Avaleht Majandus KIIRUSTA! Ajujaht ootab ideid veel vaid 3 päeva
KIIRUSTA! Ajujaht ootab ideid veel vaid 3 päeva

KIIRUSTA! Ajujaht ootab ideid veel vaid 3 päeva

KIIRUSTA! Ajujaht ootab ideid veel vaid 3 päevaÄriideede konkursil Ajujaht osalemiseks ning 50 000-eurosest auhinnafondist osa saamiseks on aega veel 3 päeva ehk kuni 19. oktoobrini. Ajujahile esitatavad ideed võivad olla erinevatest valdkondadest.

EASi ettevõtlus- ja innovatsioonikeskuse direktor Tiina Kalju kutsub kõiki üles oma ideed Ajujahile saatma. “Ajujaht ei ole lihtsalt konkurss. See on ainulaadne võimalus praktilise kogemuse saamiseks, et vormistada oma idee reaalsuseks. Tegelikult on iga idee hea, tuleb vaid läbi mõelda kuidas see ellu rakendada ja tööle panna,” ütles Tiina Kalju.

Ajujahi žüriiliikme ja SEB äriinnovatsiooni juhi Mart Maasiku sõnul esitatakse igal aastal Ajujahile mitusada ideed, mis on väga erinevatest valdkondadest. “Nii nagu varasematel aastatel, on ka tänavu juba Ajujahile laekunud ideed suures osas seotud IT, tööstuse ja disaini ning tervisega. Samas on oluliselt vähem esitatud ideid valdkondadest nagu loomemajandus, turism, teenused ja sotsiaalne ettevõtlus, milles on eelnevatel aastatel esitatud väga edukaid projekte ning milles kindlasti leidub ka täna palju ettevõtluspotentsiaali,” lisas Maasik.

Kuigi ideid saab esitada Ajujahi kodulehel (www.ajujaht.ee) 19. oktoobrini, on Tiina Kalju sõnul paljud haaranud võimalusest esitleda oma ideed žüriile erinevatel Ajujahiga seotud üritustel ja taganud sellega pääsu TOP100 hulka. “Nii on näiteks Ajujahi 100 parima hulgas juba Peelbiter’i elektriline puu- ja juurviljade koorimistarvik, noortele peredele mõeldud tugisüsteem “Perele toeks” ja jahimeestele mõeldud tarkvara Huntloc,” ütles Kalju.

Nortali juhi Priit Alamäe sõnul on need ehtsad näited sellest, kuidas äriidee tekib inimeste endi vajadustest lähtuvalt. “Ehk teisisõnu ei pea äriidee olema jalgratta leiutamine või ainult seotud IT või tehnoloogiaga. Piisab sellest, kui mõelda reaalse tarbija vajadustest lähtuvalt ja keskenduda mitte ideele vaid äriplaani reaalsele elluviimisele,” lisas Alamäe.

Ajujahilt on saanud tuule tiibadesse väga paljud ettevõtmised ja innustanud ka osalejate lähedasi suurelt unistama. “2012. aastal Ajujahil osalenud paaditootja Cumulus164 ning 2014. aastal osalenud arhitektuurikaubamaja katus.ee asutajad on ettevõtlusele innustanud ka oma perekonnaliikmeid. Näiteks tänavusel Ajujahil pürgivad võidu poole mõlema nimetatud ettevõtte asutajate abikaasad,” nentis Kalju.

EASi poolt ellu kutsutud ettevõtluskonkursi Ajujaht partner on SEB ning suurtoetaja Nortal. Konkursi meediapartner onarileht.ee ning ruumipartner Eesti Hotellide ja Restoranide Liit. Ajujahi toetajate hulka kuuluvad veel: Advokaadibüroo Borenius, Buildit, Deloitte, EBS, Levira, Nasdaq Tallinn, Pärnu, Solaris, Tallinna Ettevõtlusamet, Tartu linn, Tartu Loomemajanduskeskus, Tehnopol, Ülemiste City.

Lisainfo ja ideede esitamine: www.ajujaht.ee.