1. Avaleht
  2. Majandus
  3. Nestlé loob sada tuhat töö- ja õppevõimalust
Nestlé loob sada tuhat töö- ja õppevõimalust

Nestlé loob sada tuhat töö- ja õppevõimalust

allianceforyouthNestlé algatatud projektiga „Alliance for YOUth” luuakse lähiaastatel koostöös liitunud partnerettevõtetega rohkem kui sada tuhat tööhõivevõimalust noortele üle kogu maailma. Programm hõlmab muuhulgas karjäärinõustamistegevusi ka Eestis.

„Tööhõiveprojekt „Alliance for YOUth“, millega on juba liitunud rohkem kui 200 ettevõtet kogu Euroopas, on esimene üleeuroopaline ettevõtluspõhine liikumine. Selle eesmärk on valmistada noori ette keerulisel tööturul läbi löömiseks,” rääkis Nestlé Euroopa piirkonna tegevjuht Laurent Freixe. Turu-uuringute ettevõtte Nielsen andmetel arvab 23% eurooplastest, et noorte tööpuudus on suurim probleem, millega ühiskond lähima viie või kümne aasta jooksul kokku puutub. „Alliance for YOUth“ algatatud uuringust võttis osa ligikaudu kaks tuhat 18–29-aastast noort Suurbritanniast, Saksamaalt, Prantsusmaalt, Itaaliast ja Hispaaniast. Umbes 55% küsitletud tööd otsivatest noortest väitis, et vastutus noorte tööpuuduse eest langeb riikide valitsustele, kes ei tegele piisavalt selle probleemi lahendamisega. Uuringutulemustest nähtus, et 40% 21–24 aasta vanustest noortest muretseb, et tööperspektiivid nende riigis ei parane lähima 12 kuu jooksul.

Tööhõiveprojektiga „Alliance for YOUth“ liitunud ettevõtted on võtnud kohustuse luua noortele töökogemuse omandamiseks võimalusi. Kokku planeeritakse luua rohkem kui sada tuhat töö- ja väljaõppevõimalust. Viimase kaheksa kuu jooksul on Nestlé loonud ligi 8000 erinevat töö- ja koolitusvõimalust alla 30 aasta vanustele noortele kogu Euroopas.

Samuti võtavad „Alliance for YOUth“ algatust toetavate ettevõtete spetsialistid osa üritustest, kus jagatakse noortele töötutele praktilisi nõuandeid, mida on vaja töö leidmiseks, kuidas koostada huvipakkuvaid elulookirjeldusi või mida silmas pidada töövestluse eel. Lisaks sellele võtavad „Alliance for YOUth“ partnerid aktiivselt osa Euroopa Komisjoni loodud Euroopa nn õpipoisiõppe programmi tegevusest ning toetavad noorte kutseõppe propageerimist, pakkudes praktikavõimalusi kogu Euroopas.

Programmi „Alliance for YOUth“ asutamislepingule kirjutasid selle aasta juunis Lissabonis alla Nestlé partnerid tehnoloogiahiiud Google, Facebook ja Twitter, nõustamisfirma Ernst & Young, rahvusvaheline toidugrupp Cargill, turu-uuringute ettevõte Nielsen ja teised erinevates ärisektorites laialdaselt tuntud ettevõtted.

2013. aasta novembris Ateenas alanud Nestlé tööhõivealgatus „Nestlé needs YOUth“ on laiahaardeline noorte tööpuuduse vastu võitlemise kampaania. Sellega kutsutakse üles liituma ettevõtteid, kes soovivad noorte tööpuuduse probleemile lahendusi pakkuda. Selle aasta mais toimus Tallinnas Nestlé Eesti esinduses esimene „CV Clinics“ üritus Eestis, mille käigus jagati noortele nõuandeid, kuidas koostada elulookirjeldust, mida silmas pidada töövestlusel jms.

„CV Clinics“ on üks Nestlé tööhõiveprojekti osa.

Head Uudised GoodNews