1. Avaleht
  2. Toode
  3. Renault Zoe pälvis disainiauhinna
Renault Zoe pälvis disainiauhinna

Renault Zoe pälvis disainiauhinna

Renault ZOE pälvis rahvusvahelise disainimaailma ühe mainekama auhinna Red Dot toodedisaini vallas. 37-liikmeline rahvusvaheliste ekspertide žürii hindas üle 4662 toote 19 erinevas kategoorias. ZOE on kolmas auhinna saanud Renault’ mudel pärast Mégane II aastal 2003 ja Twizyt aastal 2012. Žürii andis auhinna ka Renault’ uuele näitusestendile „The Bump“, mis on hiljutistel autonäitustel külastajatele  muljet avaldanud.

1. juulil andis Red Doti auhinnažürii Saksamaal Esseni ooperimaja Aalto teatris Renault ZOE-le 2013. aasta tootedisaini auhinna elektriliste sõiduautode kategoorias. Žüriile avaldas muljet ZOE uuenduslikkus.

Red Doti asutaja ja tegevdirektor professor Peter Zec ütles, et tänapäeval on ettevõtte edu tihedalt seotud disainioskustega: „2013. aasta Red Doti disainiauhindade võitjad on kõrgetasemelise disainikultuuri ja -tööstuse eestvõitlejad. Tänapäeval on järjest raskem eristada hästi disainitud tooteid. Tihtilugu tulevad erilised omadused ilmsiks alles detailides. Kuid need tooted, mis käivad läbi Red Doti rahvusvahelise žürii kriitilise pilgu alt, ei kao halli masstoodangusse, vaid paistavad silma rahvusvahelisel tasandil.“

1955. aastal esimest korda korraldatud Red Doti disainiauhindade sündmus on rahvusvaheliselt saanud disainikvaliteedi etaloniks. Põhja-Rein-Vestfaali disainikeskuse korraldatav konkurss on üks kõige ihaldatumaid rahvusvahelisi sellelaadseid võistlusi. Red Doti auhindu tuntakse üle terve maailma kui kõige nõutavamaid kvaliteeditunnustusi kujunduskvaliteedi alal.

2. kuni 28. juulini korraldab Red Doti disainimuuseum traditsioonilist auhinnaliste toodete näitust. Sektsioonis „Disain laval – 2013. aasta Red Doti tootedisaini võitjad“ saavad disainihuvilised silmitseda lähedalt viimaseid trende. Red Doti disainimuuseumis julgustatakse külastajaid eksponaatidega lähedalt tutvuma. See võimaldab neil osa saada disainimõtlemisest, mis aitas Renault ZOE-l auhinda võita. Renault ZOE on Prantsusmaal müügis olnud alates 2012. aasta lõpust ja praegu on see saadaval enamikul Lääne-Euroopa riikide turgudel.

Kategoorias „Messi näitusestend“ andis Red Doti auhinnažürii 2013. aasta tootedisaini auhinna ka Renault’ näitusestendile „The Bump“, mida kasutati esimest korda 2012. aastal Pariisi autonäitusel. „Renault uue stendi ruumikas ja animeeritud lähenemine loob erksa atmosfääri, mis ümbritseb kohalolijaid ning esindab külluslikult kaubamärgi liikumise ja muutumise väärtusi,“ kommenteeris valikut Red Doti žürii.

Disainiidee sai inspiratsiooni väärtusest, mis on kõigil näitusel olevatel autodel ühine: liikumine. Idee oli seda liikumistunnet näitusestendile edasi anda. Stend sisaldab kahte mäge ja sõidukid on asetatud kontsentriliselt, ideeautod ning uued sõidukid asetsevad pöörlevatel platvormidel. Olenevalt vaatajate asukohast saab sõidukeid näha erinevatest külgedest. Selle kolmedimensioonilise asetusega loodud liikumistunnet võimendavad põrandas ja laes asuvad valguspallid, mis muudavad märkamatult värvi. Uus Renault’ stend kujundati kasutamiseks rahvusvahelistel autonäitustel üle terve maailma, kaasa arvatud Genfis, Šanghais ja Frankfurdis.

Head Uudised GoodNews