Äripäev reastas ning hõikas kolmapäeval välja 2022 aasta kõige edukamad ettevõtted IT- ja telekomisektoris. Elisa pälvis telekomifirmade TOPis auväärse esikoha ning seda juba kolmandat aastat järjest.
12. oktoobril peetud IKT aastakonverentsil keskenduti valdkonna kõige olulisematele teemadele ja väljakutsele: ühelt poolt tööjõud ja värbamine, teiselt poolt eksport ja rahvusvaheline laienemine. Lisaks põnevatele arutlustele autasustati ka Äripäeva IKT TOPi võitjaid, mille tippu jõudis kolmandat aastat järjest Elisa Eesti!
Auhinna võttis pidulikult vastu Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu. „Suur rõõm on võtta vastu nii oluline tunnustus ja seda märkimisväärsem on, et Elisa pälvis selle kolmandat aastat järjest. See on samm-sammult ning aasta-aastalt teenitud tulemus, mille alustalad on seatud stabiilsete ja järjepidevate tegevustena juba mitmeid aastaid tagasi. Eelmise aasta kasv jäi tervisekriisi perioodi ja tulemus näitab ilmekalt, et suutsime kriisi tingimustes olla kiireimaid kohanejaid ning säilitada seeläbi oma hea kasvutempo. Selle tunnusmärgiks on ka Elisa tõusmine käesoleva aasta alguses liidriks mobiilside turul,“ sõnas Hiiepuu.
Äripäeva telekomifirmade TOP reastab sektori kõige edukamad ettevõtted. Oma sektori edetabelisse pääsemiseks pidi ettevõtte vastava valdkonna tegevuse osakaal käibest olema vähemalt 51%. Samuti peab ettevõte olema tegutsenud kahel järjestikusel täismajandusaastal.
Tänavuse TOP-i koostamiseks võttis Äripäev äriregistrist eelmise aasta majandustulemuste põhjal valdkonna käibelt suurimate ettevõtete andmed. Edetabelis osalesid ettevõtted, kelle majandustulemused olid olemas äriregistris andmete kogumise hetkel (erandkorras on lubatud osadel ettevõtetel esitada 2020. aasta aruandeid hiljemalt tänavu 31. oktoobril).
- Ettevõtted seati pingeritta kuue näitaja põhjal. Arvutamise aluseks võeti 2021. aasta müügitulu, müügitulu kasv võrreldes 2020. aastaga, 2021. aasta ärikasum, ärikasumi kasv võrreldes 2020. aastaga, rentaablus aastal 2021 ja varade tootlikkus aastal 2021. Iga näitaja põhjal reastati ettevõtted edetabelitesse, iga koht järjestuses andis kohale vastava arvu punkte. Kuue tabeli punktid liideti. Võitis kõige vähem punkte kogunud ettevõte.