Avaleht Toode Fazer jätkas turupositsiooni kindlustamist
Fazer jätkas turupositsiooni kindlustamist

Fazer jätkas turupositsiooni kindlustamist

Vaatamata maailmamajanduse ebakindlale olukorrale, oli 2012. aasta Fazer Grupi jaoks edukas – kontserni müügitulu kasvas 6,4 protsenti ja ärikasum 68,6 miljonit eurot. Eriti head tulemused saavutas Fazer Venemaal ja Soomes. Tänavu toimusid kontsernis ka mitmed strateegilised ja organisatsioonilised muudatused, millega soovitakse Fazeri tooteid ja teenuseid veelgi edasi arendada.

Fazer kindlustas positsiooni oma põhiturgudel ning suurendas seda teistelgi riskantsetel ja keerulistel turgudel. Näiteks kasvas kogu müügitulu nii Rootsis kui Venemaal ning Soomes olid kõige paremad majandustulemused pagaritoodetel. Ka Baltimaade majandustulemused paranesid, kuid tiheda konkurentsi tõttu on olukord tootjaile keeruline.

Fazer Grupi tegevjuhi Karsten Slotte sõnul pakkus möödunud aasta ettevõttele äärmiselt suuri väljakutseid, ent oli kokkuvõttes väga edukas. “Eelkõige tagasid Fazeri edu 2012. aastal meie tugevad brändid, uudistooted, kompetentsed töötajad ja lisateenused. Nende tulemuste taustal on just praegu õige aeg seada veelgi kõrgemaid eesmärke ning valmistuda ettevõtte kasvuks,” märkis Karsten Slotte.

Osana ettevõtte uuest strateegiast loodi mullu ka kaubamärk Fazer Brands, mis ühendab endas Fazer Grupi pagari- ja kondiitriärisid ning uusi kohvikuid ja kauplusi. Fazer Brand’i äride kontseptsiooniks on omatoodete tootmine ja müük. Karsten Slotte sõnul sihitakse Fazer Brand’i kaubamärgiga uusi rahvusvahelisi turge. “Selleks, et pakkuda konkurentsi väga tihedal pagari- ja kondiitritoodete turul, oleme arendamas täiesti uusi ärilahendusi, mis hõlmavad endas innovaatilisi lahendusi klientide jaoks ja piiriülest meeskonnatööd,” selgitas Karsten Slotte.

Baltimaade pagaritoodete müük näitas samuti jõudsat kasumi tõusu, kuid tiheda konkurentsi ja suure hulga erinevate leiva- ja saiatoodete tõttu pakub tänane olukord Fazerile tõsiseid väljakutseid.

Vaatamata sellele on Fazer oma turupositsiooni ka Baltimaades kinnitamas. Kuigi Eestis on värske leiva ja saia turuosa pisut vähenenud ning Eesti pagaritoodete turul hoiab Fazer kolmandat positsiooni, on ettevõte maiustuste müügi osas Eestis teisel kohal. Nii Lätis kui Leedus on Fazer suuruselt teine leiva- ja saiatootja. Fazer Eesti käive 2012. aastal oli 21,6 miljonit eurot ning töötajate arv oli 290. 2013. aasta põhieesmärkideks Eestis on ettevõtte positsioonide tugevdamine kõikides tootegruppides ning stabiilse kasvu saavutamine.

2012. aasta olulistest sündmustest toob Fazer esile veel ÜRO Global Compact algatusega liitumist, mis sätestab eetilise ettevõtluse põhimõtted. Need põhimõtted lähtuvad inimõigustest, töötingimustest, keskkonnakaitsest, korruptsioonivastase tegevuse põhimõtetest jne. “Korporatiivne vastutus ja eetiline tootmine mängivad järjest suuremat rolli ka meie klientide jaoks, mistõttu tahtsime võtta vastutust selle eest, mida ja kuidas toodame,” ütles Karsten Slotte.