FOTOD I Keskkonnasäästlik eestimaine elektriauto EEV jõuab esmakordselt tänavatele sel suvel
Eesti päritolu kompaktne L7E kategooria elektriauto EEV (Energy Efficient Vehicle) jõuab saabuval suvel tavaliikluse katsefaasi, esimesed seeriaautod valmivad kava kohaselt 2025. esimesel poolaastal.
Rahvusvaheline inseneride ja disainerite meeskond on töötanud juba ligi kaks aastat, et anda sõidukile silmatorkavalt kena välimus ning varustada see eristuvate tehniliste lahendustega. “Suurte autotootjatega võrreldes peame maksimaalselt ära kasutama kõike innovaatilist, olema kiiremad ja paindlikumad. Aga, olgem ausad, nii konkurentsitihedas sektoris edu saavutamiseks peab häid argumente olema rohkem kui üks,” rõhutab üks projekti eestvedajatest Virgo Veiman, kelle sõnul kasutab EEV enam kui kahe kolmandiku ulatuses seeriatootmises olevaid autodetaile, millele lisatakse originaalsete lahenduste kaudu omapoolne lisandväärtus.
“Kogu projekt on siiani kenasti edasi liikunud ja praegu töötame selle nimel, et juba sel aastal saaksime esimesed EEV märki kandvad autod panna proovile igapäevases liikluses,” kinnitab EEV meeskonna juhtivinsener, varem ka Porsche LeMansi elektrimootori prototüübi tehnilist arendust juhtinud Marcus Kraus.
“EEV tugevused on disain, kvaliteetne sisu, keskkonnasõbralikud ja taaskasutavad materjalid. Usume, et ennekõike kõnetab uus elektriauto aktiivset keskkonnast hoolivat linnainimest, kusjuures tehnilised parameetrid lubavad EEV rooli istuda juba alates 16. eluaastast,” kirjeldab Kraus, kelle sõnul on seni suurim väljakutse – viia auto kaal alla 450 kilo piiri – tänaseks edukalt seljatatud.
“Tunneme igal sammul projektile siirast pöidlahoidmist ja arvestatavat koostööhuvi on näidanud üles juba mitmed Euroopa äriettevõtted. Näeme, et EEV sobib suurepäraselt näiteks “sõiduampsudeks” – olgu siis kullerite töövahendi kui lühirendiautona,” räägib Virgo Veiman, kelle sõnul on tänaseks ka poolsada eraisikust ostuhuvilist ennast juba nii-öelda ootelehele kirja pannud. “Usume, et esimesed soovijad saavad päris oma EEV rooli istuda juba 2025. aasta alguses. Täna näeme turul reaalset nõudlust, mistõttu ei taha me ka päevagi kaotada ja kõik arenduse lõppfaasi olulisemad tegevused on paralleelselt töös,” võtab Veiman kokku projekti hetkeseisu ja kinnitab, et ka raha taha asi ei jää: “Hoiame kogu protsessi tempo kõrge ja vajadusel oleme valmis tootmise käivitamisega seotud investeeringute jaoks ka raha kaasama,” lisab Veiman.