1. Avaleht
  2. Majandus
  3. EAS aitas 43 ettevõttel saada Saksa turu kogemuse! Lõppes ekspordiprogramm „Missioon Saksamaa“
EAS aitas 43 ettevõttel saada Saksa turu kogemuse! Lõppes ekspordiprogramm „Missioon Saksamaa“

EAS aitas 43 ettevõttel saada Saksa turu kogemuse! Lõppes ekspordiprogramm „Missioon Saksamaa“

Sel nädalal lõppes ekspordiprogramm „Missioon Saksamaa“, mille käigus said koostöös Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS), Marketingi Instituudi ja Saksamaa konsultatsioonifirmaga Steinbeis Saksamaa ekspordituru kogemuse 43 Eesti ettevõtet.

Peamise tähelepanekuna tõi EASi rahvusvahelise müügi teenusejuht Tiina Truuväärt välja tõiga, et kasu missioonist said eelkõige need Eesti ettevõtted, kellel oli selge siht silme ees, mida nad soovivad saavutada, valmisolek pakutud võimalustest kinni haarata ning vajadusel algseid plaane muuta. Kasuks tuleb saksa keelt valdav ekspordijuht ja vajalike ressursside olemasolu.

„Missioon Saksamaa eesmärk on aidata meie ambitsioonikatel eksportööridel, kelle jaoks Saksamaa on strateegiline valik, siseneda Euroopa suurimale, kuid ka enimkaitstud turule,“ rääkis Tiina Truuväärt. „Selge on see, et tegemist on maratoniga, millest joostud alles esimesed 10 kilomeetrit. Selleks, et saadud teadmised, kogemused ja kontaktid lepinguteks ja reaalseteks müükideks vormistada, tuleb tööga järjekindlalt ja visalt jätkata. Vajadusel toodet turule sobivaks kohendada, osaleda messidel, hoida suhet saadud klientidega jne. Usun, et tegelikke tulemusi näeme alles 3-5 aasta pärast,“ ütles Truuväärt.

„Paljude ettevõtete jaoks andis programm arusaamise, kui palju tuleb oma praegust toodet kohandada, et Saksa turule sisse murda. Saksa turg on väga erinev meie suurimatest eksporditurgudest ning nende jaoks võtab suures mahus toote muutmine plaanitust rohkem aega,” kommenteeris Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits. „Näeme aasta tagasi programmi lõpetanud ettevõtete kommentaaridest, et toote ja teenuse kohandamine, investeeringute tegemine ja tootmise laiendamine ei toimu üleöö. Samas aga kui siht on selge ja teatakse, mida turg ootab ja kuidas seda pakkuda, töötavad meie ettevõtted kindlameelselt tulemuste nimel,” lisas Naarits.

EASi teenusejuhi Tiina Truuväärti sõnul on kaks aastat olnud hea aeg tagasiside kogumiseks ja järelduste tegemiseks. Selle aja jooksul läbisid „Missioon Saksamaa“ programmi 43 ettevõtet, kes Saksa turule pürgisid. „Samal kujul me enam „Missioon Saksamaa” programmiga ei jätka, küll aga loodame järgmisel aastal pakkuda selle edasiarendust, et saadud head kogemust jagada veel suurema hulga ettevõtjatega. Järjepidevus on siinkohal oluline märksõna. Saksamaa on jätkuvalt üks meie olulisi fookusriike, kus soovime pakkuda Eesti ettevõtjatele erinevaid teenuseid ja koolitusprogramme, mis aitavad neil turule siseneda või seal laieneda,“ ütles Truuväärt.

„Missioon Saksamaa” on 6-kuuline programm eksportivatele ettevõtetele, kes soovivad siseneda Saksamaa turule. Programm on kombinatsioon rahvusvahelistest koolitustest, ärinõustamisest, õppevisiidist ja B2B kohtumistest Saksamaal. Koolituste fookus on Saksa turu spetsiifikal ning rahvusvahelisel turundusel ja müügil, mis on globaalses konkurentsis kriitilise tähtsusega. EAS rahastas „Missioon Saksamaa” programmi Euroopa Regionaalarengu Fondi toel.

Head Uudised GoodNews