10 sammu ideaalse kingituseni! Eestis ilmus esimene ärimeenete käsiraamat
Eestis ilmus teadaolevalt esimene ärimeenete käsiraamat “10 sammu ideaalse kingituseni”, mille on kirjutanud rohkem kui 15-aastase valdkonnakogemusega Riho Vaher ja Mari-Liis Kallismaa.
Ärimeenete käsiraamatu “10 sammu ideaalse kingituseni” ühe autori Riho Vaheri hinnangul kiputakse reklaamkingituste olulisust turunduses sageli alahindama, delegeerides sellega tegelemise assisteerivatele jõududele. “See suhtumine on lühinägelik, sest ärimeene „töötab“ enamasti palju kauem kui mistahes muu turunduse tööriist,” rääkis Vaher. “Hea kingitus võib kinkija turundussõnumit edastada isegi aastaid. Samuti loob nutikas meene positiivse emotsiooni ning võimaldab väga täpselt määrata kingi saajate sihtrühma. Seetõttu peaksid ärikingitused olema iga ettevõtte turundusstrateegia orgaaniline osa.”
Raamatu teise kaasautori Mari-Liis Kallismaa sõnul koorus mõte kirjutada ärimeenete käsiraamat välja mõlema autori mentoritööst Marketingi Instituudis. “Selgus, et vajadus koondada meenete ja reklaamkingituste teema terviklikult ühtede kaante vahele on selgelt olemas, kuna varem pole Eestis selles vallas teadaolevalt ühtki käsiraamatut välja antud,” lausus Kallismaa. “Seetõttu seadsimegi raamatut kirjutades eesmärgiks, et sellest kujuneks praktiline teejuht ärikingituste
Käsiraamat “10 sammu ideaalse kingituseni” käib samm-sammult läbi meenete ja kingituste tellimise protsessi: alates reklaamkingituste osast kaasaegses turundusstrateegias, kultuurilistest eripäradest ja tervikliku kingitusteportfelli loomisest kuni hea loovlahenduse leidmise, töötlustehnikate ja kvaliteedikontrolli, kingituste tasuvuse mõõtmise ja eelarvestamise ning valdkonna tulevikutrendideni. Teksti on pikitud nii edulugusid kui ka õpetlikke ebaõnnestumisi Eestist ja laiast maailmast, ülevaade reklaamkingituste valdkonna ajaloost, praktikute näpunäiteid ühe või teise teema kohta ning väikeseid mõtteharjutusi lugeja proovilepanekuks.
Raamatu “10 sammu ideaalse kingituseni” üks autoritest Riho Vaher on reklaamkingituste alal töötanud alates aastast 2000, sellest enam kui kümme aastat olnud ettevõtja. Riho on õppinud Tallinna Ülikoolis haldusjuhtimise erialal ning omandab praegu TTÜs finantsjuhtimise oskusi. Teine kaasautor Mari-Liis Kallismaa on valdkonnas tegutsenud enam kui kümme aastat ning töötanud nii tellija kui ka teenusepakkuja poolel. Ta on kaitsnud Tartu Ülikoolis magistrikraadi rahvusvahelise turunduse suunal. Praegu töötavad raamatu mõlemad autorid partneritena