Inimeste eripärasid arvestava Innermore rõivabrändi eesmärgiks on ühendada inimesi rõivadisaini kaudu
Innermore rõivabrändi looja Mari Aasmäe sõnab, et Innermore eristub teistest Eesti rõivabrändidest oma kaasava lähenemise poolest. Nad ei loo lihtsalt riideid, vaid märkavad, kaasavad ja arvestavad erinevate inimeste vajadustega. Innermore`i fookus on kaasaval disainil. “Riietuse kontekstis viitab “inclusive” (kaasav) ideele, et rõivad on loodud nii, et need võimaldavad erinevate kehatüüpide ja vajadustega inimestel tunda end mugavalt ja enesekindlalt. Kaasav disain võtab arvesse erinevaid füüsilisi ja funktsionaalseid vajadusi,” selgitab Mari.
Rõivad on loodud nii, et need võimaldavad erinevate kehatüüpide ja vajadustega inimestel tunda end mugavalt ja enesekindlalt.
Innermore`I eesmärk on ühendada inimesi rõivadisaini kaudu
Mari toob välja, et Innermore ei piirdu vaid moe loomisega. Nad korraldavad sihtrühmadega töötubasid, kus arutatakse läbi disainilahendused ja teevad vajadusel muudatusi vastavalt nende vajadustele. Nad on veendunud, et selline lähenemine aitab luua rõivaid, mis tõesti toetavad inimeste enesetunnet ja enesekindlust.
Mari sõnab, et Innermore`i eesmärk on ühendada inimesi rõivadisaini kaudu, luues erilahendustega rõivaid käsikäes tavamudelitega ning müües neid samal platvormil, et kõik tunneksid end võrdväärsena. “Ühest küljest arvestame inimeste unikaalsete ootustega, teisalt näitame, et oleme kõik samasugused inimesed ja väärime samasuguseid võimalusi end mõnusalt tunda. Pakume smart-casual stiilis riideid, mis näevad esinduslikud välja, kuid samas võimaldavad mugavust. Hoiame tootevaliku lihtsa ja kokkusobivana, et aidata vältida ületarbimise vajadust,” lausub ta ja lisab, et nende lähenemine ei ole trendide tagaajamine – nad täiendavad kollektsiooni klientide tagasiside ja vajaduste põhjal.
Hoiame tootevaliku lihtsa ja kokkusobivana, et aidata vältida ületarbimise vajadust.
Kuidas tekkis idee luua Innermore`i rõivabränd?
Mari tõdeb, et sellist suunamuutust vajavad nii Eesti kui ka mitmed teised riigid. Nende soov on kõnetada inimesi üle maailma ning viia Innermore mitmetesse riikidesse. “On endiselt liiga palju ettevõtteid, kes kitsendavad oma sihtgruppi väga jäigalt. Tooteid ja teenuseid luuakse arvestades vaid “tüüpilise” inimese vajadusi,” selgitab ta ja lisab, et neid piire on hädasti vaja nihutada ning moemaailm on hea platvorm, sest see puudutab kõiki inimesi. Eesti on Mari sõnul üks neist Euroopa riikidest, mis vajab kõige enam sellist suunamuutust ja avatumat lähenemist, sest siin valitseb sageli hirm ja ebakindlus suhestuda inimestega, kellel on vaimsed või füüsilised iseärasused. Neid inimesi kiputakse endiselt ignoreerima või nende olemasolu eirama. “Kui Innermore’i näitel suudame inimestele selgitada, et erinevate inimeste vajadustega arvestamine toodete ja teenuste loomisel on jätkusuutlik ning võimalik, siis loodame sellega tekitada muutust nii ettevõtjate kui ka inimeste suhtumises üldisemalt.”
Mari toob välja, et on tõsiasi, et rahvastik vananeb ning erisustega inimeste arv kasvab pidevalt. “Need on faktid, mida ignoreerida ei saa. Seetõttu on hädavajalik ületada hirm erinevuste ees ning laiendada oma arusaama ja perspektiivi,” leiab ta.
Innermore erilahendused arvestavad erineva füüsilise võimekusega rõivaid selga panna
Innermore`i rõivabrändi poolt pakutavad erilahendused tähendavad Mari sõnul arvestamist erineva füüsilise võimekusega rõivaid selga panna. Ta toob näitena välja eakad, kellel käed värised ning neil on keeruline nööpe nööpaukudesse panna. Riietus, kus on kasutatud krõpse või magnetkinnitusi, neile keerukusi ei valmistaks. Samuti on ratastoolis istuval inimesel lihtsam jalga panna pükse, mis avanevad ka küljelt.
