Avaleht Toode Kiirlaadijast laetav Mitsubishi Outlander pistikhübriid jõuab Eestis müügile detsembris
Kiirlaadijast laetav Mitsubishi Outlander pistikhübriid jõuab Eestis müügile detsembris

Kiirlaadijast laetav Mitsubishi Outlander pistikhübriid jõuab Eestis müügile detsembris

Jaapanis Nagoya linna lähistel Okazaki tehases toodeti esimene Euroopa turule mõeldud pistikhübriid Mitsubishi Outlander PHEV. Eestisse jõuab esimene auto detsembris 2013.

Jaapanis on sealsel turul jaanuaris müügile tulnud Outlanderi pistikhübriidile esitatud juba 8000 tellimust, mida on poole rohkem kui algselt plaanitud. Euroopas oodatakse autode saabudes veelgi suuremat müügiedu. Juba praeguseks on tellimusi kogutud rohkem kui 10 000 autole.

Et suurt nõudlust rahuldada, oli Mitsubishi Motors Okazaki tehase tootmismahte oluliselt kasvatama. Senise 2000 auto asemel suudetakse nüüd igas kuus toota juba enam kui 4000. Outlander PHEV aastane tootmismaht ulatub 50 000 autoni.

Pistikhübriid-Outlanderi turuletoomine Euroopa turgudel on järk-järguline. Eestisse jõuavad esimesed pistikhübriid-Outlanderid detsembris 2013, mis on varem kui paljudele suurtest Euroopa turgudest. Üheks põhjuseks võib siinkohal lugeda Eesti arenenud elektriautode laadimise infrastruktuuri.

Pistikhübriidi Outlander PHEV on võimalik laadida nii kodusest elektripistikust (nõutav voolutugevus on 10 amprit; laadimise kestvus tühja aku täitumiseni ca 5 tundi) kui CHADeMO-standardile vastavast kiirlaadijast. Kiirlaadija on võimeline hübriidauto akud 80 % ulatuses mahtuvusest täitma 30 minutiga.

Pistikhübriid-Outlanderiga on võimalik suur osa igapäevastest sõitudest teha puhtalt elektri jõul. Auto on võimeline vaid elektrienergiat kasutades järjest läbima kuni 52 kilomeetrit (NEDC metoodika kohaselt mõõdetuna). Bensiinimootori kaasabil (ühe laadimise + ühe tankimisega) on võimalik maksimaalne läbisõit aga juba ligi 900 kilomeetrit. Akude laadimisele aitab kaasa energiat regenereeriv pidurisüsteem. Keskmine kütusekulu on vaid 1,9 l/100 km (samuti NEDC metoodika kohaselt mõõdetuna).

Kiiruseni kuni 120 km/h liigutavad autot kaks elektrimootorit. Bensiinimootorit saab kasutada elektrimootorite energiaga varustamiseks ja akude laadimiseks. Kiirusel üle 120 km/h sekkub bensiinimootor otseselt auto liigutamisse, seejuures jätkub akude ja elektrimootorite energiaga varustamine.

Mitsubishi Outlander on esimene seeriatootmisesse jõudnud auto, mis on saadaval nii ainult sisepõlemismootoriga varustatuna kui pistikhübriid-versioonis. Kevadel katsetas hübriidauto eelseeria versiooni teiste seas keskkonnaminister Keit Pentus, kes jäi sõiduki pakutuga väga rahule.

Outlanderi pistikhübriidi ostmiseks on võimalik taotleda riigi toetust kuni 9000 eurot või viiendiku jagu auto hinnast. Koos toetusega on hind konkurentsivõimeline enimmüüdud diiselmootoriga konkurentidega.