1. Avaleht
  2. Majandus
  3. Eestlased eelistavad üha enam valget kala
Eestlased eelistavad üha enam valget kala

Eestlased eelistavad üha enam valget kala

1341685_96728328Rimi Eesti Food’i eelmise aasta müügitulemuste järgi on kasvanud liha- ja piimatoodete tarbimine, samuti on tõusnud valge kala, kohviubade ja Rimi pitsade populaarsus. Langustrendi näitavad pätsidena müüdava leiva ja saia müüginumbrid. Samas kasvab palaleibade müük, mis näitab võileibade valmistamise tõusvat populaarsust.

Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuhi Andrija Lilleoja sõnul on Venemaa kehtestatud sanktsioonide tulemusena sealiha hind märkimisväärselt langenud, mistõttu ostetakse sealiha tunduvalt sagedamini. “Enamasti on müügiedetabeli liider piim, kuid eelmisel aastal osteti kõige enam kampaaniahinnaga sealiha,” lisas Lilleoja. Lisaks klassikalisele sealihale kasvas ka eksklusiivsemate lihatoodete müük –pardiliha müüdi 50% tavapärasest enam, külmutatud hane aga kümme korda rohkem kui eelneval aastal. “Eesti inimene on jätkuvalt hinnatundlik ning nii müüme kampaaniahindadega liha- ja kalatooteid mitmeid kordi rohkem kui tavahindadega,” lisas Lilleoja.

Rimi möödunud aasta müügitulemuste järgi näitab kogu kalatoodete grupp kasvutrendi. Pikaajaliste lemmikute lõhe ja forelli kõrval on inimesed üha valmis sagedamini valmis ostma valget kala. Sanktsioonide mõjul on langenud  piimatoodete hind, mille tulemusena on kasvanud erinevate piimatoodete sealhulgas kilepiima, jogurtite ja juustude müügimahud.

Lilleoja sõnul osteti 2014. aastal mõnevõrra vähem viilutatud leiva- ja saiatooteid. “Aasta-aastalt kasvab kauplustes kohapeal küpsetatud pagaritoodete müügimaht, mis näitab, et inimesed eelistavad värskelt valminud leibu ja saiu. Samuti saame kohapeal valmistada mõnevõrra erilisemaid leibu ja saiu kui suured tööstused, kõige populaarsemaid neist on tume Itaalia ciabatta, bocatta ning kiviahju ciabatta oliivide ja päikesekuivatatud tomatitega.” Lilleoja sõnul on ka Eesti inimeste seas kasvamas erinevate palaleibade populaarsus. “Mujal maailmas on väga populaarne teha n-ö kihilisi võileibu ning palaleibade müügi osakaalu kasv näitab selgelt, et viimastel aastatel on see trend jõudnud ka Eestisse“.

Rimi müügitulemuste kohaselt kasvab üldiselt selliste toitude müük, mille söömiseks ei ole vaja kasutada nuga ega kahvlit – pitsad, burgerid, võileivad jne. Võrreldes 2013. aastaga osteti eelmisel aastal Rimi kauplustes kohapeal valmistatud pitsasid 40% enam. “Rimi pitsameistrite valmistatud pitsad on pälvinud palju positiivset tagasisidet. Kõige populaarsemad on kanapitsa, Kreeka pitsa ja singi-šampinjonipitsa,” kommenteeris Lilleoja.

Kuumade jookide seast on eestimaalaste lemmikjook jätkuvalt kohv. Võrreldes eelneva perioodiga kasvas 2014. aastal kohviubade müük viiendiku võrra. “Kui jahvatatud kohvi ostmine väheneb, siis kohviubasid ostetakse aina sagedamini. See näitab et kodudes  valmistatakse senisest enam värsketest ubadest tehtud kohvijooke,” lisas Lilleoja.

Head Uudised GoodNews