Tehnikaülikool esitles Brüsselis isesõitvat bussi
Tallinna tehnikaülikool (Taltech) esitleb 7. veebruaril Brüsselis Eesti esinduses Euroopa Komisjoni ja Parlamendi liikmetele ning tööstuse esindajatele Iseautot, tutvustab targa linna projekti ja kutsub arutlema autonoomsete sõidukite tuleviku üle.
Vaid aastaga Silberautoga koostöös valminud Iseauto on Brüsselis juba äratanud tähelepanu kui uuenduslik autonoomne sõiduk, mis suudab tegutseda ka talvistes tingimustes. 5. ja 6. veebruaril toimunud kõrgetasemelisel konverentsil EU Industry Days, mille avas Euroopa Komisjoni president Jean-Claude Juncker, jäi eestlaste Iseauto silma paljudele tipptöösturitele ja Euroopa Liidu otsustajatele.
Euroopa Komisjoni teadusuuringute ja innovatsiooni peadirektoraadi peadirektor Jean-Eric Paquet leidis, et nüüd on põhjust tulla Tallinnasse, et Iseautoga sõita. Paquet kiitis tehnikaülikooli uut lühinime Taltech, mis on tema sõnul julge ja nutikas valik: „Everyone knows it!“
Euroopa Liidu otsustajate, teadlaste ja investorite ning ajakirjanike tähelepanu pälvis nii Iseauto kui ka tehnikaülikooli linnakusse ehitatava targa linna projekt, aga ka teised tehnikaülikooli valdkonnad: nanomaterjalid, küberturbe ja e-riigi tehnoloogiad.
Iseauto projektijuhi ja tehnikaülikooli inseneriteadlase Raivo Selli sõnul küll konverentsikülalised teadsid autonoomseid sõidukeid, kuid paljud nägid alles nüüd esimest korda päris isejuhtivat bussi. „Enim on küsitud sõiduki liikumisulatuse, andurite, tehniliste lahenduste, küberturvalisuse ja autonoomsuse kohta. Külalistele avaldas muljet, et niivõrd väikeses riigis on valmis tehtud sedavõrd märkimisväärne seade. Neid üllatas ka sõiduki valmimise kiirus. Tehti soovitusi osalemiseks erinevates Euroopa rahastusprogrammides, aga ka näiteks Iseauto rakendamiseks Euroopa suurlennujaamades nii siseruumides kui ka väljas ning suurtes tööstuspiirkondades inimeste ja kaubatranspordiks,“ sedastab Sell.
Järgmine samm uue Iseauto loomisel on täiustada ja arendada võimekust liiklemiseks koos teiste autode, jalgrataste ja inimestega linnaruumis. See tähendab ennekõike uuendusi tarkvaras.
Iseauto esmaesitlust Brüsselis rahastab Euroopa Liit.
Võimalus saada tehnikaülikooli robootika- või mõne teise eriala tudengiks ja osaleda Iseauto 2 ehituses on juba täna: 1. novembril algas uute tudengite vastuvõtt.
Iseauto esmasõit oli tehnikaülikooli juubelil 20. septembril 2018.
* gabariidid 2400 x 3500 x 1500 mm
* mahutavus kuni 6 inimest
* sõidukiirus 10-20 km/h
* peamootori võimsus 47 kW
* anduritekomplekt: lidarid, kaamerad, IMU, GNSS
* tarkvara: Robot Operating System (ROS), Autoware