Avaleht Toode Ideeauto Twin’Run: võimas linnaauto
Ideeauto Twin’Run: võimas linnaauto

Ideeauto Twin’Run: võimas linnaauto

Renault võtab 71. Monaco Grand Prixil katte maha mudelilt Twin’Run. Uus ideeauto arendab Renault sportlikku vaimu ja hoiab au sees autokirge, avaldades austust legendaarsetele mudelitele R5 Turbo ja Clio V6.

Tõelisel võidusõiduautol Twin’Run on torujas šassii, mis on inspiratsiooni saanud otse motospordist, auto keskel asetseb 320-hobujõuline V6 mootor, mis põhineb mudelil Mégane Trophy. Nagu Twin’Z, on ka Twin’Run nüüdisaegne ja mänglev linnaauto. Mõlemad ideeautod kuuluvad Renault’ kujustusstrateegia viiendasse etappi, strateegia põhineb olelustsükli peamistel etappidel. Mõlemad autod esindavad omal moel etappi „Play” ehk mängulisust ja näitavad moodsa linnaauto kohandamisvõimalusi. Ideeauto Twin’Run on eelvaade Renault’ tuleviku linnaauto stiilile.

Kirglik ideeauto, mis pöördub tagasi oma juurte juurde

Twin’Run tegi oma esimesed ringid vaatajate ees Monaco Granx Prixil. Monaco ja selle legendaarsed tänavad on ideaalsed ideeauto debüüdiks. Twin’Run on läbi ja lõhki sportauto, mis arendab edasi Renault kirge võidusõidu vastu, jätkates sealt, kus kuulsad R5 Turbo ja Clio V6 lõpetasid. Monacos said vaatajad võimaluse näha kolme võidusõitjat jälitussõidus, mis korraldati Renault’ motospordi ajaloo tähistamiseks. Kõige ees sõitis Twin’Run, mille roolis oli tootmisdirektor Carlos Tavares, tema järel tulid Clio V6, mida juhtis F1-staar Charles Pic, ja Maxi 5 Turbo, mille roolis oli kuulus autojuht Jean Ragnotti.

Kompaktne, võimekas ja mänglev!

Twin’Run sobib ideaalselt kokku ideeautode seeriaga, mis illustreerib Renault’ kujustusstrateegiat. Esiotsas olev teemandikujuline logo rõhutab kaubamärgi identiteeti kooskõlas Renault’ uue kujunduslähenemisega. Nii nagu Twin’Z saab ka Twin’Run sinise värvi, mis on viide kaubamärgi kujustusstrateegia viiendale etapile „Play”. Twin’Runi mängumaa on motospordimaailm.

„Twin’Run on segu energiast, kirest ja atleetlikkusest, see taaselustab Renault’ sümboolsete võidusõiduautode mälestuse,” ütles Renault’ kujundusosakonna vanemasepresident Laurens van den Acker. „Twin’Run, mis järgneb oma kaksikule, stiilsele linnaideeautole Twin’Z-le, näitab, et isikupärastamine on Renault’ põhistrateegia,” lisas van den Acker.

Mudelil on kompaktne ning ülidünaamiline kere. Võimalikult nurkades asuvad rattad, minimaalne ülend ja kõrge vööjoon rõhutavad veelgi dünaamilist tunnetust ning lubavad suurepärast sõitu.

Sinine ja punane

Sinine värviviimistlus sisaldab sirgeid graafiliselt tõmmatud rõhutatud servadega jooni, mida täiustab punase varjundiga tõmmatud riba, mis jookseb piki autokeret küljekarbi kohal, lisaks on veel kaks punast vööti katusel. Samuti on punast ees, kus see rõhutab iluvõret ja õhu sisselaskeava, lisaks on punast veel üliõhukestel küljepeeglitel ja tagatiiva tippudes. Must-valgete velgede ümbrust rõhutab punane raamistus.

 

Austusavaldus prestiižsele eelkäijale

Ustel olev „5” viitab R5 Turbole, mis on sümboolne 1980ndate ralliauto.

Sellele kuulsale eelkäijale avaldavad austust paljud detailid, kaasa arvatud esitulede kujundus ja uhked tagumised küljetiivad. Neli ekstralamedat LED-tehnoloogiaga lisaesituld on nüüdisaegne variant tuledest, mida kasutatakse öistes erirallides. Täielikult kohandatavaid valgusjadasid juhib autosisene süsteem. Süsteemi väljatöötamine oli tõeline katsumus, kuna kujundajad pidid võimsa valgusallika paigutama laternasse, mille sügavus on ainult 25 mm.

