Olles hiljutise kriisi mõjul teravalt kogenud säästude olemasolu tähtsust, on Eesti elanikel nüüd võimalik enda kasuks tööle panna Swedbanki uus nutikas kogumislahendus Rahakoguja. Rahakoguja on loodud igapäevase säästmise lihtsustamiseks ja automatiseerimiseks. Nüüd saavad kliendid varasemast hõlpsamalt kindlaks eesmärgiks või tagavarasäästudeks raha koguda. Rahakoguja aitab Swedbanki klientidel aastas koguda vähemalt 170 eurot.
„Vastusena praegusele enneolematule olukorrale hakkasid paljud inimesed säästmist tõsisemalt võtma ning paljud suurendasid oma finantsvastupidavuse tugevdamiseks kiiresti makseid kogumishoiustele. Tänasest pakume neile lisaks nutikat lahendust, mis muudab regulaarse säästmise lihtsamaks ja mugavamaks, aidates klientidel nii oma rahalisi eesmärke saavutada,“ ütles Swedbanki klienditeenuste juht Ede Raagmets.
Swedbanki andmetel puuduvad 75 protsendil Eesti leibkondadest säästud, millega saaks sissetuleku kadumisel hakkama vähemalt kolm kuud. Seega on hiljutiste sündmuste valguses muutunud rasketeks aegadeks raha kogumine prioriteetseks suure hulga inimeste jaoks.
Panga andmeil on regulaarset säästmist alustanud klientide arv aasta algusest kasvanud 28 000 võrra. Swedbanki arendatud Rahakoguja lahendus on ideaalne inimestele, kes soovivad hõlpsalt ja pea märkamatult raha koguda või oma säästmisharjumusi täiustada.
Rahakoguja põhifunktsiooni aktiveerimiseks tuleb Swedbanki kliendil logida sisse internetipanka või äppi, valida raha kogumise eesmärk ning konto, kust Rahakogujasse makseid tegema hakatakse. Kui funktsioon on aktiveeritud, kantakse iga kaardimakse puhul ostusumma ja järgmise euroni ümardatud summa vahe Rahakoguja kontole. Lisaks on klientidel võimalik sõlmida püsikorraldus (nt automaatsed ülekanded iga nädal või iga kuu), et oma kogumise eesmärk kiiremini täita; samuti saavad nad igal ajal ise Rahakogujasse raha juurde kanda.
„Meie tehingutega seotud andmetest nähtub, et üks klient maksab kuus kaardiga keskmiselt 30 korda ning see arv on tõusuteel. Rahakoguja kasutusele võtmisel koguneb sellise kliendi Rahakoguja kontole igas kuus ligikaudu 15 eurot. Niimoodi kogub klient lihtsalt ja vaat et märkamatult raha,“ selgitas Raagmets.
Ka väikeste summade kaupa raha kogumine on tõhus viis keerulisteks aegadeks tagavarasäästude kogumiseks. Kui eesmärgiks seatud summa on säästukontol koos, saab klient lisanduvat raha kasutada investeerimiseks, mille puhul võib jällegi alustada väikestest summadest. Võimaldades juba eelmise aasta lõpust Balti aktsiatega tasuta kauplemist, pakub Swedbank oma klientidele nüüd veel üht suurepärast lahendust oma rahalise olukorra parandamiseks ja kindlustamiseks.
Pärast tasuta kauplemise turule toomist kasvas aktsiatega kauplevate ja tasuta väärtpaberite hoidmise võimalust kasutavate Swedbanki klientide arv 13% võrra. Kõige suurem (45%) oli kasv noorimas kliendisegmendis, 18–25-aastaste hulgas.