1. Avaleht
  2. Toode
  3. Eesti tarbija eelistab traditsioonilisi vorste ja sinke, kuid on avatud uutele maitsetele
Eesti tarbija eelistab traditsioonilisi vorste ja sinke, kuid on avatud uutele maitsetele

Eesti tarbija eelistab traditsioonilisi vorste ja sinke, kuid on avatud uutele maitsetele

Eesti tarbija eelistab traditsioonilisi vorste ja sinke, kuid on avatud uutele maitsetele2Kauplusteketi Maxima lihatoodete müügile tuginedes on Eesti tarbija esimeseks eelistuseks värske liha kõrval keeduvorstid, kuumsuitsusingid ja täissuitsuvorstid, kuid üha märgatavamat kohta on müüginumbrites leidmas kaugemate Euroopa riikide delikatesstooted.

Lihatoodetest on ostetuim kaubagrupp kuumsuitsusingid ja täissuitsuvorstid pisut enam kui viiendikuga (21%) kogu müügikäibest. Praktiliselt võrreldavas mahus müüakse keeduvorste ning viinereid ja sardelle 18-19 protsendilise, poolsuitsuvorstid 16 ning vinnutatud tooted nelja protsendilise osakaaluga, kirjeldas Maxima turundusjuht Ty Lehtmäe müügikäibe jagunemist erinevate tootegruppide vahel.

“Oodatult ostab Eesti tarbija lihatoodetest harjumuspäraselt keeduvorste-viinereid ning sinke ja suitsuvorste, kuid üha enam avastatakse ka kaugemaid maitseid,” lausus Lehtmäe.

“Üsna olulisel kohal kaugematest maadest on vinnutatud toodete Iberico, Serrano ja Chorizo kodumaa Hispaania, kust impordime ligi kümnendiku kõigist lihatoodetest. Samuti on märgatav Poola osakaal koguimpordist – seitse protsenti,” lisas Lehtmäe.

Eesti tarbija eelistab traditsioonilisi vorste ja sinke, kuid on avatud uutele maitsetele

Kuna ostueelistustest nähtub, et Eesti kokandushuvilistest tarbijad on altid köögis uute maitsetega katsetama ja tavapärast menüüd rikastama, tõi Maxima oktoobri lõpus oma Eesti kaupluste lettidele umbes 50 sorti rustikaalseid lihatooteid mitmelt poolt Euroopast.

Tarbijate ostuhuvi on Lehtmäe sõnul olnud üllatavalt suur ning juba on tulnud tellida esimesed täiendavad partiid. “Esimese nädala hitt-toodeteks on olnud kuivatatud vorst Caula ja vinnutatud hallitusega vorst Elpozo Hispaaniast, meesink Austriast ning kabanossid Poolast,” kirjeldas Ty Lehtmäe enim populaarsust kogunud eksootilisemaid maitseid.

Maxima lihaatlase eksperdi, Teletorni restorani peakoka ja Eesti Peakokkade Ühenduse juhatuse liikme Priit Toomitsa sõnul ei tasu kokandushuvilisel eripäraste välismaiste lihatoodete kasutamist igapäevase menüü koostamisel sugugi peljata.

“Vorst või ka sink ei ole pelgalt “leiva peale panemiseks”,” lausus Toomits.

“Ka esmapilgul keerulistena tunduvaid sinke, vinnutatud vorste või terriine on väga lihtne Eesti köögis harjumuspäraste toitudega integreerida, andes tuttavatele maitsetele juurde huvitavaid nüansse ja seda väga väikese vaevaga,” lisas ta.

Toomits soovitab näiteks Serrano singi viilu asetada võis praetud saiale, lisada peale väike kogus vahustatud kitsejuustu ja pool head oliivi või röstitud paprikat.

“Chorizo vorst sobib aga suurepäraselt seljanka valmistamisel, et lisada traditsioonilisele supile pikantset maitset. Uudse välimuse annab supile ka selle püreestamine,” jagab Toomits nippe sidumaks omavahel välismaiseid lihatooteid tuttavliku toiduga.

“Ning Schwarzwaldhofi suitsusink on omakorda ideaalne lisand traditsioonilisele hapukapsale, hernesupile ja ka kartuli- või tatrapudrule,” lisas Toomist.

Maxima lihaatlase kampaania raames on poelettidel valik Hispaania looduse rütmi järgi vinnutatud Serrano ja Iberico sinke, Euroopas enimmüüdud Saksamaa Schwarzwaldhofi sinki ja peekonit, Poola Iidse Suitsutuskoja sertifikaadiga tunnustatud Kabanosi ning vinnutatud jahimehe- ja kadakavorstid Mysliwska ja Jalowcowa, aga ka Prantsusmaa elitaarsed pardi- ja hanemaksa terriinid.

Euroopa lihadelikatesside kampaania kestab Maxima kauplustes 6. novembrini. Paljud tooted jäävad müüki ka edaspidi, et kokandushuvilised saaks katsetada nii uusi kui ka uues võtmes harjumuspäraseid roogasid ka algavatel talvekuudel.

Head Uudised GoodNews