Eelmisel aastal tehti mobiil-ID-ga 41 miljonit tehingut
Mobiil-ID kasutajate hulk ja selle abil sooritatud tehingute arv tegi eelmise aasta jooksul korraliku kasvu ning tänu mobiilsele isikutunnistusele on tänaseks säästetud tohutu hulk paberit.
Kui läinud aasta augustis täitus Mobiil-ID’l 100 000 kasutaja piir, siis 2016. aasta lõpuks oli kasutajate arv kerkinud juba 111 681 inimeseni.
SK ID Solutions AS-i andmetel tehti Mobiil-ID-ga 2016. aastal kokku 41 miljonit tehingut, mis sisaldas nii autoriseerimisi kui allkirjastamisi.
Telia kliendid tegid eelmisel aastal kokku 26 miljonit tehingut. Praeguseks on Telia klientide tehingute arv kerkinud 2,7 miljoni tehinguni kuus. Telia Eesti internetilahenduste ja kõneside grupi teenuste juht Allan Dobrõš märkis, et ettevõtte klientide seas oli aastalõpu seisuga üle 75 000 Mobiil-ID kasutaja ning aastaga kasvas kasutajate arv 20 000 võrra.
„Viimastel kuudel on 65 000 aktiivsemat Telia era- ja äriklienti teinud Mobiili-ID-ga ca 2 700 000 tehingut kuus, mis teeb keskmiselt ligi 42 tehingut kasutaja kohta.“
Juba 2015. aastal ületas ID-kaardi ja Mobiil-ID-ga antud digitaalsete allkirjade hulk 200 miljoni piiri. Kui need allkirjad asendada paberdokumentidega, kerkiks ligi 9 kilomeetri ehk 28 teletorni kõrgune paberivirn.
Mobiil-ID kasutamine ei erine ID-kaardist ning enim kasutatakse selle abil erinevaid pangatoimingud ja seejärel olulisemad riigiteenused (näiteks Maksu- ja tolliameti või RIKi teenused). Samas näitab kasutusstatistika, et need, kes on juba kord Mobiil-ID kasutusele võtnud ja aktiveerinud, jäävad reeglina ka aktiivseks kasutajaks, kuna tegu on kiire ja mugava võimalusega eri toiminguid teha.
Mobiil-ID on Eesti riigi poolt väljastatav digitaalne isikutunnistus mobiiltelefonis, mis võimaldab e-teenustesse sisse logida ja digiallkirju anda. Mobiil-ID taotlemine toimub ID-kaardi alusel.