1. Avaleht
  2. Majandus
  3. McDonald’s innustab Eesti laste lugemishuvi digitaasete raamatutega
McDonald’s innustab Eesti laste lugemishuvi digitaasete raamatutega

McDonald’s innustab Eesti laste lugemishuvi digitaasete raamatutega

Baltikumi juhtiva restoraniketi McDonald’s läbiviidud laste vaba aja tegevuste uuringu kohaselt ei ole lugemine Eesti laste seas seas populaarne vaba aja sisustamise viis. Laste lugemishuvi innustamiseks algatas McDonald’s digiraamatute projekti, mille eesmärk on toetada lapsevanemaid nende püüdlustes avardada laste maailma lugemise kaudu.

“Uuringu tulemused näitasid, et lapsed veedavad vaba aega meelsamini arvuti või tahvelarvuti seltsis kui raamatuid lugedes või õues käies. Laste huvi lugemise vastu on kahanemas, ehkki raamat on väärtuslik vahend lugemisoskuse arendamiseks ja teadmiste ammutamiseks. Sarnast trendi ja muutust laste käitumises on näha ka teistes Euroopa riikides. Seetõttu käivitasime interaktiivse digiraamatute projekti, millega pakume lastele vaba aja veetmise võimalust neile mugaval viisil – digitaalkeskkonnas,“ ütles McDonald’s Baltikumi juht Tomasz Nawrocki. “Pea kolmandiku meie külastajatest moodustavad pered, mistõttu on meile oluline, et meiega veedetud aeg oleks nauditav ning pakuks ka võimalusi laste arenguks.“

Uuringu tulemused näitasid, et kolme Balti riigi lõikes loevad kõige rohkem raamatuid Eesti lapsed – 89% lapsevanematest kinnitas, et nende laps on viimase kuue kuu jooksul lugenud vähemalt ühe raamatu. Leedu on lugemisaktiivsuselt teisel kohal, seal väitis sama 86% lapsevanematest. Kõige madalam lugemisaktiivsus on Lätis – üksnes 76% sealsetest lastest on viimase kuue kuu jooksul lugenud ühe raamatu.

Eesti Lastekirjanduse Keskuse direktori Triin Soone sõnul ei ole paljud tänapäeva lapsed enam harjunud lugema pikka ja sisutihedat teksti ning seostavad seda pigem õppetööga. Arvuti ja televiisor on ka lihtsamini kättesaadavad. „Rikkaliku sisu ja suhtlusvõimalustega internet on avardanud tohutult laste maailma ning toonud nende igapäevaellu varasemast enamgi lugemist-kirjutamist. Usun, et raamat ei kao kuhugi, vaid jääb lapsi rõõmustama nii elektroonilisena kui paberil,“ ütles Soone.

Tema sõnul ei ole oluline raamatu formaat, vaid see, et selle sisu oleks kvaliteetne, et lapsevanemad julgustaksid lapsi tundma huvi kirjanduse vastu ning et raamatud ümbritseksid lapsi neile harjumuspärastes keskkondades. „Mul on väga hea meel, et McDonald’s on meie mõttekaaslane ning on võtnud oma südameasjaks aidata kaasa raamatute kättesaadavusele ja laste lugemishuvi tõstmisele – mitmekesi suudame palju enam,” lisas ta.

Digitaalsete raamatute projekt on McDonald’s restoraniketi initsiatiiv Euroopas, mis pakub lugemiseks raamatuid kõigis Euroopa keeltes – sealhulgas eesti, vene, läti ja leedu keeles. Projekti raames tehakse koostööd Dorling Kindersley kirjastusega, kelle eristuvad, visuaalsed ja harivad raamatud on populaarsed nii laste kui täiskasvanute seas. Digiraamatute projektis toetuti ka perede seas läbi viidud ulatuslikule uuringule, milles osalenud pered kinnitasid, et vajavad tuge laste iseseisva lugemishuvi julgustamisel. McDonald’s jätkab digitaalsete raamatutega eelmisel aastal alguse saanud üleeuroopalist raamatuprojekti, milles Happy Meal mänguasjad asendati raamatutega ning kogu Euroopas jagati lastele ühtekokku üle 32 miljoni raamatu, millest 125 000 jõudis lasteni Baltikumis.

Digiraamatutele ligi pääsemiseks tuleb lastel registreeruda lapsevanema eelneval nõusolekul spetsiaalse McDonald’s veebileheküljewww.happystudio.com kasutajaks või laadida oma nutitelefoni või tahvelarvutisse Happy Studio rakendus. Happy Studio on lastele mõeldud veebisait, kus leidub lisaks raamatutele palju interaktiivseid mänge ja tegevusi, mis aitavad vanematel koos lastega lõbusalt ja harivalt aega veeta. Happy Studio keskkonnas on hetkel saadaval neli digiraamatut – „Maailma suurimad linnad“, „Looduse imed“, „Ole loov“ ja spetsiaalselt smurfidele pühendatud teos „Smurfide filmi raamat“. Happy Studio keskkonnas on kõigil lastel võimalus ka ise digiraamat luua, see välja printida või oma seda vanematega jagada.

2013. aastat augustis läbi viidud uurimus laste vaba aja veetmise harjumuste kohta valmis McDonald’si ja uuringuagentuuri OMD koostöös. Uuringus osales ligi tuhat põhikooli õpilaste lapsevanemat.

VAATA PILTE SIIT!

Head Uudised GoodNews