1. Avaleht
  2. Hea Eesti asi
  3. Programmi „Disaini meistriklass“ 10 000 euro suuruse peapreemia võitis personaliseeritud tapeedi e-poe lahendust arendav Baubauwall
Programmi „Disaini meistriklass“ 10 000 euro suuruse peapreemia võitis personaliseeritud tapeedi e-poe lahendust arendav Baubauwall

Programmi „Disaini meistriklass“ 10 000 euro suuruse peapreemia võitis personaliseeritud tapeedi e-poe lahendust arendav Baubauwall

Neljapäeval lõppenud Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) tootearenduse programmi „Disaini meistriklass“ 10 000 euro suuruse peapreemia võitis personaliseeritud tapeedi e-poe lahendust arendav Baubauwall.

Programmi võitja näol on tegemist seni trükiteenustega tegelenud ettevõtte Digitrükk OÜ-ga, kellel oli ambitsioonikas plaan jõuda oma tooteni. Ettevõtte tuli programmi  ideega luua tapeedi liitreaalsuse rakendus, mille abil on võimalik tapeedimuster läbi nutiseadme ekraani seinale kuvada. Nii on võimalik kliendil saada päris ettekujutus, kuidas tapeet ruumi seinal välja hakkaks nägema.

Baubauwalli äriarenduse juhi Anna-Kai Tõrsi sõnul ei osanud nende tiim täpselt oodata, mis disaini meistriklassi programmis juhtuma hakkab. „Teadsime, et meil on abi vaja meie tulevase tapeediteenuse disainimiseks. Digitrükk OÜ on küll 16 aastat tegutsenud trükikoda, mille teenus on suunatud äriklientidele, kuid Baubauwall on meie uus tapeedibränd -ja teenus, mis on mõeldud eelkõige erakliendile. Disaini meistriklassis saime hulga kasulikke kogemusi, kuidas tulevases e-äris paremini hakkama saada ja oma toodet kliendi vajadustest lähtudes arendada,“ ütles Tõrs.

EASi tootearenduse programmi raames kujundati koostöös disainijuht Egert Uiboga kogu terviklik klienditeekond koos kliendisõbralike tööriistade ja lahendustega. Näiteks aitab Baubauwall rakenduse abil kliendi jaoks välja arvutada palju tapeeti seinte katmiseks vaja läheb. Seejärel lõigatakse tapeet kliendi jaoks vajalikku mõõtu ning nummerdatakse tapeedipaanid, et hiljem mustri kokku jooksutamine läheks muretult.

Kasutajate tagasisidest esile kerkinud probleemi, et tapeeti soovitakse enne ostmist ikka füüsiliselt näha ja katsuda, lahendas Baubauwall läbi võimaluse proovitrükk kliendile postiga koju saata. Tuhandete erinevate disainide seast sobiva leidmiseks lõi ettevõte kasutajasõbraliku kategoriseerimise ja filtreerimise süsteemi. Lisaväärtusena pakutakse klientidele ka ülejäänud valdonnaga võrreldes erakordset kiiret trükki.

Kogu disainiprotsessist pole kõrvale jäänud ka jätkusuutlikkuse aspekt – tapeete toodetakse vaid tellimusepõhiselt, mis tähendab, et laos seisvad tapeedirullid on minevik. Baubauwalli tiimi sõnul on nende pikemaks eesmärgiks muuta kogu tapeetide ostmise ärimudelit.  

Disaini meistriklassi žürii esimehe, Tehnopoli äriarendusjuhi Martin Goroško sõnul olid programmis osalenud ettevõtted taas äärmiselt töökad. „Tegelikult olid ettevõtted jõudnud disainmõtlemise väljakutsetest kõigest nelja kuuga juba päris konkreetsete uute toodete ja teenusteni,“ ütles Goroško, kelle sõnul võttis žürii parima väljaselgitamisel aluseks ennekõike ettevõtte läbitud teekonna, õppekohad programmist ning loomulikult ka lõpptulemuse – kuivõrd mõjukas oli programmi raames arendatud teenus või toode.

Kuigi võitja selgitamine oli žürii sõnul äärmiselt tasavägine, pälvis võidu Digiprint OÜ tootega Baubauwall. „Digiprindi meeskond oli perfektseks näiteks kõigest sellest, miks disaini meistriklassi programm on ellu kutsutud. Ettevõte suutis lühikese ajaga täielikult ümber disainida enda teenuse, kasutati osavalt digitaliseerimisvõimalusi, võeti suuri tootearenduslikke ja majanduslikke riske ning toodi turule kestlik uus teenus,“ selgitas Goroško. „See on võimas näide sellest, kuidas üks tavaline Eesti trükikoda saab disainmõtlemist kasutades muuta ennast rahvusvahelise turupotentsiaaliga ettevõtteks.“

EASi teenusedisaineri Triin Jürgensi sõnul tegi seni trükiteenustega tegelenud ettevõtte programmis suure sammu omatooteni jõudmiseks. „Disainmõtlemise tööriistu kasutades ja disainijuhi meisterlikul suunamisel jõuti kasutajasõbraliku ja läbimõeldud e-poe digiprototüübini, mis pakub klientidele võimaluse tellida just nende eelistustele vastav tapeet, mis seejärel täpses koguses välja trükitakse. Tulemuseks on ülejääkideta toode, mis juba mõne päeva pärast tellijani jõuab,“ selgitas Jürgens. „Lisaks avaldas muljet, et e-poe lahendusega vaadatakse julgelt ka eksporditurgude suunas ning lõplikku lahendust oleks võimalik ka frantsiisina pakkuda.“

Disaini meistriklassi publiku lemmiku auhinna pälvis Saaremaa Lihatööstus, kelle eesmärk oli arendada välja tervislik lihatoodete tootesari.

Programmi viisid läbi suurte kogemustega koolitajad Kaarel Mikkin ja Jane Oblikas ning 20 tipptasemel disainijuhti. Neljapäeval toimunud meistriklassi finaalis esitlesid programmis osalenud ettevõtted oma arendusideid ja prototüüpe žüriile, kuhu kuulusid Endrus Arge, Hannes Seeberg, Janno Siimar, Martin Goroško ja Triin Jürgens.

Programmis osales kokku 20 ettevõtet: Bankish AS, Brandmoon OÜ, Ibiot.io / CleanHand OÜ, Comodule OÜ, Digitrükk OÜ (Baubauwall), Eco Point, Hansadoor OÜ, Holzmaier OÜ, Insta Globe Engineering OÜ, Intar MW OÜ, Kaissu Interiors OÜ,  Mialeela OÜ, Mobire Eesti AS, Nutrimedical OÜ, Nõo Lihatööstus OÜ, Ridango AS, Robby&Bobby OY, Saaremaa Lihatööstus OÜ, Scaleup OÜ ja Storybook OÜ.

Head Uudised GoodNews