Avaleht Majandus DPD suutis oma keskkonnajälge vähendada vaatamata pakimahtude kasvule
DPD suutis oma keskkonnajälge vähendada vaatamata pakimahtude kasvule

DPD suutis oma keskkonnajälge vähendada vaatamata pakimahtude kasvule

Pakiveoteenuse pakkuja DPD on alates 2013. aastast vähendanud oma keskkonnajälge ja seda vaatamata pakiveomahtude pidevale kasvule. Viie aastaga on uute tehnoloogiliste lahenduste kasutamise ja veoringide pideva optimeerimisega suudetud hinnangulist süsiniku emissiooni vähendada tervelt 11,2 protsenti.

Kogu DPD grupi pakivedude maht tõusis 2017. aastal sellele eelneva aastaga võrreldes üle 10 protsendi, kuid sellele vaatamata õnnestus ettevõttel vähendada tekitatud CO2 hinnanguliselt 1,6 protsenti. DPD liitus vabatahtliku keskkonnajalajälje vähendamise programmiga 2013. aastal ning on seni suutnud kogu grupi peale CO2 emissiooni vähendada kokku 11,2 protsendi võrra, teatas DPD pressiteate vahendusel.

„Keskkonnasääst tuleb suurettevõtete puhul juba kohtadest, kust seda esmalt kohe oodatagi ei oska,“ märkis DPD Eesti tegevjuht Rainer Rohtla. „Näiteks ainuüksi innovaatilise DPD Predict teenuse abil on DPD grupp suutnud oma viimase miili teenuse süsiniku väljastust vähendada nelja protsendi võrra. Predict teenus võimaldab määrata kullerite saabumisaegu ühe tunni täpsusega ning optimeerida nende liikumisteekondi. Juhul, kui kulleri saabumisaeg siiski ei sobi, saab klient iseteeninduskeskkonnas ise muuta paki kättesaamise aega või kohta. See kõik tähendab vähem kasutut sõitmist kullerile ja ka kliendile, vähem sõidukitega läbitud kilomeetreid ja seega positiivset mõju CO2 vähendamisel ning lisaks suureneb võimalus, et pakk jõuab oma õige omanikuni kohe esimesel korral.“

Rohtla lisas, et lisaks optimeerib DPD järjepidevalt oma sõidukite suurusi ja kandevõimeid, sest sõltuvalt kaupade iseloomust on mõistlik kasutada just sellist veovahendit, mis on kõige ökonoomsem antud kauba transportimiseks. „Suurt tähelepanu oleme aastate jooksul pöönud sellele, et meie veokipark oleks võimalikult keskkonnasäästlik. Uhkusega saan kinnitada, et DPD kasutab Eestis kõige uuemaid ja keskkonnasäästlikumaid veovahendeid, näiteks on meie kaubikute keskmine vanus kaks aastat ning enamus täna juba EURO6 standardile vastavate mootritega,“ selgitas Rohtla. DPD Pickup pakiautomaatide ja pakipoodide võrgustik oma arvukate puntidega võimaldab luua lisaefektiivsust, kuna lubab kliendil valida endale kõige lähemal oleva pakisaamise punkti ning koondab kullerite jaoks pakid ühte kohta vähendades sõidudistantse ja kokkuvõtlikult keskkonnareostust.

„Keskkonnasäästu saavutamise juures on DPD suuruse ettevõtte puhul keskkonnasäästlike veovahendite kõrval väga oluline just infotehnoloogiliste abimeeste abil efektiivsuse kasvu tagamine ja teenuste innovaatilisus. Tegeleme aktiivselt edasi, et uute tarkade lahendustega veelgi suuremat säästu püüda,“ märkis DPD Eesti tegevjuht Rainer Rohtla. „Kindlasti on tulevikulahendusteks robotite tehnoloogia kasutamine kullerivõrgustiku ühe osana. Näiteks erinevate alternatiivsete paki kättesaamise viiside arendamine nagu pakiautomaatide ja -punktide võrgustik ja kodused pakiautomaadid. Viimaste osas piloteerime koostöös Cleveroniga toimetades pakke nende poolt turule toodud CleverPodidesse.“

Rohtla sõnul on oluline, et iga inimene maakeral pööraks suuremat tähelepanu oma igapäevase tegevuse käigus tekkivate jäätmete, plastiku ja CO2 hulgale, sest iga väike panus loeb. „DPD kogemus näitab, et ka esmapilgul väikesed muutused omavad suurte mahtude ja mastaapide juures siiski suurt mõju,“ märkis Rohtla. „Harjumused on rasked muutuma ja seepärast ongi DPD lahendused tehtud võimalikult lihtsaks. DPD-ga pakki saates on garanteeritud, et antud paki jõudmine saajani ei too maakerale täiendavat koormust. Kutsun kõiki ülesse pöörama keskkonnale rohkem tähelepanu ja ostma teenuseid just nendelt ettevõtetelt, kes meie elukeskkonnast samuti hoolivad.“

Möödunud aastal tehti kogu DPD grupi peale 1,1 miljardit süsinikuneutraalset pakivedu. DPD grupp on võtnud oma eesmärgiks vähendada maatranspordi käigus tekkivaid CO2 emissioone 10% paki kohta aastaks 2020 (võrrelduna 2013. aasta tasemega).