EAS: Saksamaal on tekkimas uued võimalused
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) programmis „Missioon Saksamaa“ osalevate Eesti IT-ettevõtete sõnul on viiruse tõttu digipööre hoogu juurde saanud ja Saksamaal tekkimas uued võimalused.
EASi juhi Peeter Raudsepa sõnul on tänavune aasta on olnud erakordne nii mitmeski mõttes. „Digipööre on kõvasti hoogu juurde saanud ja me näeme, kuidas rahvusvaheline äritegevus on suures osas virtuaalmaailma kolinud,“ rääkis Raudsepp.
Tema sõnul tõi koroonakevad uusi võimalusi eelkõige IT-lahenduste pakkujatele, aga pani keerulisse olukorda traditsioonilisemad ettevõtted, kus toimus peamiselt näost näkku ärisuhtlus. „Nüüd näeme muutust ka seal, sest kõik on aru saanud, et endine olukord nii kiiresti ei taastu – virtuaalne suhtlus tuleb omaks võtta,“ ütles Raudsepp.
Juba aastaid Saksamaa turul tegutsenud FOB Solutions tegevjuhi Raigo Õunapuu sõnul on Saksamaal varasemast palju enam neid ettevõtteid, kes näevad, et investeeringud tehnoloogiasse on kasulikud. „Samas ei võeta suuri riske ja eelkõige tegeletakse enda põhiäri joonel hoidmisega. Investeerimise otsuseid lükatakse edasi,” ütles Õunapuu.
Tuleviku tunnetus ja väljavaade on tema sõnul positiivsed. „Vajadus meie teenuse järele on suurenenud. Samas on konkurents väga tihe – Saksamaa ettevõtted otsivad koostöövõimalusi ka lähemal asuvate ja odavamat hinda pakkuvate Ukraina ja Poola ettevõtetega,” selgitas FOB Solutionsi tegevjuht. Eesti ettevõtetel soovitab ta põhjalikult läbi mõelda oma väärtuspakkumine, mitte minna võitlusesse hinnaga ning nendib, et seda Eesti IT-ettevõtted tavaliselt õnneks ka ei tee.
EASi „Missioon Saksamaa“ programmis juba kolmandat korda osalenud FOB Solutionsi juhi sõnul on nad EASi programmi abil leidnud uusi kliente ja see on aidanud neil äri arendada. „Tehes kõike täiesti üksi, mis on kahtlemata tehtav, oleks see kõik oluliselt kapitalimahukam. Väärtus on seal, et programm võimaldab meil Saksamaal väiksemate investeeringutega kanda kinnitada. Või vähemalt proovida,“ sõnas Õunapuu.
ADM Interactive on samuti Saksamaal mitmeid aastaid tegutsenud ning osalesid ka eelmises „Missioon Saksamaa“ programmis. Kogenud eksportöörina hindab ettevõtte tegevjuht Riho Pihelpuu programmi juures ennekõike konsultatsiooni elementi, mis keskendub spetsiifiliselt Saksamaale ja nende sektorile. Ta usub, et kui samal ajal olla tegus ka Saksa-Balti Kaubanduskojas ja kasutada EASi erinevaid Saksamaale suunatud teenuseid, näiteks osaleda kontaktreisidel, siis need täiendavad teineteist kenasti.
Kuigi Eestil on e-riigina Saksamaal suhteliselt hea maine, ei tasu minna mütsiga lööma, et meie teame, kuidas asjad peavad käima – sellega võib Pihelpuu sõnul endale jalga tulistada. „Seal on teine suhtumine andmekaitsesse ja privaatsusesse, oluliselt erinev jurisdiktsioon jne. E-teenuste ja lahenduste osas peab seda arvestama,“ selgitas Pihelpuu.
„Missioon Saksamaa“ on EASi aastane ekspordiprogramm, mis toimub juba kolmandat korda ja mille eesmärk on aidata Eesti ettevõtetel strateegiliselt siseneda Saksamaa turule või seal laieneda.