Mari soov maailma paremaks muuta ja võime märgata inimesi tema ümber, on olnud alati osa tema elust. Ühel hetkel lisandus sellele kirg moe vastu. “Ma nägin, kui paljude inimeste elu on häiritud sellest, et neil pole võimalik leida endale sobivaid rõivaid ning see innustas mind looma Innermore’i. Soovin muuta rõivabrändide suunda ning pakkuda lahendusi, mis võimaldaksid kõigil leida endale sobilikud ja mugavad riided,” räägib ta.
Soovin muuta rõivabrändide suunda ning pakkuda lahendusi, mis võimaldaksid kõigil leida endale sobilikud ja mugavad riided.
Rõivad on üks peamisi aspekte, mida inimene saab oma elus kontrollida
Mari sõnab, et rõivad on üks peamisi aspekte, mida inimene saab oma elus kontrollida, ning see tunne peaks püsima ka aastate lisandudes või keha muutudes. Rõivad on oluline heaolu komponent – meile kõige lähem keskkond, kus meil tuleb viibida. Kui see keskkond pole mõnus ja mugav ning ei toeta meie füüsilist keha, siis tunneme end häirituna ka vaimselt. Rõivad mängivad olulist rolli meie enesetunde ja enesehinnangu kujundamisel. “Mugavad ja justkui “õiged” riided aitavad luua head tunnet. Kui enesetunne on positiivne, siis see kajastub julguses ja enesekindluses. Rõivastel on sügav psühholoogiline mõju, mida ei saa alahinnata,” selgitab ta ja lisab, et igaühel meist on olnud hetki, kus valesti valitud riietus on mõjutanud meie esinemist või põhjustanud ebamugavustunnet kohtumisel.
Kvaliteetsemast materjalidest riided püsivad kauem kaunid
Marile kõige südamelähedasem ja olulisem teema on erinevate tekstiilmaterjalide mõju meie tervisele. Samuti loodushoidlike põhimõtete järgimine. Ta tõdeb, et endiselt on palju kiirmoe rõivabrände, kes ei anna meile ausat ülevaadet sellest, milliste ainetega on kangad töödeldud ja värvitud. Tihtilugu on sellised ained mürgised ja pole teada, millises koguses neid kangas leidub. Ilmaasjata ei soovitada rõivaid enne kandmist pesta.
Innermore on oma eesmärgiks võtnud aga kasutada ainult selliseid kangaid, mis vastavad GOTS* sertifikaadile või mille puhul on teada, et need on viimistletud ja värvitud tervisele ohutul moel. “Leian, et see on tootja vastutus ja me ei peaks seda vastutust panema tarbija õlgadele,” räägib Mari.
Samuti eelistab Innermore tehiskiududele naturaalseid tekstiile, sest need lasevad nahal hingata ning ei reageeri koosmõjus higiga inimesele kahjulikul moel. Mari toob välja, et lisaks püsivad kvaliteetsematest materjalidest riided kauem kaunid ning ei veni välja ja ei tõmba kokku. Kiirmood aga kasutab odavaid tekstiile, mis tõmbavad pärast esimest pesu kokku isegi kuni 10%. “Just need on aspektid, mis võiksid innustada ka tavatarbijaid meie poole vaatama. Lisaks erilahendustele, loome kestvaid, nahasõbralikke ja ajatuid rõivaid.“
Mari soovitused kuidas alustada oma riidekapi sisu väljavahetamist kvaliteetsema poole:
- Muuda oma suhtumist. Mari soovitab alustada suhtumise muutmisest. Kui hakkame vaatame rõivaid kui osa tervislikust elustiilist, siis teeme paremaid valikuid ja valime hoolsamalt, mida enda naha vastu „usaldame“.
- Võta rõivaid kui pikaajalist investeeringut. Samuti innustab Mari rõivaste ostmist võtma kui pikaajalist investeeringut. Parem osta üks, mis on tehtud heast ja kvaliteetsest materjalist ning jätta need 10 odavamat alternatiivi soetamata. Seeläbi teed teene endale ja loodusele. „Just need on aspektid, mis võiksid innustada ka tavatarbijaid meie poole vaatama. Lisaks erilahendustele, loome kestvaid, nahasõbralikke ja ajatuid rõivaid,“ selgitab Mari.
* Globaalne Orgaanilise Tekstiili Standard (GOTS) on ülemaailmne orgaaniliste kiudude tekstiilitöötlemise standard kuhu kuuluvad ka ökoloogilised ja sotsiaalsed kriteeriumid. GOTS standard on kõige kõrgem standard, mis tagab kliendile, et tema ostetud riideese on nii temale kui ka keskkonnale ohutu.