Avaleht Toode Korporatiivehted! Ehted, mida ühestki poest ei leia
Korporatiivehted! Ehted, mida ühestki poest ei leia

Korporatiivehted! Ehted, mida ühestki poest ei leia

0

SONY DSC

Korporatiivehted on ehted, mida ühestki poest ei leia, kuna need on kujundatud ja valmistatud ainult ettevõtte või organisatsiooni väärtustele tuginedes. Kuidas käib spetsiaalselt ettevõttele omaste ehete loomine ja kui palju tuleb arvestada korporatiivehetes ettevõtte brändi?

Eesti vanima ehte- ja märgifirma Roman Tavasti müügijuhi Lauri Ringimäe sõnul on tänaseks Eestis korporatiivehteid väga paljudel organisatsioonidel – nii pikalt tegutsenud suurettevõtetel kui ka äsja alustanud väiketegijatel. “Enamasti luuakse korporatiivehted ettevõtte jaoks olulise sündmuse tähistamiseks, olgu selleks siis ettevõtte suurem tegutsemisjuubel või ka näiteks jõulupidu,” lausus Ringimäe ning lisas, et väga palju kasutatakse eritellimusel tehtud ehteid ka tööjuubeli kingitusena. Samuti kuigi suures osas tellitakse ehteid siiski enda töötajate tarbeks, kasutatakse neid samas ka ärikingitustena. Viimasel juhul soovitab Roman Tavast üldjuhul tellida logota tooteid, et saaja saadud kingitust meelsamini kannaks.

“Kusjuures, kui kujundame mõnele äriühingule ehtesarja, milles logo ei ole, siis see ei tähenda, et tuleb täiesti abstraktne ehe. Kujunduses võtame alati aluseks ettevõtte tegevusvaldkonna, nende värvid ja muu firmale omase, mistõttu edastab ehe sõnumit ka ilma logota,” kirjeldas Ringimäe. Näiteks kujundati gaasivõrkudega tegelevale ettevõttele ehted, mille peamotiiviks olid maa all asuvad gaasitrassid; tänavavalgustusega tegeleva ettevõtte lipsu- ja rinnanõelasid kaunistasid tänavalambid ning vee-ettevõtte puhul kasutati tehnoloogiana läbipaistvat emaili, mis meenutas veetilka.

Küsimusele, milliseid aksessuaare ettevõtted tellivad, vastas Ringimäe, et see sõltub suuresti ettevõtte tegutsemisalast ning töötajate profiilist, kuid peamisteks korporatiiveheteks on mansetinööbid ja lipsunõelad meestele ning rinnanõelad naistele. “Samas, kui tegemist on tööstusettevõttega, kus enamik töötajaid on tehases töötavad mehed ning juhtkond tahaks neid tänada mõne ehtega, siis suure tõenäosusega enamus nende töölistest mansetinööpe ei kanna ning neile passiks hoopis miskit muud,” selgitas Ringimäe, rõhutades, et just seetõttu lähenetakse igale kliendile individuaalselt, et valmistada ettevõttele otstarbekaim ehe.

Kuidas ettevõttekeskne aksessuaar luuakse?

Ringimäe sõnul pole ühegi ehte loomisprotsess üks-ühele sama, kuid alati on esimeseks sammuks kohtumine kliendiga, kus kaardistatakse ära ettevõtte eesmärgid ehte loomiseks, tutvutakse teistele ettevõtetele tehtud ehetega ning antakse soovitusi, mida ja kuidas vastavalt valdkonnale teha. Seejärel pannakse kokku ehte esialgne ideekavand ning kujundus. Võrreldes aastatetaguse ajaga, lihtsustab loomeprotsessi praegu ka 3D kavandi tegemise võimalus. Enamasti valmistatakse ehetest mitu võimalikku versiooni, mille seast valida ning kujundusi tehakse niikaua kuni soovitud tulemus on saavutatud.

“Eesti klientidega töötab see mudel suurepäraselt, kuna enamasti toimub silmast silma kohtumine ettevõtte tippjuhtidega, kellega kõik nüansid läbi arutatakse. Samas, kuna suur osa Eesti ehtedisainist eksporditakse välisriikidesse, siis on ka nende tellimuste täitmine sedavõrd keerulisem. “Üsna tavaline on, et isegi peale kavandi nägemist soovitakse loodava ehte näidist, mille alusel otsustatakse, kas tellida või mitte,” selgitas Ringimäe. Ta lisas, et näidiste tellimine on tavapärane just suurematele korporatsioonidele, kuid senine praktika näitab, et kõik korrad, mil näidis on tehtud ning tellijale saadetud, lõppeb see suurema koguse tellimusega. “Välisklientide põhiline mure on tellimust esitades, kas kvaliteet vastab ootustele – kui näidis on ootuseid ületanud, siis on see müüt ka murtud,” nentis Ringimäe.

Korporatiivehete hind sõltub peamiselt ehete keerukusest, materjalist ning tellimuse kogusest. Tavaliselt arutame kliendiga võimaliku hinnapiiri enne läbi. “Ehte disaini juures arvestatakse eeldatavat eelarvet ning materjalid valitakse vastavalt sellele,” tõi Ringimäe esile, et maksumusega annab alati mängida, seejuures kvaliteedis mitte järele andmata.

Ülari Seepter, Transiidikeskuse AS personaligrupi juhataja:

Korporatiivehete tellimise ajendiks oli ettevõtte 20. tegutsemisaasta juubel. Kuna ettevõttes töötab mitmeid staažikaid töötajaid, kel samuti tööjuubel selja taga, otsustasime ka neid juubeli puhul meeles pidada. Mainitud töötajad said kas medali, lipsunõela, mansetinööbid või prossi. Soovisime kinkida töötajatele meeneid, mis oleksid isiklikud ja unikaalsed ning just meie ettevõtet sümboliseerivad. Usun, et erineva valdkonna ettevõtted võiksid kindlasti korporatiivehete peale mõelda eelkõige just ettevõtet esindava sümboolika tõttu.

Vahur Tarkmees, Eesti Vee-ettevõtete Liidu tegevdirektor:

Vee-ettevõtete Liidu korporatiivehete valmistamisega tähistasime oma 20. sünnipäeva. Leidsime, et nii väärikal organisatsioonil peavad olema väärikad ehted, mistõttu lasime teha nii mansetinööpe, ripatseid, rinnamärke kui prosse.

Ehete valmistamisel pidasime silmas, et loodavad ehted oleksid väärikad esemed, mida saab pidulike sündmuste ja tähtpäevade puhul nii oma inimestele, liikmetele kui koostööpartneritele kinkida. Samas on võimalik kõigil ehteid ka ise osta kas endale või edasikinkimiseks.

Korporatiivehete loomisele peaksid mõtlema ettevõtted, kes on või kavandavad pikaajalist tegevust ning soovivad oma usaldusväärsust, väärikust, tõsiseltvõetavust arendada inimsuhete väärtustamise kaudu.

mm