Telia Eesti kuulub teenuste kvaliteedilt maailma parimate mobiilioperaatorite hulka
Rahvusvaheline analüüsifirma Opensignal võrdles omavahel sadu maailmas tegutsevaid mobiilsideoperaatoreid kaheksas erinevas kategoorias, millest koguni kolmes tunnistati parimaks Telia Eesti.
Opensignal on juba aastaid koostanud globaalseid ülevaateid, kus mobiilsideoperaatoreid võrreldakse selle põhjal, kui head kvaliteeti ja kasutuskogemust pakuvad ettevõtted oma klientidele läbi erinevate teenuste.
Veebruaris avaldatud raportis võrreldi omavahel enam kui 360 mobiilioperaatorit, kelle hulka kuulusid ka väga suured ja tuntud telekomid nagu Vodafone, Orange, AT&T, T-Mobile jt.
Mobiilifirmasid hinnati kokku kaheksa erineva kategooria põhjal: operaatori võrgus saadud videopildi kogemus, operaatori võrgus saadud online-mängude kogemus, kõneside äppide kasutamise kogemus, allalaadimiskiirus, üleslaadimiskiirus, 4G/5G võrgus veedetud aeg, ettevõtte mobiilivõrgus tagatud ühtlane suurepärane kvaliteet ja ettevõtte võrgus tagatud ühtlane baasteenuste kvaliteet.
Raporti kohaselt saavutas Telia Eesti kolmes kategoorias (videopildi kogemus, kõneside äppide kogemus ja operaatori võrgus tagatud ühtlane suurepärane teenuse kvaliteet) parima tulemuse.
Eriti oluliseks võib pidada just viimases kategoorias (ühtlane suurepärane teenuse kvaliteet) saavutatud globaalse liidri positsiooni, kuna tegemist on kõiki erinevaid kliendikogemuse aspekte koondava mõõdikuga kogu riigis.
Opensignal toob välja, et suurepärase ühtlase kvaliteedi kategoorias mõõdeti näiteks seda, kui head kvaliteeti pakkus ettevõtte mobiilsidevõrk HD-kvaliteedis videopildi vaatamiseks, videokoosolekute pidamiseks ja online-mängude mängimiseks. Kui Telia Eesti saavutas kõnealuses kategoorias mõõdetud skooriks 90,8%, siis globaalne keskmine jäi sellest kaugele maha (65,4%).
Telia Eesti tehnoloogiajuhi Andre Visse sõnul on positiivne, et ettevõtte poolt tehtud mahukad võrguinvesteeringud ning teenuste pidev arendamine kajastub läbi suurepäraste tulemuste ka globaalsetes ülevaadetes. „Kui vaadata, milliseid suuri ja tuntud mobiilsideoperaatoreid me raportis edestame, on tulemused meie jaoks veelgi kaalukamad ja kõnekamad,“ ütles Visse.
Ühtlasi tõstis Telia tehnoloogiajuht esile ettevõtte klientide rolli heade tulemuste juures.
„See, et jõuame ettevõttena sellise edetabeli tippu, on tegelikult tänu meie suurepärastele klientidele, kes Teliat usaldavad ja meie teenuseid kasutavad. Lubame ka edaspidi pingutada selle nimel, et pakkuda oma klientidele maailma tipptasemel teenuseid ja innovaatilisi lahendusi,“ lisas Visse.
Opensignali värskel avaldatud raport kannab nime Global Mobile Network Experience Awards 2023 ning sellega saab tutvuda ettevõtte veebilehel.