1. Avaleht
  2. Majandus
  3. Tahad ettevõtluses edukas olla? Maarja-Maria Aljas soovitab raamatut “Esmalt küsi miks“
Tahad ettevõtluses edukas olla? Maarja-Maria Aljas soovitab raamatut “Esmalt küsi miks“

Tahad ettevõtluses edukas olla? Maarja-Maria Aljas soovitab raamatut “Esmalt küsi miks“

Simon Sineki raamat “Esmalt küsi miks” (“Start with Why”) ilmus juba aastal 2009 ja tänaseks on seda müüdud juba üle miljoni eksemplari. Eestikeelsena on see raamat välja antud 2017 ja kordustrükis 2020. Sineki samateemaline Ted Talk “How great leaders inspire action” on tänaseks kogunud üle 18 miljoni vaatamise.

Miks on see raamat nii populaarne ja pälvib alati koha raamatute hulgas, mida soovitatakse lugeda neil, kes tahavad ettevõtluses edukaks saada?

Sineki sõnum on tegelikult lihtne. Tema Kuldse Ringi teooria kohaselt saavad tõeliselt edukaks ettevõtted, kes alustavad oma tegevust küsimusega “Miks?”. “Miks” ei tähenda seda, milline on su toode või et tahad palju raha teenida. “Miks” on suurem eesmärk, tegevuse põhjus või uskumus. Soov midagi muuta. Inimesed ei osta seda, mida sa teed, vaid seda, miks sa seda teed.

“Miks” on suurem eesmärk, tegevuse põhjus või uskumus. Soov midagi muuta. Inimesed ei osta seda, mida sa teed, vaid seda, miks sa seda teed.

Foto: Freepik

Kuldne Ring koosneb kolmest kihist

Kui ettevõtte “Miks” on paigas, järgnevad sellele juba loogiliselt “Kuidas” ja “Mida”. Ehk siis kuidas ettevõte oma tegevusi ellu viib, millised on tema põhimõtted ja tooted.

Inimesed on lojaalsemad ja pühendunumad juhtidele ja ettevõtetele, kellel on selge ja inspireeriv nägemus tulevikust ja oma eesmärkidest. Sinek rõhutab, et inspireerivad liidrid suudavad väga selgelt väljendada, miks nende ettevõte eksisteerib, miks see on oluline ja mis teeb selle eriliseks. Kui ettevõtte “Miks” klapib meie isiklike väärtushinnangute ja eesmärkidega, usaldame neid ja teeme oma tarbimisotsused nende toodete või teenuste osas, sellele tuginedes. Me ei kõhkle selliste kaubamärkide valikul, kas teeme õige ostuotsuse, sest teame, et ettevõtte visioon on kooskõlas meie enda omaga. Oleme isegi valmis maksma kõrgemat hinda või leppima lihtsama tootega.

Inimesed on lojaalsemad ja pühendunumad juhtidele ja ettevõtetele, kellel on selge ja inspireeriv nägemus tulevikust ja oma eesmärkidest.

Raamat “Esmalt küsi miks” loob veenvad seosed meie aju toimimise ja psühholoogiliste teooriate vahel, selgitades kuidas inimesed mõtlevad ja tunnevad, ning kuidas seda kasutada ettevõtte juhtimises. Rohkete näidete abil illustreerib Sinek, miks on osad liidrid edukamad, miks suudavad inspireerida teisi, luua tugevamad sidemed oma töötajate ja klientidega.

Autor: Maarja-Maria Aljas, SEB ärikliendi segmendijuht

Head Uudised GoodNews