reaalsuseks. Tegelikult on iga idee hea, tuleb vaid läbi mõelda kuidas seda ellu rakendada. Tänaseks on konkursile saadetud juba üle kahesaja idee ja loodame, et nädala jooksul lisandub neid veelgi,” ütles Karina Loi.

Ajujahi žüriiliikme ja SEB äriinnovatsiooni juhi Mart Maasiku sõnul esitatakse igal aastal Ajujahile mitusada ideed, mis on väga erinevatest valdkondadest. “Nii nagu varasematel aastatel, on ka tänavu juba Ajujahile saadetud ideed suures osas seotud IT, tööstuse ja disaini ning tervisega. Samas on oluliselt vähem ideid valdkondadest nagu loomemajandus, turism, teenused ja sotsiaalne ettevõtlus, milles on eelnevatel aastatel esitatud väga edukaid projekte ning milles kindlasti leidub ka täna palju ettevõtluspotentsiaali,” lisas Maasik.

Nortali juhi Priit Alamäe sõnul on need ehtsad näited sellest, kuidas äriidee tekib inimeste endi vajadustest lähtuvalt. “Ehk teisisõnu ei pea äriidee olema jalgratta leiutamine või ainult seotud IT või tehnoloogiaga. Piisab sellest, kui mõelda reaalse tarbija vajadustest lähtuvalt ja keskenduda mitte ideele vaid äriplaani reaalsele elluviimisele,” lisas Alamäe.

EASi poolt ellu kutsutud ettevõtluskonkursi Ajujaht partner on SEB ning suurtoetaja Nortal. Konkursi meediapartner on arileht.ee ning ruumipartner Eesti Hotellide ja Restoranide Liit. Ajujahi toetajate hulka kuuluvad: Advokaadibüroo Borenius, Buildit, Deloitte, EBS, Levira, Nasdaq Tallinn, Pärnu, Solaris, Tallinna Ettevõtlusamet, Tartu linn, Tartu Loomemajanduskeskus, Tehnopol, Ülemiste City.