Twin’Run on kängitsetud 18-tollistesse Michelini sportrehvidesse ja istub teel kindlalt.

„Motospordi pooldajate rõõmuks väljendab Twin’Run seda hullu geeniust, kellena Renault’ aastakümneid tuntakse. Keegi pole unustanud autosid R5 Turbo ja Clio V6. Twin’Run on nende veetlevate võidusõiduautode tõeline järeltulija,” ütles ideeauto kujundusjuht Axel Breun.

Tõeline võidusõiduauto

Twin’Run arendati välja Tork Engineering’u / Poclain Vehicules’i kaasabil, mis on spetsialiseerunud võidusõitudel kasutatavate šassiide ettevalmistusele. Ideeauto on tõeline võidusõiduauto, mille loomisel on osavalt ära kasutatud nende ettevõtete asjatundlikkust. Terastorudest koosnevat šassiid katab komposiitmaterjalist kere, auto paneb liikuma keskel paiknev mootor, mis on tuletatud Mégane Trophy’st.

V6 mootor võistlemiseks

Sõiduk on varustatud V4Y mootoriga Renault’-Nissani liidult, mida kasutatakse mudelitel Laguna, Espace ja Latitude, kuid samuti võidusõidumudelil Mégane Trophy. V6 on paigutatud pikiasendis, tagumise telje keskjoonest ettepoole ning selle 3498-kuupmeetrine jõujaam annab välja 320 hobujõudu 6800 p/min juures ja pöördemomendi 380 nanomeetrit 4850 p/min juures. Mootor on täisväärtuslik madalatest pööretest alates, pakkudes lineaarset kiirendust ja võimaldades suurepärast haardumist pööretel ja kiirendamisel.

V6 on pandud kokku SADEV-i kuuekäigulise järjestiklülitusega käigukastiga, millel on piiratud libisemisega diferentsiaal, mis muudab Twin’Runi kurvides stabiilsemaks ja haarduvamaks. Metalne topeltsidur on samuti laenatud otse võidusõitudelt.

Õhu sisselaskeavad asuvad tagumiste rattakoobaste kõrgusel, tagumistes tuuleklaasides asuvad tõmbeventilaatorid aitavad mootori jahedana hoida. Jahutussüsteem on saanud erilise kohtlemise osaliseks, sõitjateruumi põrandal on näha lihvitud alumiiniumtorusid. Mootor on juhi asukohast eraldatud pleksiklaasist paneeliga.

Keskel paikneva mootori tekitatud raskuse paremaks jaotamiseks on mitu detaili paigutatud kapoti alla. Nende hulka kuuluvad kütusepaak, radiaator ja hüdraulikasüsteem. Ideeauto on raskusjaotusega 43/57 hästi tasakaalus.

Komposiitkere

Kere on samuti kasu lõiganud võidusõitudest saadud asjatundlikkusest ning koosneb klaaspolüesterkomposiidist. Selle alla kuuluvad süsinikkiust esitiib, katus, tagumine ventilatsiooniava ja rattakoopad. Süsinikkiu tehnoloogia ühendab esteetika ja jõudluse, hoides samas kulud madalad.

Kujundusarukus, mis on teadlik motospordimaailmast

Kujundusprotsessi juhtosaks on terve mõistusega lähenemine ja lakkamatu jõupingutus vältida taasleiutamist. Šassii on kombinatsioon rajal järeleproovitud komponentidest, mis võimaldas arendada kiiresti välja väga efektiivse võidusõiduauto.

Võidusõidu aerodünaamika

Twin’Runi kaheosaline kerearhitektuur tekitab suurtel kiirustel tõstejõu. Aerodünaamikale on pööratud erilist tähelepanu ava abil, mis suunab õhuvoolu auto alla, ja fikseeritud tagatiiva abil, mis parandab suurtel kiiruste aerodünaamilist tuge.

Võidusõidu šassii

Twin’Run asetseb kvaliteetsetest terastorudest šassiil, mis on tuletatud aeronautikast ja mida kasutatakse võidusõitudel. Šassii arendas välja Tork Engineering.

