Õpilasfirmade laadal sai tutvuda noorte ettevõtjate loominguga
Nädalavahetusel kogunes Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskustesse üle 300 mini- ja õpilasfirma, kelle uudsed ja põnevad ideed meelitasid kohale hulgaliselt huvilisi. Teiste toodete hulgast leidis laadalt ka kivipaberist korduvkasutatavad õnnitluskaardid, 3D-prinditud juhtme korrastajad ja biolagunevad kohvipaksust istutamispotid.
Junior Achievement Eesti tegevjuhi Kersti Loori sõnul meelitas kõigi aegade suurim õpilasfirmade laat kohale hulgaliselt huvilisi. „Kõik laadaboksid olid uudistajatest ümbritsetud ning pühapäevasel laadapäeval purustati ka pikalt püsinud müügirekord, mil õpilasfirma Hoodme suutis oma toodetud kirjaga pusasid müüa kokku 1870 euro eest. Tänavuse aasta tootevalik oli erakordselt lai, noorte looming ulatus igapäevastest tarbeesemetest ja põnevatest seltskonnamängudest söödavate joogitopside ja kaasaskantavate prügipinaliteni välja ning kamba peale teeniti kokku ligi 32 000 eurot,“ rõõmustas Loor.
Mõlema laadapäeva lõpus tunnustati kaubanduskeskustes ka silmapaistvamaid õpilasfirmasid. Laupäevasel laadapäeval pälvisid parima toote tunnustuse õpilasfirma SIID, kes müüs looduslikke juuksevaha pulkasid ja õpilasfirma Leilix, kes oli välja tulnud leilikotikestega. Pühapäeval said sama tunnustuse osaliseks Tallinna Ühisgümnaasiumi õpilasfirma Safety Bands oma GHB kiirtestiga käepaeladega ning Hugo Treffneri Gümnaasiumi õpilasfirma Vurr, kes müüs diivanitööstuse jääkidest lemmiklooma mänguasju.
Muuhulgas leidis mõlemal laadapäeval aset ka innovatsioonivõistlus, mille võitjateks osutusid õpilasfirma Kipa kivipaberist korduvkasutatavaid õnnitluskaartidega ja õpilasfirma Nullivann, kelle külmaveetünni lahenduse peale lausus žürii, et noorte ambitsiooni ja realismi tasakaal paneb kaasa mõtlema. Teisel laadapäeval pälvisid sama tunnustuse õpilasfirma Juhe koos 3D-prinditud juhtme korrastajate ning õpilasfirma SIPI vedelikke gaseerivate tablettide eest. Lisaks jagati tunnustusi nii ettevõtte vastutustundlikkuse, müügiboksi silmapaistvuse, müügistrateegia kui toodete reklaamklippide eest.
Loori sõnul on õpilasfirmade laat suurepärane võimalus noortele esimese müügikogemuse pakkumiseks ja neis ettevõtlikkuse arendamiseks. „Õpilasfirmade loomise käigus saavad noored välja tulla innovatiivsete ideedega ning läbida ettevõtluse protsessi idee leidmisest ja meeskonna loomisest kuni ettevõtte turundamise, müügi ja finantsarvestuseni välja. Rõõm on näha, et noortel on niivõrd suur huvi ettevõtluse vastu ning meil on hea meel, et saame neile sellel teekonnal toeks olla,“ nentis Loor.
Eesti õpilasfirmade laata toetasid Rocca al Mare ja Kristiine kaubanduskeskused, SEB Pank, Igavene Heategu, Jungent Estonia OÜ, Interreg Central Baltic programm, Coca-Cola HBC Eesti, Fast Track Education, EBS, Tallinna linn, Negavatt, Stockholm School of Economics, JA Alumni, GKR Trade, Southwestern Advantage, SEIK, Edu Akadeemia, Tallink Silja Line, Hamburg ja Partnerid, Eesti Ettevõtluskool Mainor, ja Edumus School.
Need, kes laadale kohapeale ei jõudnud, saavad õpilasfirmade tootevalikuga tutvuda SIIN.