14-päevane taganemisõigus ei laiene kõikidele toodetele
14-päevane taganemisõigus ei kehti kõikidele toodetele ja teenustele, näiteks suletud pakendis üleantud asi, mis ei ole kõlblik tagasisaatmiseks tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel ning kui see on pärast kohaletoimetamist avatud. Sellisteks toodeteks võivad olla näiteks kosmeetikatooted (huulepulgad, kreemid).
Paljud kauplejad on ekslikult arvamusel, et müügitingimustes võib välistada üleüldiselt kauba tagastamisõigust, kui tootepakend on avatud, kirjutab tarbijakaitseamet. Euroopa Kohus on leidnud, et taganemisõigust ei saa teostada üksnes juhul, kui avatud pakendiga kaupa ei ole enam üldse võimalik tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel turustada. Seda eeldusel, et asja enda olemus ei luba või kauplejale on liialt keeruline muuta asi uuesti müügikõlblikuks nii, et ka tervisekaitse- või hügieeninõuded oleksid täidetud. Ka kauba puhul, millel on olnud enne tagastamist otsene kokkupuude inimese kehaga, ei saa taganemisõigust välistada, seda juhul, kui kauplejal on võimalik hooldusmeetmete, nagu puhastamine või desinfitseerimine, abil taastada tagastatud kauba kõlblikkus selle uueks kasutamiseks ja turustamiseks tervisekaitse- või hügieeninõudeid rikkumata.
Kui vaadata kasutatud asjade müügiportaale, siis võib eeldada, et tegemist ei ole selliste suletud pakendis toodetega, mis ei ole kõlblikud tagasisaatmiseks tervisekaitse- või hügieenilistel põhjustel, kui need on pärast kohaletoimetamist avatud, millele kohalduks tagastamisõiguse välistus. Ühtlasi on paljud tooted enda tootekirjelduse kohaselt suurema hügieenilisuse tagamiseks lihtsasti pestavad ja desinfitseeritavad. Näiteks on sellisteks toodeteks rinnahoidjad, pardel, kõrvaklapid ja epilaator. Rinnahoidjaid on tarbijal võimalik proovida ka kaupluses, sarnaselt näiteks meeste alussärkidele. Kõrvaklappide puhul leidub internetis hulgaliselt teavet selle kohta, kuidas saab kõrvaklappe puhastada, millest nähtub, et kõrvaklappide puhastamiseks ei ole vajalik kasutada eripäraseid vahendeid või meetmeid, mis annaks kauplejale põhjuse kõrvaklappide osas taganemisõiguse teostamise välistamiseks. Ka pardlid ja epilaatorid on puhastatavad ja desinfitseeritavad, mistõttu ei esine tervisekaitse- või hügieenilisi põhjuseid, mis välistaksid nende tagastamise.
Küll võib tegemist olla juhtumiga, kus klient vastutab kauba väärtuse vähenemise eest, kui ta on kaupa kasutanud enamal määral, kui seda lubatakse tavapäraselt teha poes.
Igal üksikjuhtumil hinnatakse eraldi, kas kaup on kõlblik tagasisaatmiseks tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel ning kui see on pärast kohaletoimetamist avatud. Kaupleja ei saa müügitingimustes välistada üleüldiselt tagastamist, vaid peab arvesse võtma ka toote pakendi avamist tarbija poolt, mille tagajärjel on kaup tervisekaitse- või hügieenilistel põhjustel tagasisaatmiseks kõlbmatu.