Avaleht Majandus Mihhail Korb: sõidujagajatel ja taksojuhtidel peavad kehtima sarnased tingimused
Mihhail Korb: sõidujagajatel ja taksojuhtidel peavad kehtima sarnased tingimused
Majandus
Toode
0

Mihhail Korb: sõidujagajatel ja taksojuhtidel peavad kehtima sarnased tingimused

0
Mihhail Korb
Mihhail Korb

Riigikogu majanduskomisjoni liikme Mihhail Korbi sõnul ei seisa Keskerakond parlamendis nn uberi eelnõule vastu, kuid toetuse saamiseks tuleb seda parandada ning ennekõike tagada sõidujagajatele ja traditsioonilise taksoteenuse pakkujatele võrdsed tingimused. Selle saavutamiseks on Keskerakonna fraktsioon esitanud ühistranspordiseadusele ka vastavad  muudatusettepanekud.

„Kokkuleppevedu ei ole midagi muud kui tavaline taksoteenus, mis minu hinnangul kahjustab suhteliselt hästi reguleeritud taksoturgu. Seetõttu sooviksime me näha uuest seadusest antud termini kadumist. Küll aga pakume välja tehnilise innovatsiooni taksonduse valdkonnas. Me leiame, et ilma taksomeetri ja printerita võib taksovedu teostada juhul, kui selle teostaja kasutab elektroonilist süsteemi, mis võimaldab taksoveo tellimist, vastuvõtmist ning täidetud tellimuste ülevaadet ja säilitamist. Samuti peab taoline interneti põhine dispetšerteenus kuvama veo tellimisel taksoveo teostaja tähtsamad andmed ning loomulikult tagama sõitjale arve, mis vastab kõikidele nõuetele ning kajastab osutatud sõiduteenuse tähtsamaid andmeid. Taolised nõuded kehtivad tänastele taksojuhtidele. Ma ei näe ühtegi põhjust, miks need ei võiks kehtida ka sõidujagajatel,“ rääkis Mihhail Korb.

Korbi sõnul on Keskerakonna fraktsioon esitanud seadusele ka muudatusettepaneku, mis jätaks sõidukikaardid endiselt kohustuslikuks. „Paljud taksojuhid leiavad, et sõidukikaart on väga oluline ning vajalik tagamaks korda taksoturul. Kehtiva ühistranspordiseaduse kohaselt väljastatakse vedajale taksoveoluba ja selle alusel sõidukikaardid, mille abil moodustatakse autopark, et paremini jälgida maksukohuslase rahalist käivet. Samuti annab sõidukikaardi olemasolu parema ülevaate näiteks liisingufirmale või ettevõttele, kelle oma auto on, kuid kes ei pruugi teadagi, et sellega pakutakse sisuliselt taksoteenust. Me näeme, et sõidukikaardi kohustus peab säilima.“

„On selge, et antud valdkond vajab korralikku regulatsiooni. Arvestades, kuivõrd paljud inimesed juba taolisi teenuseid pakuvad ja kasutavad, oleks selle vastu võitlemine perspektiivitu, kuid meie hinnangul ei tohi ühe grupi jaoks seadust muutes teistest üle sõita. Loodan, et kui Riigikogus jätkub antud seaduse menetlemine, siis võetakse ka meie muudatusettepanekuid kuulda,“ lõpetas Mihhail Korb.

mm
Head Uudised GoodNews
info@goodnews.ee