1. Avaleht
  2. Majandus
  3. Elioni uus suhtluskeskkond Suhtlus.ee toob suurema postkasti ja mugavama kasutajaliidese
Elioni uus suhtluskeskkond Suhtlus.ee toob suurema postkasti ja mugavama kasutajaliidese

Elioni uus suhtluskeskkond Suhtlus.ee toob suurema postkasti ja mugavama kasutajaliidese

Elioni SSOElioni uus suhtluskeskkond Suhtlus.ee, mis tulevikus peaks asendama eraklientidele mõeldud hot.ee keskkonda ja äriklientide veebipostkasti, on nüüdsest küps, et vastu võtta suurt hulka uusi kasutajaid. Senised @hot.ee, @neti.ee ja @online.ee e-posti aadresside kasutajad saavad uut keskkonda kasutada seniste aadressidega.

Alates käesolevast nädalast kutsub Elion uue Suhtlus.ee keskkonnaga tutvuma nii era- kui ärikliente. Uues portaalis on eraklientidel e-kirjade tarbeks hot.ee keskkonnaga võrreldes 100 korda rohkem ehk 1GB vaba ruumi. Elioni kodulehemajutuse ja e-posti klient saab luua piiramatu arvu postkaste, mille mahupiirang on 10GB. Suhtluskeskkond kannab jätkuvalt beeta-märki, mis viitab pidevale kasutajate tagasiside kogumisele ja selle põhjal tehtavale arendustööle. Keskkonda saab lisaks eesti keelele kasutada ka vene ja inglise keeles.

Kõik Elioni poolt varem pakutud aadressid nagu hot.ee või neti.ee jäävad alles. Keskkonnas on võimalik e-kirju lugeda ka ilma uut aadressi registreerimata. Nii näiteks saab hot.ee kasutaja esmakordselt Suhtlus.ee keskkonda sisse logides oma hot.ee postikasti sisu juba uuesti keskkonnast vaadata. Ka uut e-posti aadressi on erakliendil võimalik luua lõpuga @suhtlus.ee, @hot.ee, @online.ee või @neti.ee. Uusi ettevõtte e-posti aadresse saavad Suhtlus.ee-s luua ka ärikliendid, kes on Elioni kodulehemajutuse ja e-posti kliendid.

Suhtlus.ee arendust juhtiva Elioni ärijuhi Kaspar Korjuse sõnul on keskkond era- ja äriklientide vajaduste mugavalt ühe katuse alla majutamise tulemus. “Erakliendi puhul võtsime mõned aastad tagasi eesmärgiks asendada jätkuvalt laialt kasutatav hot.ee kaasaegsema e-postikeskkonnaga. Ärikliendi puhul kaalusime aga põhjalikult, millist lisaväärtust võiks uus keskkond neile pakkuda,” selgitas Korjus.

Korjuse sõnul rajanesid uue keskkonna loomise plaanid põhjalikele kliendiuuringutele ja kasutajaliidese testidele. “Erakliendi vajadusi kaardistades tõusid esmatähtsatena esile postkasti maht, töökindlus ja kasutusmugavus. Ärikliendi puhul selgus aga, et üheks peamiseks takistavaks teguriks on hoopis vähesed oskused ja julgus, mis IT-vahendeid äris ära kasutada võimaldaksid,” rääkis Korjus.

“IT ja kommunikatsioonivahendite rakendamise osas oma äri hüvanguks on eestlased kahjuks Euroopa keskmisest tasemest maas,” ütles Korjus. “2012. aastal läbi viidud rahvusvahelisest täiskasvanute oskuste uuringust selgus, et arvuti kasutamise kogemuse, oskuse või julgusega on probleeme peaaegu igal kolmandal eestlasel. Lisaks eelistas 30% uuringus osalejatest vastata küsimustele mitte arvutis, vaid paberil.”

Korjuse hinnangul on paberi ja pastakaga töötamine suurele osale Eesti väikeettevõtetest igapäevane: “Just neile oleme põhjalikult mõelnud suhtlus.ee loomisel, kuna keskkonda sisse ehitatud kliendihaldussüsteem on ehitatud väikeste ettevõtete vajadustele toetudes. Nii saavad kõik ettevõtte töötajad kasutada jagatud kontaktiraamatut ja lisada ühiseid märkmeid. Ühtlasi püüame keskkonna kaudu inimestele ka nõu anda, kuidas pakutavaid vahendeid oma äri jaoks tööle rakendada.”

“Ehkki pikemas plaanis tahaksime loomulikult, et kliendid koliksid vanadest keskkondadest nagu hot.ee uude portaali ümber, siis kindlasti me kliente survestama ei hakka. Loodame, et uue keskkonna väärtus on see, mis kliendid kohale kutsub. Samuti ootame väga klientide tagasisidet, et seda keskkonda edasi arendades arvesse võtta,” ütles Korjus.

Suhtlus.ee võimaldab kasutajal kokku tuua kõik oma e-kontod, mis vähendab vajadust erinevaid paroole meeles pidada. Keskkonna saab siduda ka Elioni lauatelefoniga ja seejärel alustada kõnesid ühe hiireklõpsuga, lehitseda telefoniraamatut ja vaadata kõnelogisid. Lisada saab oma lemmikuudisvood (RSS) ning näha sisenevaid ja vastamata telefonikõnesid igal ajal otse arvutist. Keskkonna mobiilikõnedega sidumine kuulub tulevikuplaanide hulka.

Head Uudised GoodNews