Kristiine ja Rocca al Mare keskused täituvad nädalavahetusel õpilasfirmadega
Laupäeval ja pühapäeval Kristiine ja Rocca al Mare keskustes toimuv iga-aastane õpilasfirmade laat on omamoodi märgiline: korraldajal Junior Achievement Eestil täitub 30. tegutsemisaasta ning Eesti esimesest õpilasfirmade laadast möödub 25 aastat.
JA Eesti tegevjuhi Kersti Loori sõnul on õpilasfirmade laat kasvanud nii numbriliselt kui kvaliteedilt. „Kui 25 aastat tagasi Eesti Näituste Messikeskuses toimunud esimesel õpilasfirmade laadal müüs oma tooteid napilt 30 õpilasfirmat, siis sel nädalavahetusel toimuval laadal on see arv üle 260 ehk ühte kohta me enam ära ei mahuks,“ sõnas Loor.
Loori sõnul müüdi esimesel laadal lihtsaid asju: käsitööd, ehteid, aga ka vaimukaid tooteid, nagu patulunastuskirju ja kallistamislube. „Teatud tooted on olemuselt siiani sarnased, kuid mõistagi ei osanud toonased koolinoored tänavu laadal pakutavatest toodetest, näiteks biolagunevatest kohvikotikestest, korduvkasutatavast küpsetuspaberist, LED-tulega kettagolfi ketastest, juhtmevabast telefonilaadijast ega ksülitooliga limonaadist undki näha,“ ütles Loor.
Sel nädalavahetusel toimuv õpilasfirmade laat toimub paralleelselt kahes kaubanduskeskuses ja mõlemas keskuses kolmes vahetuses. Õpilasfirmad (gümnaasiumi- ja kutsekoolinoored) ja minifirmad (7.-9. klassi õpilased) ootavad külastajaid Kristiine ja Rocca al Mare keskustes 12. veebruaril ajavahemikus 10.00-13.00 ja kell 15.00-19.00 ja pühapäeval, 13. veebruaril kell 12.00-16.00.
Laadapäevadel jagatakse õpilasfirmade vahel välja erinevaid preemiaid ja auhindu. Välja kuulutatakse laada säravaimad müüjad, parimad tooted/teenused, vastutustundlikud ettevõtted, suurima käibe teinud õpilasfirmad, uuendusmeelsed äriideed, parima reklaamklipi eripreemia, sotsiaalmeedia kuningas ja rahva lemmik, kes on saanud enim meeldimisi õpilasfirmade e-poes.
„E-pood on hea võimalus soetada õpilasfirmade loomingut ka kõigil neil, kes ühel või teisel põhjusel laadale kohale ei jõua. Kes aga Kristiine või Haabersti piirkonda satub, tulgu kindlasti kohale. Laat on paljude noorte jaoks esimene müügikogemus ja seeläbi saame anda oma panuse Eesti noorte ettevõtlushariduse edendamisse,“ julgustas Loor.