Avaleht Majandus Viieaastaseks saav Vapiano on Tallinnas müünud 2,5 miljonit pastarooga
Viieaastaseks saav Vapiano on Tallinnas müünud 2,5 miljonit pastarooga

Viieaastaseks saav Vapiano on Tallinnas müünud 2,5 miljonit pastarooga

Populaarne itaalia restoran Vapiano tähistab täna viienda tegevusaasta täitumist oma esimese Eesti restorani avamisest Tallinnas Hobujaama tänaval. Tänaseks ületab Vapiano aastane külastajate arv Tallinna püsielanike arvu enam kui pooleteise võrra, viie aasta jooksul on Tallinna Vapianos söödud 2,5 miljonit pastarooga.

Vapiano tegevjuhi ja omaniku Gert Kerde sõnul on viie aasta eest uudset restoraniketti asutades võetud riskid end igati õigustanud. „Otsustasime turule tuua rahvusvahelise brändi, mis oli küll uudne ja eristuv, kuid alles väga noor ning tänu oma unikaalsele kontseptsioonile suhteliselt suuri investeeringuid nõudev – ühe Vapiano restorani lanseerimisele kulub keskmiselt 1,5 miljonit eurot. Täna, viis aastat hiljem, saame kindlalt öelda, et toonased otsused on ennast igati õigustanud ning Vapiano on siinsel restoraniturul tuntud ning leidnud oma kindla ja lojaalse tarbijaskonna,“ rääkis Kerde.

Uue restorani edukat turuletulekut ei mõjutanud ka majanduslanguse periood. „Raskem oli eelkõige teisel ja kolmandal tegevusaastal, kui vähenes restoranide külastajate arv ja pidime leidma võimalusi kulude optimeerimiseks. Samal ajal vajasime raha investeeringuteks, kuna avasime järjest uusi Vapiano restorane nii Solarise Keskuses, Vilniuses ja 2011. aasta alguses ka Helsingis. Peamiseks põhjuseks, mis aitas Vapianol majanduslanguse perioodi edukalt üle elada, oli kindlasti toote hinna ja kvaliteedi suhe ning stabiilsus. Meie külastajad kogesid, et Vapiano ei tee kompromisse toidu kvaliteedis ega lähe kaasa turul valitseva üldise hinnatõusuga. Kliendid on üldse muutunud viie aastaga teadlikumaks ja nõudlikumaks, oskavad paremini hinnata kvaliteeti ja hinda ning peavad üha olulisemaks toidu värskust ja tervislikkust,“ märkis Kerde.

2012. aastal külastas Tallinnas Vapiano restorani rohkem kui 650 000 külastajat, mis ületab oluliselt Tallinna püsielanike arvu. „Eestlastele paistab Vapiano kontseptsioon hästi sobivat, kuna Eesti restoranikülastaja on üldjuhul avatud kõigele uuele. Talle meeldib proovida ja testida ning kui pakutu meeldib, siis jääb sellele ka truuks. Selles mõttes sarnaneme me paljuski rootslastele, kus Vapiano on samuti äärmiselt populaarne,“ ütles Kerde.

Vapiano populaarsemad müügihitid läbi aastate on Tallinnas olnud salatid ning pastad. Enimmüüdud toit on Caesari salat, järgnevad klassikalised Pasta Carbonara, Pasta Bolognese ja terav tomatipasta Pasta Arrabiata. „Kokku oleme Vapiano viie tegevusaasta jooksul müünud Tallinnas üle 2,5 miljoni pastatoidu. Meenutades viie aasta taguseid aegu, julgen väita, et mitte kunagi varem pole selles linnas niivõrd palju pastaroogi söödud. Seega oleme loonud täiesti uue värske pasta söögikultuuri ja turuosa Eestis,“ lausus Kerde.

Kerde lisas, et ettevõtte üheks esimeseks prioriteediks on restoranide avamine Riias. Järgmise 3-4 aasta perspektiivis näeb ta Eestis ruumi veel kuni kahele Vapiano restoranile, millest üks võiks paikneda väljaspool Tallinnat.

Vapiano menüü põhineb lihtsal ja ehtsal Itaalia köögil: pitsad-pastad-salatid, lisaks antipasta’d ehk eelroad ja dolci’d ehk magustoidud. Eriti suurt tähelepanu pööratakse kasutatava tooraine värskusele ning kvaliteedile, mis püsib tänu kõrgetele standarditele kõrge ja muutumatu. Restorani kontseptsioon pakub fast food-kiirusega valmistatud toitu slow food-restoranidele omases keskkonnas.

Vapiano tähendab itaalia keeles „võta vabalt“ ja on loodud Saksamaal 2002. aastal. Vapiano on üks maailma kiiremini kasvavaid restoranikontseptsioone. Tänaseks on Vapiano restorane üle maailma 130, mis asuvad neljal kontinendil pea 30 riigis Lähis-Idast Lõuna- ja Põhja Ameerikani ning Euroopast Austraaliani. Sealhulgas ei puudu Vapiano New Yorkist, Washingtonist, Mexico City’st, Londonist, Dubaist ega ka Stockholmist.