1. Avaleht
  2. Majandus
  3. HEA UUDIS TÕUKERATTASÕPRADELE I Prime.Bike alustas Tallinnas USA firma Bird tõukerataste rendiga
HEA UUDIS TÕUKERATTASÕPRADELE I Prime.Bike alustas Tallinnas USA firma Bird tõukerataste rendiga

HEA UUDIS TÕUKERATTASÕPRADELE I Prime.Bike alustas Tallinnas USA firma Bird tõukerataste rendiga

Tähelepanelikumad on ilmselt juba märganud, et Tallinna tänavatele on ilmunud uued musta-kollased renditõukerattad. Need USA firma Bird tõukerattad on toonud Tallinna tänavatele Prime.Bike OÜ.

Bird tõukerattad on tuttavad ka paljudele neile, kes on neid välismaal reisides näinud. Bird tõukerattad kimavad ringi rohkem kui 100 linnas Euroopas, Lähis-Idas ja Põhja-Ameerikas.

Prime.Bike juht Lauri Truve sõnab, et tahtis Eestisse tuua turule tugeva toote, mis ei ole enam lapsekingades. “Bird on arenev ettevõte, sügisel avati nende teenus Stockholmis, kuu tagasi ka Soome linnas Salos, aga ka Gruusias ja nad aina laienevad. Ma usun, et eestlastele see kindlasti sobib,” räägib ta, miks otsustas Bird tõukerattad tuua ka Tallinna tänavatele.

Stiilselt punktist A punkti B

Prime.Bike on mikromobiilsuse teenust pakkuv ettevõte, et liikuda linnas punktist A punkti B. Lisaks on see mõnus ajaveetmisviis ning sobib kõigile – hüppad tõukeratta rooli ja naudid ilma ja sõitu. “Ma ise pole vanuse poolest enam päris kahekümnene, aga väga kihvt on selle tõukerattaga sõita,” räägib Lauri Truve, et kasutab oma toodud teenust usinalt ka ise.
Üks tegureid on kindlasti ka keskkonnasääst ning mugavus. Selle teenusega ei pea inimene muretsema, kuhu oma tõukeratas linnas jätta ning kuidas seda linnakorteris hoida. “Teed oma sõidu ära ja jätad selle, kuhu vaja, rohkem peavalu polegi. Väga lihtne,” kiidab Truve.

Turvaline kahe piduriga mudel

Birdi eelis on kindlasti see, et kolmanda ja neljanda põlvkonna sõidukid Bird One ja Bird Two on spetsiaalselt aretatud läbi väga suurte saadud kogemuste ja on läbinud erinevad etapid rataste nõrgemate sõlmede parendamisel. Kasutuselolevat tõukerattamudelit on aretatud juba 2-3 aastat ning igal aastal on tulnud välja uus lahendus. Prime.Bike valis Eesti turu jaoks sellised tõukerattad, mis on mõeldud Saksamaa turu jaoks. “Saksamaal on tõukerataste osas väga kõrged ohutusnõuded. Meie mudel on meile teadaolevalt Eesti turul ainsana kahe piduriga, mis annab reageerimiskiirust juurde,” kirjeldab ta sõiduki ohutust. Eestisse toodud mudel ei ole küll kõige uuem mudelitest, sest toodet arendatakse pidevalt ning tellimus sai tehtud enne kõige uuema mudeli kättesaadavaks muutumist. Truve sõnul on kõige uuem mudel töötatud välja koostöös kosmose ja autotööstuse inseneridega. “Sõiduki keretugevusele on tehtud vastupidavustestid – kere peab taluma 16 000 lööki, enne kui temaga midagi juhtuda võiks. Selle taga on päris suur teadus, aga ka reaalsed katsetused,” räägib ta, kuidas sõiduki tootmisele lähenetud on. Meie tänavatelt leiab kõige uuema mudeli eelkäija, aga ka need masinad on klass omaette nii juhitavuse, vastupidavuse kui ka vargusekindluse tõttu.

Lihtne ja mugav kasutada

Tõukerataste kasutamine on väga lihtne. Selleks tuleb vaid sisse registreeruda Birdi äpis, sõlmida leping, turvaliselt sisestada enda makseandmed. Et sõitu alustada, tuleb skaneerida sõiduki peal olev ribakood. “Kui oled ennast juba kasutajaks registreerinud, siis võtad enda äpi lahti, skaneerid tõukeratta ja hakkadki sõitma – ongi kogu lugu!” räägib Truve. Äpist näeb ka ära, kus parasjagu lähim vaba tõukeratas on.
Praegu piirdub teenus Tallinna kesklinnaga, ent mõttes on ka plaanid, et katta ka ülejäänud Tallinn. “Plaan on sel aastal järkjärgult 200+ ratast tänavatele tuua,” loodab Truve, et üsna pea leidub kollaseid tõukerattaid ka muudes linnaosades.
Kui pole veel kogemust tõukerattaga sõitmisel, leiab äpist ka soovitused, kuidas sõita, kuidas käivitada, kus sõita, kuidas pidurdada ja kuhu pärast parkida. Kui sõit lõpetada, tuleb teha sõidukist pilt, et teada, kus sõiduk pargib. Muidugi tuleks tõukeratas ka parkida kenasti kohta, kus see ei takista liiklust ega teisi liiklejaid ning kust järgmisel sõitjal oleks see mugav võtta.

Sõit ise maksab minutipõhiselt. Alustustasu on 1 euro ja iga minut maksab 15 eurosenti.

Head Uudised GoodNews