Cachet platvormilt saab esimesena Eestis osta spetsiaalselt sõidujagamisteenuse pakkujatele mõeldud liiklus- ja kaskokindlustust
Nüüdsest on Bolti, Uberi ja Yandex.Taxi platvormil sõidujagamisteenuse pakkujatel võimalik maksta kindlustuse eest vastavalt sellele, kas autot kasutatakse teenuse pakkumiseks või erasõitudeks.
Täna on erinevatel platvormidel sõidujagamisteenust pakkumas ligi 7000 juhti, kellest umbes pooled pakuvad teenust vähem, kui 15 tundi nädalas. Aga kõik need juhid peavad teenusepakkujaks saades vahetama oma tavalise liikluskindlustuse taksodele mõeldud liikluskindlustuse vastu, mis on kordades kallim, kui tavaline liikluskindlustus.
Kahjuks ei ole senini suudetud leida head lahendust, kuidas hinnastada liikluskindlustust nendele juhtidele, kes pakuvad sõidujagamiseteenust lisatööna ja mitmel platvormil korraga. Tänane olukord on sundinud paljud juhid sõidujagamisteenuse pakkumisest ja lisaraha teenimise võimalusest loobuma, kuna see on majanduslikult ebamõistlik.
„Ei saa olla nii, et juht, kes on 3 tundi nädalas sõidujagaja, on täpselt sama kõrge riskiga kui juht, kes osutab teenust 40 tundi nädalas kui muu kindlustuse ajalugu sarnane. Seni kindlustusmakse hinnastamisel vahet ei tehtud, sest puudus usaldusväärne info, kui palju sõidujagaja teenust osutab. Nüüdsest täidab selle tühimiku Cachet,” ütles Cacheti’ tegevjuht ja kaasasutaja Hedi Mardisoo.
Cachet on koostöös Bolti, Uberi ja Yandex.Taxi ja BTA-ga selle probleemi lahendanud, ning tulnud välja uudse kindlustusvahenduse rakendusega, mis arvestab sõidujagaja kindlustusmakse puhul kõrgemat koefitsienti vaid nendel tundidel, mil juht osutab teenust. Erasõitude eest maksab sõidujagaja tavakindlustuse hinda. Lahendus on oluliselt odavam ja paindlikum neile, kes ei paku sõidujagamise teenust oma peamise tegevusena.
Eesti oli üks esimesi riike, kes nägi jagamismajanduses lahendusi, mitte probleeme. 2015. aastal algatatud regulatsioon on võetud eeskujuks paljudes Euroopa Liidu riikides. Nüüd on ka juhi sõidu mahtu arvestav liikluskindlustus Eestis saadaval.
“Kuna sarnane probleem kindlustusega esineb ka teistel turgudel, siis järgmisel aastal laieneb Cachet tegevusega Baltikumi ja Ida-Euroopasse ja edasi kõikidele Euroopa turgudele, kus sõidujagamisteenused oluline turuosa,” lisas Cachet kaasasutaja ja müügi eest vastutav Kalle Palling.
Cachet tuleb turule koostöös BTA kindlustusega ning hakkab pakkuma kokku nelja toodet: sõidujagaja kasko- ja liikluskindlustus ning kasko ja liikluskindlustus tavakliendile. Lisaks võimaldab platvorm mugavat kahjust teatamise võimalust, kus kogu info on ühes kohas, alates poliisist, lepingutest, kahjujuhtumi teatamisest, kuni kahjujuhtumi käsitlemiseni välja.
See on alles algus- pikas plaanis soovime näha, et Cachetist kujuneb platvorm, mis annab inimesele võimaluse läbi oma digitaalse jalajälje kindlustuspoliisi hinda mõjutada ning läbi tagasiside ja soovituste parema teadmise, kuidas riske vältida.