Kriisitoidupakkide tootja Viljandist kaasas 700 000 eurot mõne tunniga
Kriisitoidupakkide tootja Tactical Solution sai Funderbeamis rahastuse kokku juba paari tunniga.
Ettevõte soovis kaasata 700 000 eurot, millest kümnendiku panustas juhtinvestor Tiit Rosenberg. 24 tunni jooksul esitasid rahastussoovi 810 investorit 1,3 miljoni euro ulatuses. Seejärel peatati kampaania, et jääda eesmärgiks seatud summa juurde.
Ettevõte investeerib kaasatud raha tootmisvõimekuse tõstmisesse. „Ekspordime oma tooteid peamiselt Saksamaale, Skandinaaviasse, Prantsusmaale ja Suurbritanniasse. Meie toidupakid on müügil ka Hongkongi ja Filipiinide kaubandusvõrgus. Töötame selle nimel, et laiendada müüki USA turule. Kaasatud eelarve investeerime tootmise digitaliseerimisse, müügi- ja turundustegevustesse ning laovaru suurendamisse, mis on suurtel turgudel tegutsemiseks vajalik. Aasta alguses kolisime oma Viljandi tootmise suurematesse ruumidesse, kuhu on plaanis rajada kiirem pakkeliin,“ ütles ettevõtte asutaja ja tegevjuht Sverre Puustusmaa.
Tactical Foodpacki toidupakkide tootmist alustati sõjaväesegmendist, kuid tootevalikut on laiendatud erinevatele välitegevustele. „Hinnanguliselt 70% meie müügist läheb erinevate välitegevuste toitlustamiseks. Näiteks ostavad külmkuivatatud toidupakke matkajad, alpinistid, purjetajad ja ekstreemspordi harrastajad. Ligikaudu 20% tooteid müüme valmistoidukategoorias ja kümnendiku sõjaväe toitlustamiseks,“ tõi Puustusmaa välja.
Kui 2019. aastal oli firma müügitulu 230 000 eurot, siis 2020. aastal juba 1,3 miljonit eurot ja 2021. aasta esimeses kvartalis 500 000 eurot.
Ülemaailmsete prognooside alusel kasvab külmkuivatatud toidu müük 2024. aastaks 85 miljardi dollarini, mis on praegusest tasemest ligi kümnendiku võrra kõrgem.