Järgmise nädala e-ostlemise päeval osaleb rohkem veebipoode kui kunagi varem
Septembris kasvas e-ostlemise käive Eestis 241 miljoni euroni võrreldes aastataguse 141 miljoniga – suure kasvu taga on nii teisest sambast vabanenud raha kui ka pandeemiast johtuv.
Rekordi püstitab ka 8. novembril toimuv E-smaspäeva kampaania, milles osaleb üle 280 olulisema veebipoe ehk rohkem kui kunagi varem. 24 tundi vältava kampaania käigus teevad ettevõtted oma veebipoodides ulatuslikke eripakkumisi. Eesti E-kaubanduse Liit on kontrollinud kõikide e-poodide tausta, et tagada turvaline ja mugav ostlemine.
„Pandeemia on põhjalikult muutnud inimeste ostukäitumist, järjest rohkem eelistatakse turvalist e-ostlemist, paljud tootesegmendid on erakordselt jõuliselt esile tõusnud,“ märkis liidu tegevjuht Tõnu Väät. „E-ostjate huvi on hüppeliselt suurenenud näiteks mööbli, elektroonika, sisustus- ja remondikaupade puhul, samuti tervise ja spordiga seonduvas. Toit, mis tegi möödunud aastal suure hüppe, on sel aastal kasvanud veel kaks korda.“
Väät lisas, et kui viie aasta eest tehti pangakaarti kasutades 97% ostudest füüsilistes müügikohtades ja vaid 3% e-poodides, siis 2022. aastaks ületab e-kaubandus jaekaubanduse kogukäibest ilmselt juba 25% piiri. „E-kaubandus moodustab siinsest jaekaubandusest juba praegu pea viiendiku, kasvades samas aasta võrdluses igas kuus 30-40%,“ ütles Väät. „Emori e-kaubanduse trendiuuring näitab, et kui sel kevadel oli vähemalt kaks-kolm korda kuus e-ostlejate protsent 39, siis nüüd on see juba üle 50%. Üldine e-ostjaskonna määr on 86%, mis näitab, kui suur osa 15-74-aastastest elanikest on aasta jooksul ostnud tooteid või teenuseid internetist. Selliste elanike hulk, kes pole üldse internetist ostnud, on kahanenud 2% peale.“
E-smaspäev on Eesti E-kaubanduse Liidu kaks korda aastas korraldatav e-ostlemise päev. Esimene kampaania toimus 2014. aastal. Eesti E-kaubanduse Liit on 2008. aastal loodud katusorganisatsioon, kuhu kuuluvad 428 ettevõtet. Muu hulgas väljastab liit turvalise ostukoha märgist.