ROHELINE TULEVIK EELDAB DIALOOGI I Eesti kõige jätkusuutlikum bränd on Kalev
Äsja avaldatud rahvusvahelise jätkusuutliku brändiuuringu kohaselt näevad Eesti inimesed kõige kestlikuma kaubamärgina Kalevit. Lisaks Kalevile jõudis esikümnesse ka Orkla teine kaubamärk Põltsamaa, mis teeb Orklast ainukese ettevõtte, kelle keskkonnasõbralikke tegevusi tunnustati läbivalt kahe brändi lõikes.
Üldkategoorias toodi lisaks Kalevile ja Põltsamaale kestlike brändidena esile ka Elron, Coop, Rimi, Tere, Salvest, Valio, Selver ja Farmi. Toidu- ja joogitootja kategoorias jõudsid peale Kalevi ja Põltsamaa kümne kestlikuma brändi hulka Tere, Salvest, Valio, Farmi, Leibur, Eesti Pagar ja Rannarootsi.
„Kestlikkus on Orklas kõige kese ehk kvintessents, mille järgi me kõiki tegevusi ja otsuseid joondame. Meil on erakordselt hea meel, et see aastatepikkune ja järjepidev töö on Eesti inimestele silma jäänud,“ rääkis Orkla Eesti juht Kaido Kaare.
Orkla teeb igapäevaselt samme rohelisema tuleviku poole. Mulluse aasta- ja jätkusuutlikkuse aruande kohaselt on Orkla kontsern vähendanud kuue aasta jooksul kasvuhoonegaaside heitkoguseid 62 protsenti, kasutas 2020. aastal toodetes 2234 tonni vähem suhkrut ning soovib 2025. aastaks muuta 100 protsenti pakenditest taaskasutatavaks.
„Tänavuse ühe olulise arenguna tutvustasime veebruaris keskkonnateemalisel seminaril ka Orkla poolt Põhja- ja Baltimaades läbiviidud jätkusuutlikkuse uuringut ning püüdsime leida toidu- ja keskkonnaekspertide lahendusi, kuidas Eesti inimene hakkaks keskkonnasäästliku mõtlemise kõrvalt ka kestlikumalt tarbima. Roheline tulevik eeldab dialoogi, kus panus tuleb anda nii ettevõtetel kui ka tarbijal,“ lisas Kaare.
Jaanuaris liitus Kalev maailma suurima kestliku tootmise programmiga Rainforest Alliance, mis tähendab, et kakao, mida kasutatakse Kalevi šokolaadis ja kommides, on toodetud loodust säästes ja kakaokasvatajatele õiglasemat tasu makstes. Sellele viitab ka Kalevi toodetele lisatud puukonnamärgis.
Käesoleva brändi jätkusuutlikkuse uuringu üldise trendina selgus, et kestlikkus on inimeste hinnangul pärast koroonauudiseid Eestis kõige käsitletum teema meedias ja kinnitanud tugevalt kanda läbivalt kõikides valdkondades. Ühe positiivse ühiskondliku algatusena Eestis toodi välja Rohetiigri initsiatiiv, mis aitab ettevõtetel ühiselt rohelisemat sammu astuda. Rohetiigriringi kuulub ka Orkla.
Teist korda läbi viidud Sustinere jätkusuutliku brändi indeksi uuringus käigus paluti inimestel anda hinnang 50 Eesti brändi suhtes, võttes arvesse viimase sotsiaal- ja keskkonnategevusi. Kokku hinnati brände kaheksas kategoorias: pangandus, energeetika, toidu- ja joogitootmine, kütus, toidukauplused, apteegid, telekommunikatsioon ja transpordiettevõtted.
Sustainable Brand Index on suurim brändide jätkusuutlikkust hindav uuring Euroopas. 2011. aastal Rootsist alguse saanud uuring mõõdab Põhjamaade (Soome, Rootsi, Norra, Taani) ja Hollandi suurimate tarbijabrändide tuntust sotsiaalse ja keskkonnaalase vastutustundlikkuse osas. 2020. aastal küsitleti kokku 58 000 tarbijat 1400 brändi kohta 35 sektoris. Uuringut teostab Rootsi ettevõte SB Insight. Eesti, Läti ja Leedu turul on uuringu partneriks jätkusuutlikkuse agentuur Sustinere.