Avaleht Teenus DIGIMAKSED I Everypay tehingutehulk kasvas aastaga üle kahe korra
DIGIMAKSED I Everypay tehingutehulk kasvas aastaga üle kahe korra

DIGIMAKSED I Everypay tehingutehulk kasvas aastaga üle kahe korra

Baltimaades digitaalseid makselahendusi pakkuva Eesti ettevõtte Everypay maksekeskkonna tehingutearv kasvas eelmise aastaga 217%: eestlaste loodud makselahenduste abil tehti aasta jooksul umbes 15 miljonit tehingut, tehingutekäive küündis üle 805 miljoni euro.

Ettevõtte tegevjuhi Lauri Tedre sõnul oli eelmine aasta ettevõttele senise üheksa tegutsemisaasta edukaim. “Näiteks digitaalsete kaardimaksete arv kasvas eelmise aastaga ligi 90%. Universaalse pangalingi makselahenduse kaudu tehti detsembriks aga 1,3 miljonit tehingut kuus,” rääkis Teder.

Teder ütles, et e-poodlemine ja erinevate digitaalsete makselahenduste kasutamine on eestlaste hulgas hüppeliselt kasvanud. “Eesti Panga hiljuti avaldatud andmed näitavad, et eelmise aasta neljandas kvartalis tegid Eesti elanikud 6 miljonit e-ostu, mida on 31% rohkem kui 2020. aastal samal ajal. Samal perioodil tehtud eestlaste e-ostude käive on kasvanud aga koguni 59%,” tõi Teder näiteid.

SEB Balti kliendianalüüsi ja andmeteaduse juhi Lennart Kiti sõnul kasvas eelmisel aastal eestlaste hulgas erinevate digitaalsete makselahenduste kasutamine ka nende andmetel. “Kui liita kokku eraisikute pangalingi ja interneti kaardiostude mahud, mis hõlmavad nii e-teenuseid kui e-kaubandust, siis võrreldes 2020. aastaga on mahukasv meie andmetel 18%. Osaliselt on põhjus selles, et juba 2020. aastal ehk pandeemia alguses toimus ostukäitumises korralik muutus, 2021. aasta maht 2019. aasta suhtes on 37% kõrgemal ja näiteks 2021. aasta aprill kaks aastat varasemaga kasvanud 59%,“ rääkis Kitt.

“Kuigi suurima osakaaluga on endiselt universaalsed poed ja tellimiskohad, on suurimat kasvu näidanud toidupoed ja toitlustuskohad, kus pandeemiaeelse ajaga võrreldes on toimunud mahtude kordistumine ja kiire trend jätkub. Ainus sektor e-teenuste osutamisel, mille mahud on vähenenud, on turism,” lisas Kitt.

“Ühest küljest on e-poodlemise ja digimaksete kasvu taga kindlasti pandeemiast tingitud piirangud ja see, millist mõju on need avaldanud inimeste harjumustele, teiselt poolt on tegemist loomuliku trendiga, millele aitab kindlasti kaasa ka e-ostlemise mugavamaks muutumine, erinevate käepäraste makselahenduste loomine. Me püüame oma lahendustega trendist lihtsalt ees püsida,” selgitas Teder.

Tema sõnul muutuvad digimaksed järjest tavalisemaks ka ettevõtetevahelistes tehingutes. “Digitaliseerimine on päris kindlasti jõudnud nüüdseks kõikidesse ärivaldkondadesse. Juba viimased kaheksa aastat on e-kaubandus ja lõpptarbijatele suunatud digimaksed olnud pidevas tõusus ning valmistanud ette nõudlust ka B2B-maksete digitaliseerimiseks. Kõik lõpptarbijate jaoks tehtud tehnoloogilised uuendused on pannud suure surve B2B-sektorile: praegu nõutakse samal tasemel teenust ka äritehingute puhul,” lisas ta.

Teder tõi näiteks Juniper Researchi uuringu, mis väidab, et kui 2022. aastal võib piiriüleste B2B-digimaksete koguväärtus ulatuda 35 triljoni dollarini, siis 2026. aastaks on see rohkem kui 47 triljonit dollarit. “See on märkimisväärne kasv. Igasugune tehniline tugi pankadele ja ettevõtetele on siin ülioluline,” kommenteeris Teder.

Eelmisel aastal valis Suurbritannia finantsajakiri Global Banking & Finance Review Everypay Kesk-Euroopa parimaks uueks makselahenduste pakkujaks.

tags: