Avaleht Äri Volkswageni küsitlus: 62% eestlastest peab auto ostmise puhul kõige olulisemaks kütusekulu
Volkswageni küsitlus: 62% eestlastest peab auto ostmise puhul kõige olulisemaks kütusekulu

Volkswageni küsitlus: 62% eestlastest peab auto ostmise puhul kõige olulisemaks kütusekulu

Märgatavalt on kasvanud nende Eesti inimeste hulk, kes peavad kütusekulu uue auto puhul väga oluliseks, selgus Volkswageni tellitud küsitlusest.

2020. aastal pidas uue auto ostmise puhul kütusekulu kõige olulisemaks või väga oluliseks 62% küsitletutest, mis võrreldes 2018. aastaga on tõusnud 12%. „Oluline on ehk ära märkida ka see, et kui varasematel aastatel oli alati mingigi protsent inimesi, kes ei pidanud kütusekulu üldse tähtsaks, siis esimest korda ei tuvastatud ühtegi sellist inimest, kes oleks nii vastanud,“ selgitas Moller Auto Mustamäe tegevjuht Raido Lembit.

Profiilide osas pööravad jätkuvalt kütusekulule enam tähelepanu naised, kõrgema haridustasemega vastajad ja tippspetsialistid. Lisaks ka need, kes valiksid gaasiauto.

CO2-emissiooni suuruse olulisus uue auto puhul on püsinud praktiliselt muutumatu: seda pidas uue auto puhul kõige olulisemaks või väga oluliseks 22% vastanutest. Üldsegi mitte tähtsaks või pigem ebatähtsaks pidas seda 37% eestlastest. Kütuseliigina eelistaks oma järgmisel autol näha elektrit 5% Eesti inimestest ja hübriidmootorit 32%.

Møller Auto Ülemiste müügijuht Jaanus Meenov lausus, et automüüjana on isegi üllatav näha, kui informeeritud on Eesti inimesed elektriautodeteemadel. „Suur osa neist, kes proovisõitu tegema tulevad, on selgeks teinud elektriautode laadimisvõrgu infra ja teavad väga täpselt, kus kiirlaadijad on ja kus ei ole,“ kirjeldas ta. „Samas pole elevus veel müüginumbritesse jõudnud ja hetk, mil elektriautod olulise mahu meie müügist moodustavad, on kusagil tulevikus. Küllap jõuab see aga kiiremini kätte, kui me arvata oskame.“

Suurt huvi elektriautode vastu on tõstnud hiljuti välja tulnud elektriline Volkswagen ID.4 ja seda ilmselt seepärast, et tegu on linnamaasturiga. “Eesti inimene on ju linnamaasturiteusku ja esimene täiselektriline linnamaastur on pannud inimesed tõsiselt mõtlema elektriauto soetamise peale,“ selgitas Meenov.

Car Brand Health on 2005. aastast Kantar Emori teostatav ja Volkswageni tellitud Baltikumi-ülene küsitlus.