Avaleht Majandus Health Access programm viis Lõuna-Korea turule 14 ettevõtet Eestist, Lätist, Rootsist ja Soomest
Health Access programm viis Lõuna-Korea turule 14 ettevõtet Eestist, Lätist, Rootsist ja Soomest
Majandus
0

Health Access programm viis Lõuna-Korea turule 14 ettevõtet Eestist, Lätist, Rootsist ja Soomest

0

SA Tallinna Teaduspark Tehnopol alustas 2016.aastal tervisetehnoloogia ettevõtluse edendamise projektiga CB Health Access. Projekti abil toetatakse Eesti, Soome, Rootsi ja Läti tervistehnoloogia, sh e-tervise, meditsiinitehnoloogia ja biotehnoloogia ettevõtete sisenemist uutele kaugetele turgudele: Lõuna-Koreasse, USA-sse, Indiasse ja Ugandasse. Esimeseks sihtturuks valiti Lõuna-Korea, kuhu viidi 2017.aasta kevadel 14 ettevõtet Eestist, Lätist, Rootsist ja Soomest.

„ Programm, mida me ettevõtetele pakume, koosneb tervisetehnoloogia turu tutvustamisest, ettevõtete individuaalsest nõustamisest, info hankimisest, võimalike partnerite leidmisest ja ärimissioonidest sihtturule. Oodatavaks tulemuseks on ettevõtte jõudmine esmase müügini sihtturul“ kommenteeris projekti sisu Health Access projektijuht Maarika Merirand.

CB Health Access projekt kestab kokku 3 aastat, mille jooksul valitakse iga sihtturu jaoks piirkonnast 17-22 ettevõtet, kelle toode ning meeskond on valmis turule tõsisemat sisenemist ette võtma. Esimeseks turuks valiti Lõuna-Korea, mille kohta esmalt tehti põhjalik eeltöö koostöös sihtturu partnerite ja sinna minna soovivate ettevõtetega. 2017 aasta esimeses pooles toimus ka sihtturu külastus.

Visiidil Lõuna-Koreasse korraldati ettevõtetele kontaktkohtumisi potentsiaalsete edasimüüjate, investorite, tootjate, aga ka kaubandustegevust reguleerivate ja toetavate asutustega. Lisaks külastati müügimesse BioKorea ja KIMES (Korea International Medical & Hospital Equipment Show).

„Ettevõtted, kes Lõuna-Korea programmis osalevad, jäid visiidiga väga rahule. Nende jaoks on mõistetavalt kõige olulisem saada kontakte, kuid selle kõrval ei olnud nende jaoks vähem tähtsam saada ülevaade ja tunnetus Lõuna-Korea ärikultuurist. Viimast tutvustasid kohalikud eksperdid“ selgitas kliendikasu Merirand ning lisas, et visiidi järgselt on mitmetel ettevõtetel käimas läbirääkimised Lõuna-Koreas saadud kontaktidega peamiselt edasimüügi lepingute sõlmimiseks, aga ka investeeringute ja tootmise teemal.

mm