Avaleht Toode Harley-Davidson esitles 2013. aasta mootorratast Breakout
Harley-Davidson esitles 2013. aasta mootorratast Breakout

Harley-Davidson esitles 2013. aasta mootorratast Breakout

Harley-Davidson esitles 2013. aasta mootorratast Breakout, esmaklassilist Softail-chopperit, mis on eelkõige mõeldud linnatänavatel sõitmiseks. Breakouti esitletakse oma sarjas premium-mudelina, mille viimistlus ja spetsiaalsed osad pole saadaval ühegi teise Harley-Davidsoni mootorratta puhul.

Pikal ja madalal Breakoutil on 240 mm tagarehv, mis on visuaalselt tasakaalustatud jämedate tugikahvlite ning kärbitud poritiibaga, samas kui voolitud paagikonsool ja kõver juhtraud hoiavad profiili madalana. Jõuseade Twin Cam 103™ ja muud osad on kaunistatud särava kroomi ja läikivmusta värviga.

Just nagu varasem 2013. aasta kuulus Custom Vehicle Operations™-i (CVO™) Breakouti mudel, iseloomustab Breakouti stiil, mis on sile, kompaktne ning juhib tähelepanu mootorile ja rehvidele.

„Breakouti puhul keskendusime mootorratta põhielementidele ning rõhutasime jõuseadet ja rehve,” lausus Harley-Davidsoni disainijuht Kirk Rasmussen. „Must kroomitud mootor püüab mootorratta keskel selgelt pilku ning rehvide mulje võimendamiseks kärpisime ka poritiibu. Tahtsime näidata palju kummi, mis annab Breakoutile võimsa ja jõulise ilme,” rääkis Rasmussen. Tema sõnul on Breakouti puhul kasutatavad Gasser-tüüpi veljed täiesti uued ja saadaval vaid antud mudeli puhul.

„1960. ja ‘70. aastate kiirendusvõistluste Gasser-stiilis veljed on meile alati meeldinud,” sõnas Rasmussen. „Igal veljel on 10 poolümarat kodarat. Läikivmust pulberkate on ääriselt ja üle ühe kodara eemaldatud, et värvi alla jääv alumiinium esile tuua,” lisas ta.

Läikivmust viimistlus on antud nii alumiiniumist valatud uuele õlipaagile kui ka kahvliharudele, pidurirootoritele, summutikilpidele ja juhtrauale.

„Breakouti üldprofiili langetamiseks paigutasime spidomeetri juhtrauale ning lisasime kütusepaagile liitekohta katva musta nahkriba ja kroomitud katte, mis on vajalike juhtmete ja ventilatsioonivoolikute varjamiseks piisavalt kõrge. Juhtraud on uue kõverdamakujuga, mis mõjub sõidu ajal minu meelest ründavalt,” kirjeldab Rasmussen

Softaili šassii jäljendab vanemat tüüpi Hardtaili raami, kuid kasutab tagavedrustuse juhtimist, mida pakuvad spiraalvedrudega amortisaatorid, mis on paigaldatud horisontaalselt ja pilgu eest varjatult raamlattide taha. Breakout on varustatud mitteblokeeruva pidurisüsteemiga ABS ja Harley-Davidsoni tehases paigaldatud turvasüsteemiga.