Ettevõtlikkuse DNA otsingul! Estonian Business School otsib noortega ettevõtlikkuse DNA-d
Estonian Business School alustas kampaaniat “Ettevõtlikkuse DNA otsingul”, mille eesmärk on koos noortega jõuda arusaamani, kuidas tänased gümnasistid mõistavad ettevõtlust ja ettevõtlikkust ning kuidas see mõistmine on muutunud.
Eesti noorte ettevõtlikkusest kõneleb fakt, et siin on Euroopa aktiivseim iduettevõtluse maastik ning õpilas- ja tudengifirmad pakuvad läbimõeldud ning innovaatilisi tooteid ja teenused. Vähem räägitakse sellest, kuidas alles tööturule sisenev põlvkond ettevõtlikkust ja ettevõtlust mõistab.
EBSi rahvusvahelise koostöö prorektori Toomas Dannebergi sõnul peab äri- ja majandusharidus käima aja ning inimestega kaasas, mistõttu on kriitiline mõista mitte ainult praegust ärimaailma, vaid mõelda selle peale, kuidas see tulevikus koos inimestega muutub.
“Ühest küljest räägitakse palju Y- ja Z-põlvkonnast, kes ei viitsivat enam traditsioonilisel moel üldse tööd teha, teisest aga näeme nii EBSis kui igapäevaelus, et praegused noored ei lase end häirida varasematest dogmadest, soovivad ise teha ja mõelda ning toovad sellega kaasa uue ettevõtluskultuuri,” ütles Danneberg. “Seepärast soovime noortelt teada, milline on ettevõtluse ja ettevõtlikkuse tähendus nende jaoks ning seda tehes tuua nad ärimaailmale lähemale ning õppida ka ise.”
Kampaania “Ettevõtlikkuse DNA otsingul” peavad noored ühe lühikese video abil vastama nt küsimustele, mis on minu jaoks ettevõtlikkus, mis teeb mind ettevõtlikuks, kuidas ära tunda ettevõtlikku inimest, kes on minu jaoks eeskujuks oma ettevõtlikkuse meele ja ellusuhtumisega jne.
“EBS pakub piirkonna parimat äriharidust, mis on võimalik tänu pidevale dialoogile oma tudengite, vilistlaste ja ühiskonnaga laiemalt. Seepärast on meile oluline tulevaste otsustajate kaasamine, sest ehkki nad ei pruugi seda veel mõista, hakkavad just nemad andma järgmist olulist panust Eesti arengusse,” ütles Danneberg.
Parimatele on auhinnaks viiepäevane “Tulevase Tippjuhi Programm”, mis sisaldab võitja huvidest ja soovidest lähtuvalt tihedat programmi erinevate Eesti tippjuhtide ja -spetsialistide juures, et avardada noore maailmapilti ning anda infot huvipakkuva valdkonna kohta. Lisaks paneb EBS võitjale välja kuni 6 EAP mahus vabalt valitud aineid läbi avatud ülikooli.
Parimad videod laetakse üles EBSi sotsiaalmeediakanalitesse. EBSi üleskutset aitavad jagada kooli praegused tudengid Tanel Padar ja Grete Paia. Samuti EBSi vilistlane ja ettevõtja Timmu Tõke, kelle asutatud Wolf3D on jõuliselt sisenenud rahvusvahelisele turule. Kampaania info ja videod leiab SIIT!