Teel püsivuse tagavad esimene ja tagumine telg, millel on topelt-õõtshark-tüüpi vedrustus iseseisvate pöörlemistelgedega. Neli pöörlemistelge, mis on tehtud kindlast lennunduskvaliteediga alumiiniumist, pakuvad rajal suurt jõudlust. Filtreerimiseks ja kere stabiilsuse tagamiseks on Twin’Run varustatud OHLINS-i vedruamortisaatoritega nii ees kui ka taga.

Telgedel on stabilisaatorid, mille diameeter on ees 22 mm ja taga 25 mm, ning mis muudavad auto nõtkemaks ja tundlikumaks, see aitab omakorda vähendada õõtsumist.

Spetsiaalse rummuga ja keskse poldiga alumiiniumist ilukilpe saab võtta kolmeks osaks ja need sobivad 18-tollistele Michelini rehvidele.

Jean Ragnotti: asjatundja vaatenurk

Twin’Runi šassiisüsteemi lõplikku viimistlusse kaasati rallitšempion Jean Ragnotti. Mees jagas R5-le tagasi vaadates meiega oma muljeid.

„Pärast esimest sõitu pean ütlema, et tegemist on korraliku taustaga kvaliteetse autoga. Seda on lihtne juhtida ja on kohe tunda, et tegemist on sportautoga. Tasakaalu ja sõidetavuse poolest tuletab see mingil määral meelde R5 Turbot. Käigukast on sujuv ja pidurid on võimsad. Haardumine on suurepärane ja mootor reageerib hästi, mis tagab kõikidel pööretel täisvõimsuse. See võimsam ja pöördemoment on suurem kui R5 Turbol, mis teeb selle eriti efektiivseks ja lihtsalt juhitavaks, mitte nagu R5, mis vajas rohkem oskusi. Tegemist on efektiivse autoga, millel on üllatavalt head amordid, seda ka kõrge surveastmega kohtades, kus käigupikkuse koha peal on meil veel arenemisruumi. Ainuke asi, mille kallal me peame veel vaeva nägema, on võidusõidurehvid. Auto õõtsub kergelt, kuid alajuhitavust pole. Sujuv sooritus, üllatusi pole, nurkade võtmine läks ladusalt. See ideeauto on Maxi 5 Turbo väärt järeltulija.”

Sõitjateruum, mis on pühendatud jõudlusele ja mille viimistlus on võidusõiduauto kohta väga hea kvaliteediga

Sõitjateruum, mis ühendab motospordimaailma Renault’ maailmaga (mõeldes A110-50 peale)

Twin’Runil on sportauto sõitjateruum, millele viitavad ka torujas šassii ja SPARCO turvavöödega istmed. Kuid sisekujundusele on pandud palju rohkem rõhku, kui tavaliselt motospordimaailmas näha võib. Uste paneelid ja armatuurlaud on polsterdatud musta ja punase Alcantara efekti tekitava seemisnahaga. Üksikistmed, mis on polsterdatud Alcantara kolme varjundiga ja kannavad Twin’Runi allkirja, rõhutavad Prantsuse mõju ideeautole.

Juhil on motospordi rooliratas ja järjestiklülitusega käigukang, mis on kiiremaks käiguvahetuseks asetatud kõrgemale. Käsipidur asub käigukangiga samal tasandil, mis võimaldab teha demonstratsioonkujundeid, nagu näiteks 360° pööre.

Juhi jalge all olev alumiiniumpedaalide komplekt on motospordi mudel. Pedaalid on kujundatud mugavateks kand-varvas-liigutusteks ja neid on katsetatud mitmel võidusõiduautol (Lodgy Andros / Duster No Limit).

Valge lakiga kaetud paneelil olevad mõõteriistad on ennekõike pühendatud sõitmisele, nagu see on iga sportauto puhul.

Twin’Runil on 5,5-tolline LCD XAP-ekraan, mis asub otse rooliratta taga. Mitme valikuga punast ja musta värvi ekraan näitab sõiduki kiirust, hammasrataste ja mootori pöörlemiskiirust, lisaks veel kütuse, siduri ja õli rõhku.

Kaks punast manomeetrit keskele asetatud osutitega näitavad õli- ja veetemperatuuri, mis on viimane peanoogutus R5 Turbo poole.