1. Avaleht
  2. Keskkond
  3. ABB loob Tallinki reisilaevale Megastar keskkonnasõbraliku kaldaelektriühenduse
ABB loob Tallinki reisilaevale Megastar keskkonnasõbraliku kaldaelektriühenduse

ABB loob Tallinki reisilaevale Megastar keskkonnasõbraliku kaldaelektriühenduse

ABB merenduse ja sadamate (Marine & Ports) divisjoni kaldaelektriühenduse tehnoloogia tagab Tallinki süstiklaevale Megastar võimaluse ühenduda kohaliku maismaaelektrivõrguga ja tänu sellele maksimaalselt vähendada õhuheitmete teket sadamas seismise ajal.

Vähese heitkogusega veeldatud maagaasi toitel teeb reisiparvlaev Megastar päevas kolm reisi Eesti ja Soome pealinnade vahel, ööbides Tallinnas, kus peab generaatorid pidevalt töös hoidma, et tagada pardasüsteemide energiaga varustatus. ABB kaldaelektriühenduse abil saab laev katta energiavajaduse sadamas, kasutades maapealset elektrienergiat.

Kaldaelektri kasutuselevõtt toimub eelduste kohaselt 2022. aasta jaanuaris ja sellega saab Megastarist teine laev Tallinki laevastikus, millel on ABB kaldaühenduslahendus. Esimene kaldaelektrivõimekusega alus on My Star, mis veeskati hiljuti Soomes Rauma Marine Constructionsi laevatehases. Mõlemad reisiparvlaevad kasutavad ABB loodud kaldal asuvaid elektrisüsteeme, mis paigaldati Tallinna Vanasadamasse 2020. aastal. Rahvusvaheliste eeskirjade kohaselt väljatöötatud pistiklahendus automatiseerib laeva ja kalda vahelise ühendamise protsessi ning pakub kõrget turvalisust ja töökindlust.

„Meil on hea meel jätkata keskkonnasõbralike tegevuste elluviimist kogu meie laevastikus,“ märkis Tallink Grupi laevateeninduse juht, kapten Tarvi-Carlos Tuulik. „Alates järgmisest aastast saavad nii süstiklaev Megastar kui ka meie uus alus My Star – Läänemere kõige keskkonnasõbralikum laev – kasutada sadamas heitkoguste vähendamiseks juba olemasolevat ABB kaldapealset infrastruktuuri, et vähendada ööbimise ajal nii heitkoguseid kui ka müra. See on Tallink Grupi jaoks veel üks oluline samm keskkonnasäästlikuma energiakasutuse ja keskkonnasõbralikkuse saavutamiseks meie laevandustegevuses linnakeskuste lähedal ning tähendab suurt muudatust kohaliku kogukonna jaoks müra ja õhusaaste minimeerimise osas.“

Tallink Grupp on alates 2017. aastast tänaseni investeerinud ettevõtte viie reisilaeva kaldaelektriseadmetesse kokku umbes 3 miljonit eurot. Pikemas perspektiivis on kontsernil plaanis varustada kaldaelektriseadmetega ühtekokku 10 reisilaeva vastavalt sadamate kaldaelektriühenduste valmidusele. Investeeringu kogumahuks on planeeritud 6 miljonit eurot.

„Läänemeri on jätkusuutlike laevandusalgatuste ülemaailmne keskus. Meil on au toetada Tallinki sellel teekonnal,“ ütles ABB Marine & Portsi teenindusjuht Jyri Jusslin. „Meie kaldaühenduslahendused hõlmavad laeva- ja kaldaäärset infrastruktuuri ning võimaldavad Tallinkil vähendada oma tegevuse üldmõju ja aidata kaasa puhtama sadamakeskkonna loomisele Tallinna ajaloolises piirkonnas.“

2017. aastal Soomes Meyer Turku laevatehases valminud Megastar mahutab kuni 2800 reisijat ja 646 autot. ABB tarnitavasse moderniseerimisseadmestikku kuuluvad jaotuskilp, kaldaühendusseade ja juhtpaneel, millel on kolm eraldi laev-kallas-sideühendust, et kaitsta võimaliku ühenduse katkemise eest. Megastarile on paigaldatud ka ABB mootorid ja generaatorid.

Head Uudised GoodNews
tags: