1. Avaleht
  2. Majandus
  3. FOTOD! Bigbank tutvustas uut ärimudelit uues peakontoris
FOTOD! Bigbank tutvustas uut ärimudelit uues peakontoris

FOTOD! Bigbank tutvustas uut ärimudelit uues peakontoris

IMG_7522Neljapäeval tutvustas Eesti kapitalil põhinev ja 9 Euroopa riigis tegutsev spetsiaalpank Bigbank uut ärimudelit ning võttis kasutusele uue kaubamärgi.

Bigbanki juhatuse esimehe Kaido Saare sõnul on kõige olulisem trend lähiaastate Eesti ja Euroopa panganduses spetsialiseerumine ning suurpankade mõjujõu oluline murenemine – tulevikus valivad kliendid iga finantsteenuse tarbimiseks eraldi teenuse osutaja, reeglina selle, kes teeb oma segmendis parima pakkumise.

„Seda trendi, et väikesed ja keskmised tegijad suudavad teatud teenuste puhul täna pakkuda suurpankadest paremaid tingimusi, on iga päevaga aina rohkem näha,“ ütles Bigbanki juhatuse esimees Kaido Saar. „Eestis on Euroopa eeskujul märkimisväärselt tugevnenud ja tugevnemas väike- ning keskmine pangandus. Suured universaalpangad on sunnitud Euroopa Liidu regulatsioonide tõttu konsolideeruma, kuna tahavad võimalikult paljusid erinevaid teenuseid pakkuda, mis ajavad tegevuskulud suureks.“

„Suurpuhastus on tehtud nii personaalpanganduse klientide hulgas kui ka kontorite võrgu sulgemisel, sest turule on tulnud uued tegijad nagu näiteks TransferWise, kes on spetsialiseerunud ainult ühele tegevusele, mis on kliendi jaoks odavam, lihtsam, kiirem ja läbipaistvam,“ sõnas Kaido Saar. „Tehnoloogia areneb ning suured universaalpangad lammutavad oma ajaloolist infrastruktuuri kasumlikkuse eesmärgil, kuid selle põhjuseks ei ole mitte tavaklientide mõttetus, vaid nende enda ebaefektiivsus ning ebamõistlikult suured halduskulud, mida kliendid kinni maksta ei taha.”

„Need trendid on aidanud eriti Eestis varjusurmas olnud väike- ja keskmise panganduse klientide jaoks väga atraktiivseks muuta,“ lausus Kaido Saar. „Klient ei saa olla panga vang näiteks eluasemelaenu tõttu – ta peab saama valida parima turul pakutava hulgast, iga üksiku toote või teenuse puhul. Väike- ja keskmise panganduse tõusutrendi kinnitavad ka Bigbanki eelmise aasta veel auditeerimata tulemused – 2014. aasta bruto laenuportfelli maht kasvas sellele eelneva aastaga võrreldes 23 miljoni euro võrra, 281 miljonilt 304 miljoni peale. Bigbanki bilansimaht kasvas aastaga 312 miljoni pealt 325 miljoni euroni ning intressitulude toel suurenes aruandeaasta kasum 10,8 miljonilt 12,7 miljoni euroni.“

Lisaks kaubamärgile renoveeris Bigbank kogu oma Tallinnas Tartu mnt 18 asuva peakontori, kus panga töö käib mitmel korrusel. Peakontori kujundas sisearhitekt Tarmo Piirmets, kelle tööde hulka kuuluvad näiteks Pipedrive’i ja Skype’i peakontor, NOA restoran ning Tartu Tervishoiu Kõrgkool.

„Uue kaubamärgi kasutusele võtmise tingis Bigbanki uuenenud ärimudel,“ ütles Bigbank Grupi kliendisuhete valdkonna juht Martin Länts. „Tahame olla kliendile lähemal – usaldusväärne ning turvaline spetsiaalpank. Panga sisu on viimase paari aastaga oluliselt muutunud, nüüd tuleb sellele järgi ka vorm. Kaubamärgi uuendamise teine tõukejõud on Bigbanki rahvusvahelistumine. Tahame, et kõik turud, kus tegutseme, tunnetaksid meie värsket vaadet oma ärimudelile.”

Uue brändi välja töötanud reklaamiagentuuri UTOPIA kinnitusel on tegemist Eesti pangandusturu kõige moodsama ja kaasaegsema kaubamärgiga.

„Uus logo ja visuaalne identiteet sündis tihedas koostöös Bigbankiga, kus võtmeküsimuseks sai uus brändi positsioneering ja strateegia,“ rääkis reklaamiagentuur UTOPIA asutaja ja loovjuht Leslie Laasner. „Logo puhul võtsime aluseks evolutsioonilise suuna, säilitasime nime, koloriidi – kasvatasime vanast välja uue, mis vastaks panga uuenenud profiilile. Loomulikult peab panga logo olema sõbralik ja usaldusväärne, sealjuures arvestama Bigbanki rahvusvahelist perspektiivi.”

VAATA GALERIID!

Fotod: Kertin Vasser

Head Uudised GoodNews