See on võimalik! Kuidas muuta ettevõte nii atraktiivseks, et õiged inimesed leiavad sind ise üles?
Muuta oma ettevõte nii atraktiivseks, et inimesed leiaksid selle ise üles, on paljude ettevõtete eesmärk. Värbavate juhtide mentor ja personaliekspert Ketlin Kasak omab 12 aastat töökogemust personalitöö vallas ning olnud mitmesajale juhile olnud värbamisnõustajaks. Tema sõnul on ettevõtte atraktiivseks muutmise taga protsess ja süsteem ning on vaja läbi käia mitu osa, et selleni jõuda. Ettevõtte atraktiivsust ei ole võimalik saavutada üleöö, ent see on võimalik.
Enda töötajate hoidmine on number üks
Ketlin Kasak ütleb, et ettevõtte muudavad atraktiivseks ennekõike pikaajaline koostöö ja soovitused. “Tean ettevõtteid, kus on väga spetsiifiline tööjõud, aga inimesed on järjekorras ja ootavad, et keegi annaks lahkumisavalduse, et sinna tööle saada,” toob ta välja.
Tema sõnul peitub peamine põhjus enda töötajate hoidmises, ent paraku paljud juhid isegi ei mõtle sellele, et värbamises on see üks olulisemaid asju. “Su enda töötajad peavad olema rahul ja õnnelikud, enda töötajate hoidmine ja motiveerimine on number üks,” on personaliekspert veendunud.
Värbamise põhireegel on oma inimestega väga hästi läbi saada, sest kõik algab töökultuurist ning ettevõtte siseelust. Kui me tahame, et inimesed levitaksid edasi infot vabade töökohtade kohta, ei saa seda panna neile nõudmiseks, vaid see peab tulema vabatahtlikult. “Töötajaid peab motiveerima, et neil tekiks vaba tahe – see on kõige võimsamaid jõudusid,” ütleb Kasak.
Kas su töötajad on ettevõtte üle uhked?
Kui inimesed tunnevad enda töökoha üle uhkust, jagavad nad meeleldi infot selle kohta. “Kas sinu inimesed tunnevad sinu ettevõtte üle uhkust? Mõtle selle peale. Kui kahtled, peab järele mõtlema, miks sa selles kahtled,” soovitab Kasak järele mõelda.
Ka peab ta väga oluliseks seda, et oma töötajatele peaks lahti selgitama, miks midagi tehakse ning kõiki austama. Töötajatele peaks selgitama, miks midagi tehakse ning kuhu sellega jõuta tahetakse ning muidugi ka seda, kuidas see töötajatele endale kasulik on. “Tuleb see idee rahvale maha müüa – see ongi kommunikatsioon,” selgitab Kasak.
Kui töötajatega läbi ei saa, ei ole võimalik luua ka süsteemi, sest seda peaks looma koos inimestega. Muidugi on ka juhte, kes annavad käsu, ent Kasaku sõnul nii kaugele ei jõua – siis inimesed teevad ainult nii palju, kui on tarvis ja nii vähe, kui on võimalik, ei grammigi rohkem.
19. novembrist algab Ketlin Kasaku aastane koolitus, kus luuakse sammhaaval kindel ja efektiivne värbamisprotsess, mille lõppeesmärk on muuta ettevõte nii atraktiivseks, et inimesed tahavad sinna ise tööle tulla. Aastasel koolitusel jagavad oma kogemusi oma valdkonna parimad spetsialistid.