NÕUANDED I Mis aitab väikestel ja keskmistel e-kauplejatel konkureerida ja võita?
„August saab olla väikeste ja keskmiste e-jaemüüjate jaoks muutuste aeg. Ajal, kui kliendid viibivad puhkusel või päikeselistel nädalavahetustel kodust ja arvutist eemal, saab teha palju, et jääda nende jaoks oluliseks. Seetõttu jagame teiega parimaid nõuandeid, mida peaks mõtlema suvisel e-kaubanduse perioodil,“ ütleb Olga Lonshakova, PayPali kaubandusemüügi ja turuarenduse osakonna juht Baltimaades, kes jagab heade uudiste portaali lugejatele nõu, mis aitab väikestel ja keskmistel e-kauplejatel konkurentsis püsida.
Planeerige müügi tipp- ja madalperioode
EmpathyBrokeri aruande järgi on pühapäeva õhtu kõige populaarsem aeg, mil internetis ostlejad tooteid otsivad, ja selle kannul tuleb on esmaspäev. Samal ajal päikeselised pühapäevad on just vastupidised. Ilmaennustuse andmete ja müügiprognooside integreerimise abil saab muuta viimased kuni 50% täpsemaks. Prognooside järgi saate mõelda, kas valmistuda müügiks ostlemise tippajal ja veebisaidi muudatusteks või süsteemi katsetusteks aeglasemal ajal.
Tooge esile hooaja populaarseimad tooted
Looge kiired navigeerimisteed hooaja populaarseimate toodete põhjal. Eriti tulus on panna veebisaidi avalehele otselingid, mis viivad kliendid suve kõige rohkem nõutud toodete või teenuste juurde. Ärge unustage ka suviseid erimüügi kõrgaegu, näiteks kooli alguse kampaaniat augusti lõpust septembri keskpaigani.
Hooajaline reklaam
Proovige veebisaiti veebiotsingute jaoks optimeerida. Suuremad veebipoed on sellel alal väga aktiivsed, seega peate enda piiratud eelarve tõttu olema tõhusam. SEO ja Google AdWordsi jaoks tehtavad kulutused ei pea olema suured; võtke eesmärgiks klõpsamiste ja külastuste kogumine ning keskenduge peamiselt klõpsamise hinnale ja konversioonidele. Vältige seega üldiseid märksõnakampaaniaid (mis võivad olla üsna kulukad) ja võtke fookusesse hoopis nišiturud, kus saate sihitud klõpsamiste abil tulusid tõenäolisemalt kasvatada. Näiteks võite lõigata kasu praegusest ostuhooajast, sest nii kevadise kui ka suvise ostuhooaja puhul saab kasutada paljusid nutikaid fraase, mille abil on võimalik isegi väikeste e-poodide turupositsiooni parandada.
Mõelge eelkõige mobiilsetele lahendustele
Muutke enda veebisaidi kasutamine mobiilseadmetes lihtsaks – Statista 2018. aasta teise kvartali andmete põhjal jõudsid jaemüügi e-kaubanduse mobiilsed müügitehingud valitud maailmaturgudel 45 protsendini. Samuti selgus meie Suurbritannias tehtud mobiilkaubanduse uuringust, et pool mobiilsete ostude tegijatest jätab ostu tegemata, kui kasutuskogemus on halb. Mobiilseadmetele optimeeritud veebisaidid on muutunud oluliseks kõigile ettevõtetele olenemata nende suurusest, eriti suvekuudel.
Võimaldage sujuv tagastamine
Petlik, keeruline või kallis toodete tagastamine võib mõjutada potentsiaalseid kliente ostu mitte tegema – peaaegu veerand kogu maailma tarbijatest väidab, et see võib hoida neid ostu tegemisel tagasi. Vältige seda hirmu, pakkudes lihtsat ja kiiret tagastusprotsessi. PayPali kaudu maksjad saavad taotleda ka toote tagastuskulude tagasimaksmist, kui nende ost vastab tingimustele.
Pakkuge usaldusväärseid makseviise
Usaldusväärne maksepartner annab meelerahu tehingu mõlemale poolele, eriti piiriüleste tehingute puhul teie ja kliendi vahel. Turvalisem makseviis on kogu maailmas üks piiriüleste ostude edasiviivatest jõududest ja hiljutises USAs tehtud comScore’i uuringus leiti, et PayPaliga makstes on konversioon 60% suurem kui muude digirahakottide puhul. Müüge julgelt välismaal – kui miski läheb valesti, aitab PayPal teid kui müüjat kaitsta PayPal Seller Protectioni programmiga selle tingimustele vastavate tehingute korral.
Olge rahvusvaheline!
Pidage meeles, et kui Eestis on suvi, siis mõnes kohas maailmas on talv! Teistele turgudele laienedes hoiate e-müügi taseme stabiilsena. Euroopa väikeettevõtjate kasvu käsitleva aruande järgi kasvavad kogu ELis tegutsevad ettevõtted kaks korda kiiremini kui need, mis müüvad ainult koduturul. See on osaliselt tingitud hooajalisuse mõju minimeerimisest.