Otseülekanne: 150 koolinoort üle Eesti osalevad täna jätkusuutliku ettevõtluse häkatonil
Teist korda virtuaalselt peetav Youth Empowered Eesti ideelabor „Missioon jätkusuutlikkus“ keskendub seekord loodussäästlikule ettevõtlusele.
„Noortel on palju häid ideid, kuid veel puudu kogemusi ja teadmisi, et oleks julgust neid ellu viia. Oleme päeva üles ehitanud nii, et kõigepealt jagavad ettevõtjad ja keskkonnaeksperdid teadmisi ning siis saavad noored end kiirhäkatonil ise proovile panna ning esimestest mõtetest ärimudel arendada,“ selgitas Junior Achievement Eesti juht Kersti Loor ja lisas, et eelmine aasta sündis kiirhäkatonil tehtud plaanidest kümneid õpilasfirmasid.
Virtuaalses ideelaboris astuvad inspireerivate kõnedega üles tegevjuht Jaak Mikkel Coca-Cola HBC-st, jätkusuutlikkuse spetsialist Erika Pihl ja Märten Kala õpilasfirmast Münt. Päeva juhib digiturundaja Sandra Raju, ettevõtluses proovivad kätt muusikud Kristel Aaslaid ja Villemdrillem. Päeva teises pooles toimub kiirhäkaton, mille lõpus kaitsevad õpilased valminud ärimudeleid ekspertide žürii ees.
„See on viies Youth Empoweredi üritus Eestis. Igal aastal on noorte ideelaboris olnud fookuses jätkusuutlikkus. Noored on selles valdkonnas selgelt tervele maailmale eeskujuks. Nad ise soovivad rohkem näha rohkem säästvust ka ettevõtluses. Anname neile oskused ka ise jätkusuutlikult ettevõtlusega tegeleda,“ ütleb Coca-Cola HBC Eesti kommunikatsioonijuht Grete Transtok.
Üritus kestab täna kella 11-16 ja seda näeb otseülekandena Facebookist.
Tänaseks 28 riigis toimiva programmi läbiviimist toetab Coca-Cola HBC, mille partnerorganisatsiooniks Eestis on Junior Achievement (JA Eesti). Sel aastal toimub üritus koostöös Läti, Leedu ja Poolaga. Neljast riigist kokku osaleb umbes 1000 noort. Eesti virtuaalsest ideelaborist võtab osa 150 koolinoort, eriti rohkearvuliselt on tänavu esindatud EBS Gümnaasium, Viljandi Gümnaasium, Kuressaare Ametikool ja Rahumäe Põhikool.
Programmiga on viimase nelja aasta jooksul saanud õpilasfirmade tegemisele hoogu juurde või koolis praktilisi teadmisi kokku pea 1500 õpilast. Ettevõte on seadnud eesmärgiks tuua vastav kogemus ja teadmised aastaks 2025 kokku 28 riigi miljoni nooreni. 2018. aastal pälvis programm Ameerika Tööstus- ja Kaubanduskojalt Eestis aasta vastutustundliku projekti auhinna. Dow Jonesi säästvusindeksi järgi oli Coca-Cola HBC Euroopa 2020. aastal joogitootjatest esikohal.