ET VÄHENDADA ÖKOLOOGILIST JALAJÄLGE I Tallink Takso kasvatab rohelist autoparki
Amserv Auto andis Tallink Taksole üle 10 hübriidtehnoloogial sõitvat Toyota Corollat, kokku plaanib Tallink 2019. aastal suurendada sõidukiparki 20% võrra ning viia traditsiooniline taksoteenus uuele tasemele.
Tallink Takso autopargi juhi Andrus Tõrukese sõnul on ettevõte tänaseks autopargi pea täielikult alternatiivkütustel sõitvate autode vastu vahetanud – enam kui 200 autost koosnevas autopargis on veel ainult üks bensiiniauto. “Alternatiivsed lahendused nagu hübriidtehnoloogia ja maagaasi (CNG) kasutamine on keskkonnale oluliselt säästlikumad ning päeva lõpuks kajastub see ka taksojuhi rahakotis. Näeme, et taksod sõidavad ühe ööpäevaga linnas maha sadu kilomeetreid ja uute tehnoloogiatega sõitev takso teeb seda linnaõhku ja keskkonda säästvalt,” räägib Tõruke.
Lisaks ettevõtte soovile vähendada oma ökoloogilist jalajälge, tuleb initsiatiiv alternatiivkütuseid kasutava autopargi järele ka taksojuhtidelt. “Taksoteenuse kõrge kvaliteedi tagamise üks osa on kvaliteetsed sõidukid, mis oleksid taksojuhile ka majanduslikult ökonoomsed. Gaasil ja hübriidtehnoloogial sõitvad taksod pakuvad linnas väga olulist kütusesäästu,” räägib Tõruke.
Amserv Auto juhatuse esimehe Margus Nõmmiku sõnul jagavad Toyota ja Tallink püüdlust keskkonnasäästlikkuse ja turvalisuse poole. “Tallink Takso on hea näide ettevõttest, kes kuulab autopargi uuendamisel oma taksojuhtide ettepanekuid ning soovib ületada klientide ootusi taksoteenusele,” ütleb Nõmmik. Ta toob näiteks Tallinki investeeringud lisavarustusse ajal, mil Toyota Safety Sense ei olnud veel sõidukite standardvarustuses. Alates 2014. aastast on Amserv müünud Tallinkile 210 Toyota tipptasemel turvavarustusega sõidukit.
Tallinki püüdlust taksoteenuse kvaliteedi tõstmise poole kinnitab ka Tõruke. “Meie strateegia on uuendada taksoparki iga 2 aasta tagant, täna on autode keskmine vanus 12 kuud. Lisaks oleme kehtestanud oma taksojuhtidele peale professionaalsetele oskustele ka viisakuse, korrektse välimuse ning hea suhtlemisoskuse nõuded. Tänast takso- ja sõidujagamisteenuse keskpärast kvaliteeti arvestades on tegemist pigem erandi kui reegliga,” räägib Tõruke.
Ka traditsiooniline taksoteenus liigub tehnoloogiliste uuenduste suunas. Möödunud aastal arendas Tallink välja oma kõnekeskuse kaudu tellimuste edastamisel kasutatava lähima sõiduki algoritmi, mis arvestab sõiduki füüsilise kaugusega kliendist. “Selline uuendus parandab oluliselt sõidukite kättesaadavust ja suurendab efektiivsete kilomeetrite arvu, mis omakorda loob keskkonnasäästu,” räägib Tõruke, kelle sõnul keskendub Tallink jätkuvalt sõidukite tühisõidu vähendamisele ning sõidukite paremale kättesaadavusele. Samuti plaanib Tallink 2019. aastal arendada ja populariseerida oma elektroonilist tellimiskanalit.