Hüppelaua suvekool suunab noored leiutajad elulisi probleeme lahendama
Täna koguneb ligi 100 kooliõpilast ja 30 mentorit Tehnopoli teadusparki, kus suvekool Hüppelaud pakub võimalust viia idee käegakatsutava tooteni või innovaatilise teenuselahenduseni.
“Suvekooli eesmärk on kasvatada Eesti kooliõpilastes ettevõtlikkust ja huvi tehnoloogia vastu läbi elulise käed-külge programmi,” ütles suvekooli peakorraldaja Ede Tamkivi. “Keegi ei tea, milliseid kompetentse vajab meie tööjõuturg 10-20 aasta perspektiivis, kuid kindel on see, et tänased õpilased peavad eelkõige õppima kiirete muutustega sujuvalt toime tulema, mitte kohkuma tundmatute ülesannete ees ja suutma teha omavahel koostööd.”
Hüppelaual toimub intensiivne ideede genereerimine ja tootearendus viis päeva järjest. Selle aja jooksul arendavad noored viieliikmelistes tiimides koostööoskust ning osalevad tootearenduse, disaini, ringmajanduse ja teiste teemadega seotud õpitubades, mida veavad oma ala parimad asjatundjad silmapaistvatest Eesti ettevõtetest, sh Transferwise, Veriff, Bolt ja Pipedrive.
“Mentorite peamine ülesanne on luua leiutamist toetav keskkond, kus tagasilöögid on õppetunnid. Leiutamise käigus välja tulnud vead aitavad mõista, miks toode või teenus ei tööta,” ütles Hüppelaua tänavune peamentor Mikk Olli, pikaajalise kogemusega digitoodete disainer.
Hüppelauda korraldav Eesti 2.0 on mittetulundusühing, mille eesmärgiks on inspireerida Eesti koolinoori valima tehnoloogiapõhist tulevikku. Pilootprojektina jagati 2015. aastal poolesajale Eesti koolile Makerbot Replicator 3D printerid. 2016. aastal said koolid Little Bitsi elektroonikakomplektid ja tutvustati bitcoin’i platvormil arendamist. Eelmisel aastal Telliskivi loomelinnakus toimunud Hüppelaua jooksul arendasid noored muuhulgas mobiilset isikutuvastust ja lõid automaatselt sulguvad kardinad.